Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Mei 2009 (35)

Reinier Evers (trendwatching.com) in gesprek Boris Veldhuijzen van Zanten op Blue Shots TV

Boris in gesprek met Reinier Evers, founder trendwatching.com. Klik hier om deze uitzending te bekijken.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 31 Mei 2009 op 22.36 — Geen reacties

Jan Rijkenberg (BSUR) in gesprek met Ronnie Overgoor op Blue Shots TV

Ronnie in gesprek met Jan Rjkenberg, CoFounder en Partner BSUR. Jan Rijkenberg is al meer dan 25 jaar actief in de communicatiebranche. Hij is medeoprichter van BSUR, waar hij sinds 1995 visionair is op het gebied van brand management. In 1997 verscheen zijn boek Concepting. Meer over BSUR op bsur.nl Klik hier om de uitzending te… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 31 Mei 2009 op 22.34 — Geen reacties

Tanja Schollen-Snijders (Pink Lady Cab) in gesprek met Marianne van Leeuwen op Blue Shots TV

Marianne in gesprek met Tanja Schollen-Snijders, initiatiefneemster Pink Lady Cab. Een initiatief dat enorm de aandacht trok; Pink Lady Cab, de taxi voor en door vrouwen. Meer informatie is te vinden op: www.pinkladycab.nl. Klik hier om de uitzending te bekijken.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 31 Mei 2009 op 22.31 — Geen reacties

DVD VENcE " Perverted Playground" is uit.

VENcE, Raspberry Animation en Cineversity.TV hebben dit samenwerkings project gerealiseerd.



Na de positief ontvangen EP "The Beggar's Butler" , die bijna drie weken op nummer 1 stond van de Lowlands top 25,en later tot



nummer zes steeg op de charts van Musicfrom.NL, is nu in mei 2009 de dvd klaar.

Daarop staan live tracks van de presentatie van die EP, aangevuld met delen van een optreden dat VENcE niet lang daarna gaf op



verschillende… Doorgaan

Toegevoegd door Pi-Qui Baltink op 28 Mei 2009 op 18.59 — Geen reacties

Harlem Inc start wedstrijd voor nieuwe (creatieve) Haarlemse bedrijven.

Harlem Inc start een wedstrijd voor nieuwe Haarlemse bedrijven. Iedereen in en rond Haarlem met een goed idee voor een nieuwe onderneming kan zich tot 14 juni inschrijven via de website www.harleminc.nl. De winnaars krijgen een bedrijfsstart met voorsprong. Deze prijs bestaat onder meer uit advies, opleiding en gesponsorde bedrijfshuisvesting. Harlem Inc heeft als doel om startende ondernemers te… Doorgaan

Toegevoegd door Paul Smeele op 28 Mei 2009 op 17.52 — Geen reacties

Wormenkaas, autokorting en foute bubbels

Dat journalistieke aandacht voor Europa en de Europese Unie niet saai hoeft te zijn, bewijzen de maker van De Slag om Brussel (VPRO). Verslaggevers Roland Duong en Teun van de Keuken, ook van de Keuringsdienst van Waarde (RVU), geven aan de hand van een aantal sprekende voorbeelden inzicht in de Brusselse regels en de handhaving daarvan. Over Italiaanse wormenkaas, lonkende kortingen voor auto’s en de merknaam champagne.



Met de droogkomische Keuringsdienst-aanpak en de prachtige… Doorgaan

Toegevoegd door Bart van Maanen op 28 Mei 2009 op 16.41 — Geen reacties

TWEEDE NETWERKDAG

We hebben gisteren genoten, we dachten eerst dat het misschien een beetje een duf zootje zou zijn, dat is ons honderd procent meegevallen. Nog ff doorzetten en we nemen de nederlandse mediawereld over. Grtz Pi-Qui Emiel Gisela Jeroen en Maaike

Toegevoegd door Pi-Qui Baltink op 28 Mei 2009 op 13.25 — Geen reacties

Het geheim van betrokkenheid

De reden dat ik voor het ZZP-schap gekozen heb is eenvoudig. Op een goed moment komt het op je pad. Dan wil je niets anders. Althans zo werkte het bij mij. Er zijn natuurlijk ook ‘geboren ondernemers’. Ik behoor echter tot een andere categorie. Ik heb in mijn werk een situatie gecreëerd waarin ik mijzelf kan zijn. Hierdoor kom ik geloofwaardig over, ben ik inspirerend gezelschap, daarbij verzet ik bergen werk. Zonder dat het me energie kost. Sterker nog, het levert me energie… Doorgaan

Toegevoegd door Inge Beckers op 26 Mei 2009 op 21.30 — Geen reacties

Even bellen met... Philip Dröge





Fact.nl geldt als zo'n beetje de leukste website van dit moment. Bellen wij bedenker

Philip Dröge.

Dag Philip. hoe is het met je? 'Moe maar voldaan. Nooit geweten dat internet zo hard werken is.'

Wat is Faqt.nl? 'Faqt is een samentrekking van FAQ - frequently asked questions en fact, feiten.… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 26 Mei 2009 op 10.00 — Geen reacties

Kick off: De weg naar Mekka

Programma:

De weg naar Mekka/Zender:

Nederland 2 (VPRO)/Eerste uitzending:

24 mei/Tijdstip:

20.59 uur /Aantal kijkers:

383.000

Natuurlijk kan iedereen zich vastklampen aan alle vooroordelen over moslims. De Vlaamse filosoof en tv-maker

Jan Leyers wou hier niet aan mee doen en besloot zelf uit te vinden hoe het nu echt zit met de moslimwereld. 10 weken lang kan men hem volgen op z’n reis naar… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 26 Mei 2009 op 0.30 — Geen reacties

Krant van formaat

Het vak van buitenland correspondent heeft in de loop der jaren veel aan charme en avontuur ingeboet. Thuisblijvers horen de laatste ontwikkelingen – dankzij het tijdsverschil – soms eerder dan ik, vertragingen in de telefoonlijn bestaan niet meer en dankzij de webcam blijft ieder gezicht bekend. Dat betekent echter niet dat verrassingen zich nooit meer voordoen – maar niet op de plek waar je ze verwacht.



Ik ben deze week op bezoek in Nederland en had daar voor het eerst in meer dan… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 26 Mei 2009 op 0.00 — Geen reacties

Gezocht: webapplicatie bureaus voor samenwerking

Dit is een aanbod voor web bureaus en web designers



Als copywriter & communicatieadviseur (www.laurakoedam.com) bied ik sinds kort de cursus Een Digitaal Verhaal. Hierbij leren klanten in een dagdeel zelf hun menu vorm te geven, de content te bepalen en de juiste tone of voice te vinden. De cursus schrijven voor het web is een combinatie tussen theorie en praktijk, met heldere voorbeelden en leuke oefenopdrachten. Zie voor meer informatie… Doorgaan

Toegevoegd door Laura Martin op 20 Mei 2009 op 14.00 — Geen reacties

Erik-Jan Gelink in gesprek met Joris van Heukelom op Blue Shots TV

Joris in gesprek met Erik Jan Gelink van Deloitte Consulting (a.i.) Klik hier om deze uitzending te bekijken. Erik-Jan Gelink (41) is Associate bij Deloitte Consulting, met als opdracht de Media praktijk verder uit te bouwen. Hij is expert op het gebied van (nieuwe) media, technologie, en telecom waarbij de nadruk ligt op de concrete invloed van de digitalisering op… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 19 Mei 2009 op 20.47 — Geen reacties

Rob van Beek (online strateeg) in gesprek met Han Gerrits op Blue Shots TV

Klik hier om deze uitzending te bekijken.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 19 Mei 2009 op 20.45 — Geen reacties

Even bellen met... Job Franken



Onlangs verscheen van de hand van Job Franken en Judith Stoop een prachtig boek met de welluidende naam

Bakfiets, Garnaal & Stormparaplu, eigenschappen van innovatieve ondernemers. Grijpen wij de telefoon!

Dag Job, hoe is het met je? 'Heel goed. Ons nieuwe boek ligt in de winkel dus zijn we druk bezig om het mooie nieuws bekend te maken.'

Gefeliciteerd met jullie nieuwste boek, intrigerende naam... 'Er… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 Mei 2009 op 23.00 — Geen reacties

Veranderingen en vernieuwing in de bedrijfscommunicatie en de rol van Web 2.0

Er waait een verfrissende wind door ondernemersland en al is voor velen nog maar moeilijk zichtbaar waar het nu precies om draait, de invloeden ervan op onze samenleving zijn al niet meer weg te denken. Op Internet is het waarschijnlijk nog het beste waar te nemen, mede doordat de veranderingen onder invloed van het web tot stand zijn gekomen, en daar voor het eerst zijn toegepast.



Als we het over verandering hebben, dan moeten we ook bereid zijn te erkennen wat voorheen de… Doorgaan

Toegevoegd door Marc Hermans op 17 Mei 2009 op 11.42 — Geen reacties

Agenda Spreekbeurten in Nederland 27 mei-12 juni 2009

In mei en juni ben ik twee weken in Nederland (en tussendoor in Denemarken) voor een aantal spreekbeurten. Als je in de buurt bent en zin/tijd hebt, kom graag langs!



27 mei 2009, avond [UPDATE]: presentatie "Journalistiek zonder Journalisten" (op basis van een oudere bijdrage in het NRC Handelsblad en een binnenkort te verschijnen publikatie als co-auteur… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Deuze op 17 Mei 2009 op 1.03 — Geen reacties

Shula Rijxman (CCO van IDTV) in gesprek met Ronnie Overgoor op Blue Shots TV

Ronnie Overgoor praat met Shula Rijxman. Shula is Chief Commercial Officer van IDTV. IDTV is de op één na grootste onafhankelijke productiemaatschappij in Nederland en bekend van de ontwikkeling en productie van (gesponsorde) televisieprogramma's, films, documentaires, evenementen en websites. Opdrachtgevers zijn zowel televisieomroepen en -zenders als bedrijfsleven en overheid. Meer informatie over Shula is te vinden op… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 14 Mei 2009 op 22.17 — Geen reacties

Even bellen met... Eugène Roorda

Afgelopen dinsdag vond de in de mooie Philharmonie in het al even prachtige Haarlem de Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. Met een bijkans verwoestend optreden van Eugène Roorda. Dat wordt bellen!

Dag Eugène, hoe is het met je? 'Het gaat uitstekend, de zaak draait als een speer - al een paar jaar eigenlijk - en mijn vrouw is elke dag weer opgetogen over mijn thuiskomst.'

Wat staat reclamemakers in deze barre tijden te doen? 'Reclamemakers moeten… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 14 Mei 2009 op 16.30 — Geen reacties

Nicolette Hulsebos (Paint it Blue Magazines) in gesprek met Simone Brummelhuijs op Blue Shots TV

Simone in gesprek met Nicolette Hulsebos, directeur Paint It Blue Magazines. Meer info over Nicolette vind je op LinkedIn. Informatie over Paint It Blue is te vinden op http://paintitblue.nl. Klik

hier om de uitzending te…

Toegevoegd door Nico Verspaget op 13 Mei 2009 op 20.56 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne Beyond Limits van BT

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden