Nederlands MediaNetwerk

Door Peter Luit. Maar liefst drie uitgevers zeggen belangstelling te hebben voor het overnemen van de zenders van
SBS.
John de Mol liet al eerder weten belangstelling te hebben, maar tot een concrete overeenkomst is het nog niet gekomen.


Als laatste heeft Christian van Thillo zich gemeld. Afgelopen woensdag liet hij zijn belangstelling merken op een retailcongres in Noordwijk. De andere twee belangstellenden uit het uitgeefsegment zijn de
Telegraaf Media Groep en
Sanoma. Niemand laat precies weten welke doelstellingen er bij een eventuele overname een doorslaggevende rol spelen. Advertentie inkomsten zouden een argument kunnen zijn, vooral krantenuitgevers kampen met grote tekorten op dit gebied en een crossmediale aanpak zou hun positie kunnen versterken.


Of dat in lijn is met de redactionele doelstellingen van de zenders in relatie tot print is bij de krantenuitgevers nog zeer de vraag. Past SBS qua identiteit wel zo goed bij de titels van de
Persgroep? Bij
TMG zouden die verschillen kleiner zijn, maar ook bij
Sanoma – met vele commerciële en vooral ook crossmediaal gerichte uitgaven – zouden vele thema programma’s goed passen.
Van Thillo streeft naar grotere marktaandelen in verschillende media segmenten. Dat streven is vooral veranderd nadat hij in ons land het voormalige
PCM overnam en meer inzichten kreeg in de verschillen tussen het medialandschap in ons land en België.


Van Thillo is echter niet erg optimistisch over de kans van slagen, hij geeft de poging niet meer dan 30%. Toch zegt hij eerder te geloven in een overname van een lopend bedrijf, dan geheel zelf op eigen kracht een zender op te bouwen. Daar heeft hij gelijk in, de eerste 9 posities in de afstandsbediening zorgen voor het grootste marktaandeel in het televisie domein. Een zendertje op nummer 23 is echt een nichezender met een relatief klein bereik, zowel qua content als qua advertentiebereik, dat laatste echter wel met meer kans op conversie, daar de reclame daar veelal zeer doelgroepgericht is.

www.luit.nl

www.twitter.com/peterluit


Weergaven: 43

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden