Nederlands MediaNetwerk

Uitsterven helft van alle soorten op aarde voor 2050!

Onder voortzetting van de huidige hoge uitstoot van broeikasgassen is het rond 2050 waarschijnlijk al zo’n 4 graden warmer, zegt het Met Office van de BBC. Boven de Noordpool kan dit oplopen tot 15 graden.
Dit volgens een nieuwe studie van het Britse Met Office, deze studie bevestigt publicaties die
stellen dat klimaatverandering sneller verloopt dat het ‘slechtste scenario’s’ uit het laatste grote VN-klimaatrapport.

Uitsterven

Een temperatuurstijging van 4 graden is volgens de Britten waarschijnlijk in het midden van deze eeuw. Bij zo’n
snelle opwarming sterft de helft van alle soorten op Aarde uit..

Land

De gemiddelde mondiale opwarming maskeert nog de toename van weer-extremen boven land. Een gemiddelde
opwarming van 4 graden bij de evenaar wordt op de Noordpool uitvergroot tot maar liefst 15 graden en 10 graden in Europa en het zuiden van Afrika.

Rond de Middellandse Zee zal volgens het Hadley Centre een vijfde minder neerslag vallen, zodat ook zuidelijk Europa dreigt te verwoestijnen.

Helaas is de ernst nog niet doorgedrongen tot de publieke belevingswereld, laat staan tot de journalistieke wereld, die onveranderd door blijft neuzelen over Madonna, Balkenende, PVV , hun netwerk etcetera. Door de relatief snelle opwarming van het noordelijk poolgebied zal hier bovendien nog veel methaan vrijkomen, wat 20x beter warmte vasthoudt als CO2.

Versnelling

Het laatste IPCC-rapport keek in hoofdzaak naar het directe effect van industriële broeikasgassen in de
atmosfeer en niet naar de reactie in de koolstof-kringloop van bossen en oceanen.
Verdroging van de Amazone kan zorgen voor aanzienlijke vergroting van de CO2-uitstoot door het afsterven van bomen en de daarbij vrijkomende CO2.

Journalisten

Bijzonder vinden we dat geen van de documentaire-makers jounalisten van het Nederlands media-netwerk in onze ogen ook maar ergens laat zien dat ze werkelijk verslaggever zijn. Waarom wordt dit nieuws niet verder vermeld in de media, waarom komt dit niet op het journaal. Waarom worden er geen kritische vragen gesteld aan onze regering?
Nee, we helpen zelfs mee om het erger te maken, in de Eemshaven weer twee kolengestookte centrales erbij,
Borssele en Dodewaard weer opstarten en nog meer rotzooi toevoegen aan het milieu.
I.p.v van druk uit de media om nu eens echt iets te veranderen!

Een stelletje borrel journalisten, blalblablabla Bah!!!

Weergaven: 42

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden