Nederlands MediaNetwerk

Xaviera Ringeling
  • Utrecht
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten (5)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Xaviera Ringeling

  • Didier Chabi
  • Marco Derksen
  • Maaike de Boer
  • Remco Janssen
  • Virgil Brewster
  • Allard Nederlof
  • Ron Toekook
  • Anna Ietswaart
  • Jelger Visser
  • Alex Stil
  • Marcel van Driel
  • Pieter van twisk
  • John Meulemans
  • Iwan van Geelen
  • Armand Verhoef
 

De pagina van Xaviera Ringeling

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Contentgirls/SNS Bank
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eigenaar/Team manager Content
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Contentgirls.nl
Internet is allang niet meer het domein van mannelijke geeks. Tegenwoordig zijn er meer dan genoeg vrouwelijk geeks te vinden. Vrouwen die sites bouwen, hebben en houden. Op contentgirls.nl kunnen contentspecialisten, webgirls, usability bufs, online communicatiechicks etc. kennis opdoen, delen en kritisch beschouwen.

SNS Bank
www.snsbank.nl
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.contentgirls.nl

De blog van Xaviera Ringeling

Voorspel mee voor 2010, stuur je video in

We gaan weer richting het einde van het jaar. De tijd is snel gegaan en er zijn weer allerlei spannende dingen gebeurd. Vorig jaar heb ik aan het einde van het jaar een groot voorspellingsdocument gemaakt samen met mijn collega’s. Erg leuk om terug te zien. Dit jaar willen we weer iets leuks doen, maar dit keer willen we jou uitnodigen om mee te doen.



Wat zijn we van plan?

We willen graag samen met jou een co-created… Doorgaan

Geplaatst op 10 November 2009 om 22.30

Bloggen voor Newbies

Natuurlijk heb jij allang een blog. Dit artikel is dan ook niks voor jou. Gewoon overslaan. Maar voor de mensen die nog niet bloggen, heb ik wat blogtips op een rijtje gezet. En wie weet, als doorgewinterd blogger heb je misschien ook nog wel wat aan mijn tips.

Lees verder

Geplaatst op 1 November 2008 om 10.59

Virtuele warmte

Virtuele warmte. De eerste keer dat ik de term voorbij hoorde gaan, dacht ik Getverrr wat is dat voor een natte wind. Inmiddels ben ik om. Virtuele warmte is helemaal hot (pardon the pun). Maar wat is virtuele warmte eigenlijk en hoe kan je er vandaag nog voor zorgen dat jouw site warm aandoet?



Bij de bakker

Het is zaterdagmorgen. Je hebt nog niet ontbeten want er was geen kruimel brood meer te vinden thuis. Met je zaterdagkloffie aan en een beetje verwaaid hoofd loop je even… Doorgaan

Geplaatst op 21 Oktober 2008 om 13.05

Weg met de webredacteur

Ja, weg met de webredacteur. Want wat doet de webredacteur nou eigenlijk? Dat teksten compact en helder moeten zijn, dat er met tussenkopjes moet worden gewerkt en opsommingen, dat de lezer moet worden geboeid en verleid tot een bepaalde actie (het kopen van een product, het afnemen van een dienst), staat vast. Maar geldt dat feitelijk niet voor elk soort tekst en voor elk type medium?



Lees verder op… Doorgaan

Geplaatst op 20 Oktober 2008 om 23.51 — 1 commentaar

Rare ontwerpregels

Zelf ben ik een belabberde ontwerper. Wel een eerlijke zoals je ziet, maar daar koop je weinig voor. Maar als ik eenmaal aan het ontwerpen sla, dan gelden er strikte regels.

Lees verder op Contentgirls

Geplaatst op 20 Oktober 2008 om 23.40

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 12 December 2008 om 19.21 zei Maaike de Boer...
Goede site, contentgirls. Zelfs voor een van nature 'printje' als ik.
Op 20 November 2008 om 9.45 zei David Ram...
Hoi Xaviera, heb je contentgirls opgezet als ontmoetingsplaats voor vrouwelijke internet-professionals? Goed idee.
 
 
 

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden