Nederlands MediaNetwerk

Michiel Frackers
  • Man
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten (14)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Michiel Frackers

  • hessel van oorschot
  • Hans (J.) Elekan
  • DON CLOVIS
  • Alex Beishuizen
  • Ronald van Schaik
  • Monique Lindeboom
  • Arie van Dam
  • Roy op het Veld
  • Philip Dröge
  • Rebecca Rijnders
  • Bas Vlugt
 

De pagina van Michiel Frackers

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Frackers.com | Flabber | 925 |
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
aandeelhouder
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Mediaheerschappij
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.frackers.com

De blog van Michiel Frackers

Nederlanders denken klein en bescheiden

De algemene conclusie uit twaalf afleveringen van de serie True Tuesdays, waarin vooral vanuit Silicon Valley werd bericht over de laatste stand van zaken in nieuwe media en technologie, is dat Amerikanen niet zozeer beter zijn dan andere landen, maar wel ambitieuzer.





Andere opvallende conclusies zijn dat Twitter wordt gezien als een nog relatief klein, maar blijvend communicatieplatform en dat de wijze waarop het snel groeiende Facebook… Doorgaan

Geplaatst op 25 Mei 2010 om 10.30

True Tuesdays afl. 13: The Best Of

In deze voorlaatste aflevering van True Tuesdays wordt teruggeblikt met een overzicht van de voornaamste hoogtepunten.



Het geheim van Silicon Valley, Google, Facebook, privacy, niet twitterende tieners, CNN, Apple, beursintroducties van internetbedrijven, techondernemers in Palestina en Kameroen en nog veel meer komt aan bod in deze 'best of'-aflevering.





Volgende week is er in verband met Koninginnedag en de voorjaarsvakantie geen… Doorgaan

Geplaatst op 27 April 2010 om 10.30

True Tuesdays afl. 12, Saed Nashef: 'Software kun je niet bombarderen'

Technologiebedrijven kunnen een grote aanjager vormen van de Palestijnse economie, omdat Palestijnse studenten goed opgeleid zijn en enorm gemotiveerd. Dat zegt Saed Nashef, een voormalige manager van Microsoft en eigenaar van Equiom, een technologiebedrijf dat veel softwareprojecten verzorgt voor buitenlandse klanten waaronder een aantal Nederlandse… Doorgaan

Geplaatst op 20 April 2010 om 10.26

True Tuesdays afl. 11, Bill Zimmerman: 'Afrika is voorloper met mobiele technologie'

Wie op zoek is naar de meest innovatieve technologie op het gebied van mobiele telefonie, moet naar Afrika. Dat stelt Bill Zimmerman, een Amerikaanse investeerder in Afrikaanse internetbedrijven.





450 miljoen Afrikaanse bellers

Zimmerman werkte in Amerika onder andere bij Microsoft, Visio en het investeringsfonds iStart Ventures. Hij stelt dat er van de 1 miljard Afrikanen al 450 miljoen een mobiele telefoon hebben, een aantal dat jaarlijks… Doorgaan

Geplaatst op 13 April 2010 om 10.00

True Tuesdays afl. 10, David Hornik: 'ik investeer in ondernemers, niet in trends'

Investeren in ondernemers levert meer rendement op dan het volgen van de laatste trends, aldus David Hornik, een van de meest succesvolle investeerders in nieuwe media en technologie van het laatste decennium.





Computermuziek en criminologie

David Hornik studeerde computermuziek aan Stanford, criminologie aan Cambridge en rechten aan Harvard. Na een carriere als advocaat werd hij eind jaren negentig door David Marquardt,… Doorgaan

Geplaatst op 6 April 2010 om 10.30

Prikbord (1 commentaar)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 19 November 2009 om 20.36 zei Marga Groot Zwaaftink...
Beste Michiel, mooie column over Arthur van Hoff! Ik wil hem wellicht benaderen voor een congres om als keynote spreker daar op te treden. Heb jij ervaring met Arthur als spreker?

dank je voor je reactie!
 
 
 

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitler-groet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden