Nederlands MediaNetwerk

Vandaag is tijdens het programma ‘Evers Staat Op’ op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt van de ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. 

De uitslag

  1. Wolwinkel Wolhalla (namespotter Octavie Wolters)
  2. Bed & Breakfast Eve Niets Hoeve (namespotter Martijn Kamphuis)
  3. Schilderbedrijf Kwastarbeiders (namespotter Michiel Eijsbouts)
  4. Pedicure Bel Me Teen (namespotter Jesse Goedel)
  5. Cafetaria Schatje Patatje (namespotter Jacco Schoeber)

Motivatie Jury

De meeste genomineerden bevatten een woordspeling. Vaak is deze slim gevonden en grappig. Maar soms is deze ook wat ver gezocht en gaat de lol er snel van af. Dat is niet het geval met de winnaar Wolwinkel Wolhalla. Hier is de woordspeling niet geforceerd, maar juist erg relevant en subtiel. Slechts één lettertje is er veranderd. Het resultaat is een grappige naam die vertelt dat het hier gaat om het summum op wolgebied. Een wereld van wol, wol en nog eens wol. Een hele goede naam die precies doet wat het moet doen en ook nog eens goed blijft hangen.

De Jury

Erik de Zwart (o.a. Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40, initiatiefnemer Merken Top 40)

Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor, presentator NPO Radio 5)

Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, binnenkort N=5, VEA Next Legend)

Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs)

Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats en /CCProof)

Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl)

Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

De volledige shortlist 

•   Zit je Haircut (Ron van der Kogel)

•   Van Dalen Sloopwerken (Sven Bijma)

•   Hairforce 1 (Roland Mangelmans)

•   Quichekeurig (Mark Brabers)

•   Bel Me Teen (Jesse Goedel)

•   Trimsalon Kroes Control (Truusje Langejan)

•   Bumperkluiven – Foodtruckfestival (Jeroen Mirck)

•   Wolhalla (Octavie Wolters)

•   De Huurwoordenaar (Ger Nijkamp)

•   Rottiedam (Jeroen Overvoorde)

•   Kwastarbeiders (Michiel Eijsbouts)

•   456inkt (Marc Dol)

•   De Fietseria (Ralf Mitsch)

•   Eve Niets Hoeve Bed & Breakfast (Martijn Kamphuis)

•   De Patatgeneratie (Nicole Beaujean)

•  VoetLoes Pedicure (Sebastiaan de Kroon)

•   Schatje Patatje (Jacco Schoeber)

•   Mormels (Derck Mekkering)

•   BarBier (Eric Luntz)

•   Enjoyriding (Wessel Reinders)

Over Namespotting

Sind 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de ‘Namespotting’-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. Vooral het laatste jaar is het een bekend internetfenomeen geworden. De beste inzendingen van 2016 kwamen in aanmerking voor de titel ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’.

Eind 2016 kwam ook de bestseller Namespotting uit met de 500 merkwaardigste namen. Deze is  te bestellen via de webshop van uitgeverij Tens Media of via alle online boekenwinkels, waaronder AKO, Bruna en Bol.com

Weergaven: 105

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Carla Verwijmeren en Karin Wekema, founders van Smartvoices.

[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk

Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker

[Nederlands MediaNetwerk TV] Thomas Hendriks over DFFRNT Media

Thomas Hendriks is senior creative bij DFFRNT Media. Hij werkt er sinds een klein jaar, een periode waarin het bedrijf is gegroeid met een twintigtal nieuwe medewerkers

[Startups] Amran Hardan over Dyseno Studio

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Amran Hardan, CEO van Dyseno Studio

[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Phoebe Ohayon, mede-oprichter van Voice Branding

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen

Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen

[Forum] Bart Kleijn De toekomst van de folder

Geen reden tot paniek. De folder is nog een lang leven beschoren. Ondanks de introductie van de ja/ja-sticker blijft de folder over het geheel genomen een waardevol en krachtig middel voor merk- en productcommunicatie

[Column] Bob Goulooze: Michael, Bill & OJ

Ik snap het bijltjesgedrag van de media in deze niet. Wat heeft het voor zin een dode verknipte superster opnieuw in een kwaad daglicht te stellen?

[Column] Ronja Slierendrecht: Video voor iedereen?

De tijd waarin YouTube alleen iets was voor de Enzo Knol’s en beautybloggers van deze wereld, is voorbij. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er wordt gevlogd, gefilmd of ge-unboxed. Er ontstaan ware niches en communities die anders misschien nooit waren ontstaan. Mooi. Toch denk ik dat video niet voor iedereen een geschikt (marketing)middel is

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen

Ik weet dat OPVALLEN tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan ooit, maar het is en blijft een randvoorwaarde. Een heel belangrijke randvoorwaarde, maar voor Klarna blijkbaar zó belangrijk dat ze alle andere elementen zijn vergeten

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden