Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen December 2011 (16)

Cruijff doet de zwemvesten. Logisch.

Het blijft een goede tactiek: bekende Nederlander laten optreden in communicatieve uitingen:

Van Gaal & Mediamarkt

Johan Derksen & Nederlandse Energie Maatschappij

Rintje Ritsma, Koos Postema, Truus van Hanegem

Bekende stemmen en…

Doorgaan

Toegevoegd door Mels Dees op 31 December 2011 op 13.41 — Geen reacties

Een beetje een afscheid

Terugkijken is soms een beetje vooruitkijken

Sinds februari 2009 schreef ik tot en met december 2011 71 blogteksten op het Nederlands Medianetwerk. Een deel van die teksten is niet meer openbaar omdat politici zich uitspraken over die onderwerpen. Daarmee werden mijn teksten ook politiek. Ik ben een ondersteuner van ambtenaren die een (dagelijks) bestuur ondersteunen. Die positie wil…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 31 December 2011 op 12.00 — 1 commentaar

Mijn communicatiemomenten in 2011

Omdat ik voor het overgrote deel verslagen schrijf van openbare vergaderingen in het openbaar bestuur, is de stap niet zo groot naar het wereldkundig maken van mijn gedachten over onze samenleving en de rol van de overheid in die samenleving. 9 november 2011 blijkt uit een artikel in re.Public dat breder dan bij een enkeling de gedachte gaat postvatten dat de overheid een voorbeeldfunctie heeft:…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 28 December 2011 op 18.00 — Geen reacties

triAV levert en installeert nu ook tv’s bij Accor Hotels Benelux

Accor Hotels Benelux heeft een miljoenencontract afgesloten met triAV voor het leveren en installeren van digitale TV-toestellen. Het betreft 110 Accor hotels. De leverancier, die al vele jaren bekend staat als specialist voor het verzorgen van TV beeld in hotels, heeft 5 andere aanbieders achter zich gelaten. Verschillende Accor hotels worden in de komende jaren voorzien van nieuwe Philips HotelTV’s waarbij ongeveer 65 internationale zenders worden doorgegeven naar de hotelkamers. Het…

Doorgaan

Toegevoegd door Frank D.P.M. Lether op 24 December 2011 op 16.17 — Geen reacties

"Open Internet brengt cultuursector terug in 17e eeuw"

De cultuursector wordt door het Open Internet afgeremd om zelfs gesloopt. Terwijl de originele makers hun winsten zien teruglopen en mensen ontslaan, verdienen partijen die hun werk distribueren veel geld aan gekopieerde content. Dat kan niet lang meer zo doorgaan, aldus Robert Levine (op foto), auteur van het boek 'Free Ride: How Digital Parasites Are Destroying the…

Doorgaan

Toegevoegd door Wim Danhof op 20 December 2011 op 23.42 — Geen reacties

klimaatverandering gaat versnellen

Geen prettig nieuws, ik voel me langzamerhand een onheilsprofeet die loopt te zeuren over het einde van ons als mensheid, het volgende;



RT Methane releases on a gigantic scale in Siberia 10.000 square miles



http://ind.pn/u8K0t1…

Doorgaan

Toegevoegd door Pi-Qui Baltink op 14 December 2011 op 20.50 — Geen reacties

VAN DEN ENDE & DEITMERS NEEMT BELANG IN QUADIA WEB TV

Amsterdam, 14 december 2011 - Van den Ende & Deitmers neemt een belang van 30% in QUADIA Web TV, een toonaangevend en grensverleggend bedrijf op het gebied van online video. QUADIA levert een complete dienst inclusief online video technologie, conceptontwikkeling en videoproductie. Het Hilversumse bedrijf is actief in diverse markten zoals healthcare & pharmaceuticals, banking & insurance, overheid, ICT en Media. De extra financiële middelen die deze overeenkomst…

Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 14 December 2011 op 7.30 — Geen reacties

Pop-away in de PC

Ik had als tiener altijd sterk de indruk dat PTT-post de nieuwe postcodeboeken, telefoongidsen, Wehkamp catalogi en Gouden Gidsen expres op zaterdag liet bezorgen, zodat een leger goedkope middelbare scholieren met loodzware fietstassen door de steden moest trekken. Deze onrijpe werknemers ontdekten steevast te laat dat de verdiensten van een jaartje postbezorgen lang niet genoeg waren om het tegen die tijd totaal versleten rijwiel te…

Doorgaan

Toegevoegd door Mels Dees op 9 December 2011 op 21.30 — Geen reacties

Heeft Franz Kafka nog steeds gelijk?

Heeft Franz Kafka nog steeds gelijk?

Burgers en bedrijven verkeren in een afhankelijkheidsrelatie ten opzichte van de overheden waarmee ze in een groot aantal gevallen (bijvoorbeeld bij het verlenen van vergunningen, handhaving, uitoefening van de publieke taken en het vastgestelde beleid) onvermijdelijk te maken hebben. De meeste contacten tussen de overheid enerzijds en burgers en bedrijven anderzijds zijn louter formeel van aard. Voor vrijwel elk besluit van de overheid…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 7 December 2011 op 17.56 — Geen reacties

Kepler 22B: start sollicitatieprocedure voor onze nieuwe Adam en Eva

http://www.depers.nl/wetenschap/615088/Bewoonbare-planeet-ontdekt.html

De wetenschap zit niet stil. Hoewel misschien toch wel een beetje: achter een ruimtetelescoop kijken ze naar planeten. Inmiddels ontdekten ze er drie waar de omstandigheid voor menselijk leven het meest gunstig is. De meest recent ontdekte plek in de ruimte ligt buiten ons zonnestelsel. De planeet heet Kepler 22B. Er zal…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 6 December 2011 op 13.30 — Geen reacties

Eindelijk: wettelijke verankering van mediation

De VVD heeft op 2 december j.l. een voorstel gelanceerd om mediation een wettelijke basis te geven. Ik juich dat initiatief van harte toe. Niet alleen vanuit mijn commerciële doelstellingen, maar ook vanuit ideëel en praktisch perspectief.

De kracht van mediation ligt in het door partijen zélf oplossen van conflicten, waardoor sneller, goedkoper een echt beklijvende oplossing kan worden bereikt dan in een procedure bij de rechter. Mediation heeft in 1995 zijn intrede in Nederland…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 5 December 2011 op 17.37 — Geen reacties

Bezint eer ge begint aan Het Nieuwe Werken

Het Nieuwe Werken (HNW) lijkt de hype van dit moment. Als je mee wil tellen als organisatie of als manager, dan propageer je HNW als dé oplossing voor de toekomst van de werkende maatschappij. Geen tijdverlies meer en minder negatieve milieueffecten als gevolg van de dagelijkse files. Flexibele werkplekken en werktijden en dus ruimte en stimulansen voor het individu. Besparing op kosten van kantoorruimte, et cetera. Maar wat is HNW eigenlijk? Hanteren alle schrijvers hiervan dezelfde…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 5 December 2011 op 15.31 — Geen reacties

Jobbird.com lanceert nieuwe mediacampagne

In een goede samenwerking met SVBmedia lanceert Jobbird.com, de nieuwe snelst groeiende vacaturebank van Nederland, in december haar nieuwe mediacampagne. Deze mediacampagne is de opvolging van de bijzonder succesvolle introductiecampagne van oktober 2011. 

“Binnen 8 weken na de introductiecampagne van Jobbird.com, zijn wij inmiddels de grootste…

Doorgaan

Toegevoegd door Erwin Peeters op 2 December 2011 op 10.02 — Geen reacties

Marktaandelen TV - November 2011

De maand november 2011 was eindelijk een keer niet alleen de maand van RTL. SBS heeft de markt kennis laten maken met het begin van de koerswijziging die ingezet is. De nieuwe visie wil het schreeuwerige loslaten en gaat weer mooie producties maken nu er weer budget beschikbaar is. Paradepaardje is “The Winner Is…” dat gepresenteerd zal worden door Beau. Maar ook “De Schat van Oranje”, “Beat The Topdesigner” en de dramaserie “Crimi Clowns” moeten zorgen voor wind in de zeilen. En omdat de…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 December 2011 op 18.28 — Geen reacties

Welzijnsmoleculen

De zon schijnt af en aan. Bij een opklaring licht het gele blad goud op, aan de bomen. Vandaag is een bijzondere dag in het Vondelpark. Ik ben gelukkig, ik moét het zijn. Dankzij een gratis monster straal ik van geluk. Ik hoef niet te wachten op de regen, zoals de bomen, want ik word - op even mysterieuze als doeltreffende wijze - vierentwintig uur lang gehydrateerd vandaag.

Dat zal die man, daar in de verte, zeker niet ontgaan wanneer hij me straks…

Doorgaan

Toegevoegd door Annemarieke Weber op 1 December 2011 op 17.11 — Geen reacties

Maandarchieven

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden