Nederlands MediaNetwerk

Binnen vijf jaar gebruikt 93 procent van de zakelijke markt online software diensten, dit verwacht Twinfield, marktleider in online boekhouding. De overheid wil miljoenen euro’s bezuinigen door de overstap naar het huren van online software in plaats van het kopen van software, het zogenoemde cloud principe. ‘Dit is pas het begin, online werken gaat een gigantische vlucht nemen’, aldus Bert van der Zwan, CEO Twinfield.

Gisteren maakte de overheid bekend dat zij honderden miljoenen euro’s kunnen bezuinigen op ict-uitgaven. Dit middels het gebruik van cloud computing, waarbij de overheid niet langer software hoeft te kopen maar online diensten kan huren. Van der Zwan is niet verbaasd over dit nieuws: ‘Binnen vijf jaar wordt online software de norm. Deze groei is niet meer te stoppen en we gaan een totale omslag zien in de zakelijke markt. Tien jaar geleden bij de oprichting van Twinfield hebben wij al heel bewust voor een vorm van cloud computing, Software as a Service (SaaS), gekozen en daar hebben wij onze sterke groei aan te danken.’

IDC, een gerenommeerd onderzoeksbureau binnen de ICT-branche, bevestigt de duidelijke groei in het gebruik van online software diensten. ‘In 2009 is de SaaS markt in de Benelux 100 miljoen euro waard. Wij verwachten van nu tot 2014 jaarlijks een ‘double-digit’ groei’, aldus Bo Lykkegaard, program director, European Enterprise Applications, IDC.

Van der Zwan wijt de populariteit van zakendoen in de cloud aan de vele voordelen die ermee gepaard gaan. ‘Op het gebied van online boekhouding bijvoorbeeld heb je een administratie die altijd en overal toegankelijk is. Accountants kunnen gelijktijdig meekijken in de administratie, waardoor hun rol steeds meer verandert in echte dienstverlener en daarnaast worden er veel kosten bespaard.’

www.twinfield.nl

Weergaven: 49

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden