Nederlands MediaNetwerk

Uitnodiging voor lezing over loverboys, vrouwenhandel en boeken schrijven

Schrijfster Maria Genova geeft op donderdag 25 november in de Centrale Bibliotheek Beverwijk een lezing over haar succesvolle boek 'Man is stoer, vrouw is hoer' en over het onderwerp loverboys. Het boek riep veel emotionele reacties op. Van mishandelde vrouwen die zich in het verhaal van hoofdpersoon Anna herkenden tot burgers die niet konden geloven dat zo veel jonge vrouwen in Nederland verkocht en verkracht worden, terwijl de politie machteloos toekijkt.

'Man is stoer, vrouw is hoer' : 12 jaar getrouwd met een loverboy vertelt het schokkende verhaal van Anna die denkt in Nederland in de bloemen te kunnen werken, maar in handen valt van mensensmokkelaars en verkocht wordt als prostituee. Nadat ze door de politie bevrijd is, wordt Anna verliefd op een heel sympathieke en behulpzame man. Sertan blijkt echter een loverboy. Hij zet haar niet aan het werk in de prostitutie, omdat Anna vrij snel zwanger wordt van zijn kind. Hij mishandelt haar wel en verkracht haar regelmatig. Het duurt maar liefst tien jaar voordat de politie genoeg bewijs tegen Sertan heeft verzameld. Drie slachtoffers durven te getuigen en hij wordt uiteindelijk veroordeeld tot vijf jaar celstraf. Nadat Sertan is opgepakt, neemt Anna contact op met Maria Genova met het verzoek haar verhaal op te schrijven.

Alle 1500 exemplaren van de eerste druk van 'Man is stoer, vrouw is hoer' waren één dag na de presentatie al uitverkocht. Het boek werd een bestseller. Genova is inmiddels met research voor een tweede boek over loverboys en vrouwenhandel bezig. Vorige week verscheen ook een nieuw boek van de Heemskerkse schrijfster, 'Vrouwen die mannen geloven', een spannende roman over de maffia en de gigantische contrasten tussen de armen en de jetset in Oost-Europa. Tijdens de lezing vertelt Genova over hoe ze research doet voor haar boeken en wat ze aan schokkende feiten ontdekt heeft die ze allemaal gaat gebruiken voor haar nieuwe boek over loverboys en vrouwenhandel. Het publiek kan vragen stellen over de inhoud van het boek, maar ook over de dilemma's bij het schrijven en het uitgeven van boeken in het algemeen. Ook Anna, hoofdpersoon uit het boek, is aanwezig om vragen te beantwoorden. Na afloop bestaat de mogelijkheid om een gesigneerd exemplaar aan te schaffen.
Zie de boektrailer: http://youtu.be/26d3YE8tx58
Datum: donderdag 25 november 2010
Aanvang: 19.30 uur
Plaats: Bibliotheek IJmond Noord, Centrale Bibliotheek Beverwijk
Telefonisch aanmelden hoeft niet, maar is wel aan te raden.

Weergaven: 145

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden