Nederlands MediaNetwerk

Ernst Lissauer
  • Den Haag
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Ernst Lissauer

  • Jacquay Thiercelin
  • Ton Verlind
  • Angelo van Schaik
  • Koop Geersing
  • Monique Sluyter Models
  • François Boulangé
  • Mirko Cocco
  • Rick van Dijk
  • Anita Robben-Auperlé
  • Natasha Gerson

Groepen van Ernst Lissauer

 

Camera Regie & Productie Online Media

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Zoomin.TV
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Camerajournalist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Internationaal (video) persbureau | Live online nieuws Zive
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://lissauer.com
Twitter
http://twitter.com/#!/ErnstLissauer
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/camjo

De foto's van Ernst Lissauer

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Informatie kost niets



Uitgever Rupert Murdoch begon ermee en Google neemt het nu over: betalen voor informatie op Internet. Een kansloze missie die de papieren uitgaven abonnees gaat kosten. De wereldwijde consument haalt ( onder de veertig jaar ) alle nieuws en informatie voornamelijk via het web. Daar hoort ook journalistieke informatie bij. Zodra de online uitgaven content gaan blokkeren zullen anderen die content alsnog ‘gratis’ gaan aanbieden. De reclame inkomsten vloeien dan weg naar die nieuwe aanbieder en de binding met het ‘merk’ van de uitgever verdwijnt. De sigarenwinkel bestaat tegenwoordig van de verkoop van allerlei randproducten. Zo gaat het straks ook met de uitgevers alleen willen ze er nog niet aan. De idee om ‘nieuws’ te blokkeren voor niet betalende bezoekers is een denkfout die voortkomt uit de oude krantenmentaliteit die is blijven heersen. Aan alle kanten willen editors hun totalitaire macht over de informatie voorziening handhaven en steeds minder slagen ze daarin. Veel vermakelijker is het om te zien hoe overheden, politieke partijen en andere belangengroepen proberen aansluiting te vinden bij de Internet crowd. Het wil nog niet vlotten. Een voorbeeld is de mislukte migratie van het AD en de gesubsidieerde poging van de VARA om GeenStijl tegenwicht te bieden. Oude media verliezen niet alleen terrein ze tonen steevast aan als uitgangspunt niet de klant te willen bedienen maar zichzelf. Google lacht ondertussen graag een graantje mee.

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden