Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen November 2012 (14)

De derde werkplek: noodzaak, alternatief en voorrecht

Het gevolg van de ontwikkelingen op het gebied van een digitale werkomgeving is dat tijd en plaats steeds minder een rol speelt als het gaat om werken. Veel werknemers worden het land ingestuurd om een klant te bezoeken. Of het zijn mensen die juist toe zijn aan een (tijdelijke) nieuwe omgeving om te werken. En steeds meer mensen kiezen ervoor om een lange reistijd terug naar kantoor te vermijden, door op een locatie dicht bij huis of een klant te gaan werken. Het wordt steeds minder…

Doorgaan

Toegevoegd door Sebastiaan Eikholt op 30 November 2012 op 15.12 — Geen reacties

Brochure Mediation

Overal waar mensen met elkaar samen (moeten) werken kunnen spanningen, wrijvingen en irritaties ontstaan.”Geen probleem”, zegt u, “.... wij weten met elkaars eigenaardigheden om te gaan”. Prima.

Maar, …. wat nu als die situatie leidt tot heftige ruzies en conflicten in de arbeidsverhouding?

Realiseert u zich dat conflicten u - en wellicht vele collega’s rondom u - tijd, geld en energie kosten?

En dat conflicten uw gezondheid kunnen schaden!

Probeer deze dan eens…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 28 November 2012 op 17.53 — Geen reacties

Wat biedt Community4Business de ondernemer!

Community4Business is een  nieuwe community die zorg draagt voor een veilige betrouwbare omgeving voor ondernemers die op zoek zijn naar nieuwe mogelijkheden, kennis vergroting, betrouwbare hulp, wij bieden hiervoor alle beschikbare tools

zoals o.a. een online e-learning platform.

We bieden de…

Doorgaan

Toegevoegd door hans van der leden op 24 November 2012 op 19.06 — Geen reacties

Pijnlijk demasqué op de Europese velden

De goede verstaander wist het natuurlijk al langer, maar na weer een overvol Europees voetbalweekje zullen zelfs de meest verstokte Eredivisiefans het moeten toegeven: de Nederlandse competitie stelt internationaal gezien bitter weinig voor. Hoewel Ajax dinsdag vakkundig van de mat werd geveegd door een flitsend Borussia Dortmund en al eerder in de eigen Arena een koninklijke oorwassing kreeg van de baltovenaars van Real Madrid, valt de Amsterdammers van alle Nederlandse deelnemers nog het…

Doorgaan

Toegevoegd door Frank Heinen op 23 November 2012 op 19.42 — Geen reacties

Pestgedrag minder intens bij apen

Gisteren las ik in Dagblad De Limburger een interessant artikel over pestgedrag bij apen. Ook onze naaste verwanten is deze karaktertrek namelijk niet vreemd. Er blijkt echter wel een belangrijk verschil te zijn met ons pestgedrag: in tegenstelling tot mensen drijven apen hun pestgedrag niet tot in het extreme door, met name omdat de oudere, dominante dieren in een groep dit niet toelaten. Gaat een aap zo ver in het pesten van een soort- en groepsgenoot…

Doorgaan

Toegevoegd door Frank Heinen op 23 November 2012 op 14.05 — Geen reacties

Inspiratie bij het ISBW in Zaltbommel

Studeren is niet voldoende. Zeker in een tijd met meer mensen dan banen. Carrière maak je niet alleen door je in een studie vol te stoppen met informatie en briljante examenresultaten te halen. Je moet passen in het systeem waarin je gaat functioneren. In functioneel opzicht: een leven lang leren moet een tweede natuur van je zijn. En het is praktisch wanneer je je plaats kent in de organisatie en wanneer je weet hoe je om…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 23 November 2012 op 14.00 — Geen reacties

Het internet is van iedereen!?

Vandaag de dag is een derde van de wereld actief op internet. Internet is dan ook van iedereen en er moet zo weinig mogelijk bemoeienis zijn van de overheid. Inmiddels zijn er echter al 42 landen die actief censuur en filters toepassen op sites en content op het web. Er is bovendien kans dat steeds meer landen proberen het internet aan banden te leggen. Op 3 december is er bijvoorbeeld een internationale meeting van de International Telecommunication Union (ITU) waarin overheden met elkaar…

Doorgaan

Toegevoegd door Titus Eikelboom op 22 November 2012 op 12.42 — Geen reacties

Google AuthorRank: maak je content persoonlijk

Mensen willen content lezen die betrouwbaar is. Deze content moet komen van mensen die weten waarover ze het hebben. We willen helderheid in de massale stroom content die dagelijks op ons afkomt. Wat is spam en waar hebben we wel wat aan? Google wil ons goede zoekresultaten bieden – betrouwbare content - en komt nu met AuthorRank: een koppeling tussen content en mensen.…

Doorgaan

Toegevoegd door Dimitri Lambermont op 22 November 2012 op 12.35 — Geen reacties

Onderweg naar de ‘social business’: social media in automotive

Onlangs was ik bij een bijeenkomst van de Social Media Club Utrecht over Social Media in Automotive. Als twee interessegebieden en werkvelden samenkomen, dan moet je daar bij zijn, nietwaar? Het programma beloofde veel interessants: sprekers van de IVA (dé opleiding voor de autosector en tevens gastheer van de avond), de ANWB en Renault. Een paar conclusies.

De avond was vrij toegankelijk voor studenten van de IVA: van de 950 studenten die de opleiding heeft, waren er zo’n 10,…

Doorgaan

Toegevoegd door Cas Heuvelmans op 20 November 2012 op 17.27 — Geen reacties

Helft Nederlanders shopt voor cadeaus feestdagen liever online

De intocht van Sinterklaas is voor veel Nederlanders het sein om op cadeaujacht te gaan. Uit onderzoek blijkt dat veruit de meeste van ons in de laatste weken voor Sint of kerst hun inkopen doen, en ruim de helft shopt dan het liefst online. Voor wie inkoopstress – en drukte in winkelstraten - wil vermijden, biedt de nieuwe website Cadeaukaart.nl de oplossing van deze tijd: een groot online assortiment cadeaukaarten van alle bekende winkels, merken en webshops. …

Doorgaan

Toegevoegd door Michael van Essen op 13 November 2012 op 9.32 — Geen reacties

Het mobiel - en social media gebruik van Suriname

[door Richard Otto] Sinds kort geef ik met mijn bedrijfMobile Marketing Nederland advies aan het nieuwe Surinaamse mobiele kortingsplatform …
Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 13 November 2012 op 8.15 — Geen reacties

De week van Het Nieuwe Werken vandaag geopend met Het Congres in Rotterdam

Tem de tijd – voor inspiratie en energie

Het tot in de puntjes verzorgde congres ‘Tem de tijd’ in de Van Nelle Ontwerpfabriek gaf mij vanochtend inspiratie en energie. Het podium stond als een boksring midden in de zaal.

Al vroeg in de bijeenkomst hoorde ik mijn buurman zeggen: ‘Ik dacht, ik kom…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 12 November 2012 op 15.30 — Geen reacties

Cadeaukaart favoriet kerstgeschenk onder werkend Nederland - meerderheid werknemers zoekt eindejaarsgeschenk liever zelf uit

Het traditionele kerstpakket is passé, zo blijkt uit recent onderzoek door Creative Group. Slechts 13% van de ondervraagden was (redelijk) blij met het geschenk van vorig jaar. Een meerderheid van de werknemers zoekt liever zelf iets uit met een cadeaukaart, online of in de winkel. Werkgevers kunnen op dit signaal inspelen via Cadeaukaart.nl, de nieuwe webwinkel met het grootste assortiment cadeaukaarten.



Uit het onderzoek (onder 500 respondenten)…

Doorgaan

Toegevoegd door Michael van Essen op 6 November 2012 op 9.18 — Geen reacties

Blijf bij jezelf!! (24 kitchen)

Soms is het zo dat bij een bepaalde reklame je mondhoeken vanzelf een beetje richting je oren gaan. Elke keer dat je deze (zelfde) reklame ziet, krijg je het weer. Ik heb het zelf bij een dame van 24-Kitchen. Zij is een Limburgse denk ik, en ze maakt de meest simpele gerechten. Blijf bij jezelf, zoals zij ook bij zichzelf blijft.24kitchen - Blijf bij jezelf

Hoe kan het nu dat ik elke keer dat ik deze dame zie, zo moet lachen, en mijn commentaar hierop…

Doorgaan

Toegevoegd door Edwin van Reijsen op 5 November 2012 op 12.16 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden