Nederlands MediaNetwerk

Wat kan een scheidingsadvocaat voor u en uw partner betekenen?

De taak van een echtscheidingsadvocaat is vooral het vertegenwoordigen van cliënten die overwegen om hun huwelijk te eindigen. Afhankelijk van de zaak en de complexiteit ervan is er een aantal aspecten die een advocaat voor u regelt. U kunt dan denken aan het verdelen van eigendommen, het rechtelijk afronden van het huwelijk, ondersteuning bij de verdeling opvoeding van de kinderen en voogdijschap. Door de emoties en persoonlijke kwesties die er spelen bij een scheiding is echtscheidingsrecht (personen- en familierecht) een moeilijk en emotioneel belastend beroep om te beoefenen. Bekijk voor meer informatie http://advocaat-scheiding-amsterdam.nl/

Dus wat doet een scheidingsadvocaat voor u? De echtscheidingsadvocaat voert zijn/haar beroep uit door de gehele dag door te communiceren met de klant, documenten op te stellen, overleg te voeren met andere professionals en de rechtbank te bezoeken.

Een echtscheidingsadvocaat besteedt een groot deel van zijn/haar tijd aan het communiceren met klanten om informatie te vinden waardoor de documentatie zo compleet mogelijk wordt. De emotionele en persoonlijke kwesties zorgen ervoor dat de gesprekken met klanten lang duren en hier moet de advocaat dan ook rekening mee houden in zijn agenda om zo flexibel mogelijk zijn klanten te kunnen ondersteunen.

Scheidingsadvocaten zijn constant bezig met het opstellen van documenten voor de zaak (inclusief documentatie richting de cliënt of de advocaat van de tegenpartij). Daarnaast dienen ze veel moties in voor bijvoorbeeld voogdij, alimentatie en inbezitneming van de echtelijke woning. Ook dienen ze te reageren op moties en documenten die zijn ingediend door de advocaat van de tegenpartij.

Op consult gaan bij andere professionals kan tevens een belangrijk element zijn in een echtscheidingszaak, vooral als deze ingewikkeld is. Zo zou het kunnen dat de echtscheidingsadvocaat gesprekken plant met psychologen, hulpverleners, accountants of andere advocaten. Deze meetings kunnen net de extra informatie leveren die bijdraagt aan een goede afloop van de zaak.

Zelfs gewone, ongecompliceerde scheidingen kunnen van de scheidingsadvocaat tijd in de rechtbank vereisen. Voor elke verschijning in de rechtbank dient de echtscheidingsadvocaat zich voor te bereiden door te overleggen met de klant (en eventueel andere professionals) en zich ook voor te bereiden wat hij/zij tijdens de zitting wil zeggen.

Het is nu duidelijk wat een echtscheidingsadvocaat voor takenpakket heeft en wat u van uw advocaat kunt verwachten. Er moet vervolgens een keuze gemaakt worden voor de juiste scheidingsadvocaat. Het is verstandig hier onderzoek naar te doen om te voorkomen dat u een advocaat inhuurt die u meer problemen oplevert dan dat hij/zij oplost. 

Praat bijvoorbeeld eens met vrienden en familie om persoonlijke referenties te ontvangen. Dit is niet alleen een goede manier om namen van goede advocaten te krijgen maar ook de minder goede ervaringen aan te horen en te weten bij welke echtscheidingsadvocaten u moet wegblijven. Omdat u tijdens het proces veel persoonlijke kwesties met de echtscheidingsadvocaat moet bespreken is het belangrijk dat u het juiste gevoel bij de advocaat krijgt.

Verder kunt u natuurlijk in de omgeving zoeken naar echtscheidingsadvocaten. Zoek bijvoorbeeld op 'Echtscheidingsadvocaat in Amsterdam' als u in Amsterdam woonachtig bent en bekijk welke advocaten er zich bij u in de omgeving bevinden. U kunt dan overwegen deze advocaten te bezoeken of recensies te lezen die anderen over de betreffende advocaat hebben geschreven.

Ten Slotte

Bij het kiezen van de advocaat mag u er vanuit gaan dat deze uw rechten naar beste kunnen vertegenwoordigt. Desondanks is het aan te raden om uzelf ook in te lezen in de verschillende onderwerpen. Ook scheidingsadvocaten kunnen fouten maken en op deze manier weet u zeker dat de advocaat uw wettelijke rechten beschermt. 

Wilt u meer informatie over echtscheidingen? Lees meer.

Weergaven: 93

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Contentmarketing is een proces

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als meer betrouwbaar ervaren dan paid media. Merken zetten vaker hun middelen in met een uitgeversbril op: wat raakt en beweegt mijn klant? Het feit dat geïntegreerde owned contentplatforms als paddenstoelen uit de grond schieten, zie ik dan ook als een mooie stap. Bijvoorbeeld de NS met

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden