Nederlands MediaNetwerk

VAN DEN ENDE & DEITMERS NEEMT BELANG IN QUADIA WEB TV

Amsterdam, 14 december 2011 - Van den Ende & Deitmers neemt een belang van 30% in QUADIA Web TV, een toonaangevend en grensverleggend bedrijf op het gebied van online video. QUADIA levert een complete dienst inclusief online video technologie, conceptontwikkeling en videoproductie. Het Hilversumse bedrijf is actief in diverse markten zoals healthcare & pharmaceuticals, banking & insurance, overheid, ICT en Media. De extra financiële middelen die deze overeenkomst met zich meebrengt, zullen worden ingezet voor internationale expansie maar ook voor de verdere ontwikkeling en verkoop van het eigen Online Video Platform.


Sinds de start in 2004 richt QUADIA zich op bedrijven en overheidsinstanties die online video op een professionele manier willen in zetten voor zakelijke toepassingen. Hierbij kan gedacht worden aan sales & promotie, communicatie & marketing, public & investor relations, e-Learning en customer services. Zo is QUADIA de voornaamste leverancier in de medische sector waardoor artsen hun kennis kunnen delen en verrijken via online nascholingen en verslagen van internationale congressen. Tevens heeft QUADIA  een goede positie opgebouwd in de markt van financiële dienstverleners en kan het bedrijf steeds meer uitgeverijen en overheidsinstanties tot haar klantenkring rekenen. QUADIA profiteert van de snelgroeiende markt voor online video in zowel B2B als B2C toepassingen. In 2010 bestond 51% van het internetverkeer uit online video. De verwachting is dat dit aandeel in 2014 stijgt naar circa 90% van al het internetverkeer van consumenten en 64% van al het mobiele internetverkeer.

 

Nico Verspaget, algemeen directeur en medeoprichter van QUADIA: "Wij hebben vanaf het ontstaan van deze markt onze klanten geholpen om online video in te zetten op terreinen waar het een wezenlijke bijdrage levert aan de bedrijfsvoering. Door deze consistente focus hebben wij een snelgroeiende en trouwe klantenkring opgebouwd van organisaties in vooral de grootzakelijke en de middenmarkt in binnen- en buitenland. Om in te spelen op de positieve ontwikkelingen in onze markt en onze groeiplannen mogelijk te maken, zijn wij op zoek gegaan naar een partner. Wij hebben vooral gekeken naar partijen die ervaring hebben in deze markt en een bewezen trackrecord hebben bij snelgroeiende bedrijven met plannen voor internationale expansie. Mede hierdoor stond Van den Ende & Deitmers hoog op ons verlanglijstje. De focus binnen hun portfolio sluit perfect aan op onze dienstverlening. Zij hebben ervaring in onze markt met succesvolle ondernemingen in technologie en media en hebben bewezen kleine Nederlandse bedrijven de grote stap te kunnen laten maken naar andere Europese landen. Wij zijn dan ook verheugd dat zo’n partner zijn vertrouwen uitspreekt in QUADIA en onze strategie." 

 

Hubert Deitmers, managing partner bij Van den Ende & Deitmers: ”Wij geloven sterk in de groeikansen en perspectieven voor online video. We hebben dan ook de ambitie om een nog bredere en actievere rol te spelen in het video ecosysteem. Daarin hebben wij drie segmenten geselecteerd waarbinnen veel staat te gebeuren en waar wij graag een actieve rol in willen vervullen. Waar Smartclip succesvol is in het video-advertising segment, bezorgt de investering in QUADIA ons een positie in het segment van de ‘tech providers’. In het derde segment - social video - hopen wij eveneens binnenkort actief te worden. Maar allereerst kijken wij ernaar uit om met Nico Verspaget en mede oprichter Robert van der Zwart QUADIA verder uit te bouwen zowel binnen Nederland als internationaal. De sterke combinatie van QUADIA’s Online Video Platform technologie enerzijds en hun productionele dienstverlening voor Web TV anderzijds beantwoordt aan een groeiende vraag van bedrijven die met een professionele partner video willen integreren in het marketing- en communicatiebeleid. Met Nico, Robert en hun voltallige team geloven wij dat QUADIA de marktleider kan zijn in dit segment.”



Over QUADIA Web TV (www.quadia.nl)

QUADIA is een toonaangevend ontwikkelaar van online video technologie voor interactieve on-demand en live toepassingen van online video. Daarnaast is QUADIA een vooraanstaand bedenker, ontwikkelaar en producent van doelgroepgerichte online videocontent en kanalen die zich onderscheiden door hun kwaliteit, interactiviteit, meetbaarheid en resultaatgerichtheid. QUADIA werkt onder andere voor ABN AMRO, Bayer, De Nederlandsche Bank, ING, Roche, Springer Media, Stage Entertainment, TomTom en UWV en is eigenaar van enkele bekende online kanalen in de gezondheidszorg zoals Oncologie TV en MedTalks. Beide kanalen zorgen ervoor dat artsen in Nederland en Europa middels informatie en scholing op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de behandeling van diverse aandoeningen.

 

Over Van den Ende & Deitmers (www.endeit.com)
Van den Ende & Deitmers is de participatiemaatschappij van Endemol oprichter Joop van den Ende en voormalig Endemol raad van bestuurslid Hubert Deitmers. Het bedrijf investeert in West-Europese ondernemingen met internationale groeipotentie. De sectorfocus is gericht op Content, Platforms, E-commerce en gerelateerde ICT-services. Sinds de start in 2006 is geïnvesteerd in diverse bedrijven, waaronder het casual gaming platform Spil Games (nummer 1 wereldwijd), televisieproducent Eyeworks (top 5 onafhankelijke producenten wereldwijd), online marktonderzoeksbureau Metrixlab (top 5 wereldwijd) en online video advertentiebedrijf Smartclip (nummer 1 in Europa). Eerder dit jaar werd geïnvesteerd in Improve Digital en Pictura. Het sociaal netwerk Hyves (nummer 1 in Nederland), contact centre Unamic/HCN (top 3 Europa) en online fotoalbum producent Albumprinter (top 3 Europa) zijn in de afgelopen periode succesvol verkocht. De Smartclip aandelen zijn enige weken geleden omgezet in een belang in Adconion, een van de grootste online (video) advertentienetwerken ter wereld.  

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
 
Van den Ende & Deitmers BV
Wendy Horlings
Telefoon: +31 20 794 77 77
www.endeit.com
wendy.horlings@endeit.com
 
QUADIA Web TV
Nico Verspaget
Telefoon : +31 35 5444000
nico.verspaget@QUADIA.nl
www.QUADIA.nl



Weergaven: 126

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden