Nederlands MediaNetwerk

Digitaal muziek tv-station Xite bestaat deze maand 2,5 jaar. Sinds de start van Xite in mei 2008, is het aantal kijkers sterk gestegen. Op dit moment kijken er maandelijks gemiddeld meer dan 1 miljoen mensen naar hét on demand muziek tv-station van Nederland. (Bron: SKO).

Xite richt zich op muziekliefhebbers tussen de 13 en 34 jaar, met een focus op de leeftijdsgroep 16-24 jaar. Dat de music videos van Xite geliefd zijn in deze leeftijdsgroep, blijkt ook uit de top 3 van de meest aangevraagde music videos op Xite van dit moment (september 2010):

1. Kanye West - Power
2. Rihanna – Only Girl
3. Jan Smit – Zie wel hoe ik thuiskom

Ruim een miljoen huishoudens in Nederland ontvangen Xite in het basispakket digitale tv via UPC en Caiway. Op de lineaire Xite tv-zender kunnen kijkers music videos aanvragen via 0909-1454 of sms. UPC digitale tv-abonnees hebben met het speciale UPC MusicZone pakket onbeperkte toegang tot álle on demand content van Xite: de gehele database met music videos, playlists en specials (interviews en diverse reports) kunnen zij met één druk op de rode knop direct in hun persoonlijke on demand omgeving bekijken. Daarnaast kunnen kijkers met een UPC Royaal pakket een selectie van 400 music videos bekijken in Xite on demand.

Cees Honig, Channel Director Xite: “We zijn erg blij met de enorme groei van Xite, die mede door onze marketingpartners is gerealiseerd. Xite is het meest interactieve muziek tv-station van Nederland, waar music videos centraal staan. De kijkcijfers laten zien dat dit door de muziekliefhebbers wordt herkend en gewaardeerd. Kijkers kunnen het Xite lineaire tv-kanaal zelf samenstellen, door music videos aan te vragen via 0909/sms zoals dat vroeger ook bij TheBox kon. En in de Xite on demand omgeving kunnen abonnees direct zelfs music videos, playlists en specials afspelen. Dit is het toppunt van interactiviteit!”

Xite begon in mei 2008 met uitzenden via de digitale kabel van UPC en Caiway. Het on demand muziek tv-station van Nederland heeft nu maandelijks een miljoen kijkers. In augustus 2009 werd Xite on demand gelanceerd. Onder de rode knop van de afstandsbediening van UPC staan in Xite on demand honderden music videos, playlist en specials, dagelijks aangevuld met de nieuwste releases. Samen met onder meer Kink FM, 22tracks, NLtracks en PP2G - ieder een autoriteit in hun eigen muziekgenre - presenteert Xite dagelijks speciale genreavonden. Xite vind je op UPC digitaal, kanaal 618 en Caiway digitaal, kanaal 57.

www.xite.nl

Weergaven: 369

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Generatie Alpha dat zijn wij

Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden