Nederlands MediaNetwerk

Wie mijn website eens bezoekt, ziet een opvallende button aan de linkerkant. BDSM-journalistiek. Ik zeg tegenover anderen altijd gekscherend dat zich achter die button het 18+-gedeelte van mijn site bevindt. Alles leuk en wel, maar wat heeft BDSM met journalistiek te maken?

Strikt genomen niets. Alleen, het feit wil dat ik mij als journalist al heel wat jaartjes beweeg in de commerciële SM-scene. Ik interview dames die daarin werkzaam zijn voor het oudste Nederlandse SM-blad. Ik ben er bij toeval ingerold en nooit meer uitgeraakt. Noem de naam niet, want nee: het is geen hoogstaande journalistieke literatuur dat je in het blad leest.

Echter, het is mijn streven die interviews wel een voldoende journalistiek gehalte mee te geven. Ik probeer altijd in de persoon in kwestie door te dringen. Wat beweegt haar, wat zijn haar achtergronden, hoe gaat ze met haar klanten om (BDSM is heel veel psychologie!)? In het ene interview lukt dat beter dan in het andere. Desondanks zijn er zeker enkele interviews die ik zelf als goed tot zeer goed geslaagd beschouw.

Dat maakt het voor mij toch journalistiek werk dat ik aflever. Het zal niet direct goed staan op mijn journalistieke cv, maar ja.

Weergaven: 69

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Johan Peters op 29 Januari 2009 op 21.58
www.jp-tekstproducties.com Staat ook al in mijn profiel vermeld :-).
Reactie van Ton Boom op 29 Januari 2009 op 21.56
Dag Johan
Ik ben blij dat die knop voor mij niet zichtbaar is. Ik word panisch bij het idee dat ik er dan ook voor eeuwig in rol. Het lijkt me een verzengend en zuigend labyrint. Verschrikkelijk.
Groet, Ton.
Reactie van Bas Vlugt op 29 Januari 2009 op 21.14
Dag Johan, als jij ons attent maakt op een hele speciale knop op jouw website - waar wij netwerkgenoten met rode oortjes kennis van nemen - lijkt het je dan geen goed idee om in die posting jouw domeinnaam te communiceren, bij voorkeur doorklikbaar, zodat wij daar allemaal kunnen gaan kijken! Bijvoorbeeld www.basvlugt.nl maar dan jouw website, op de mijne zit geen kinky (of is het kinki?) knop maar staan weer andere leuke dingen op...

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden