Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Bladen in de Balie

Tijd: April 20 2009 vanaf 15.30 to 17.30
Locatie: De Balie Amsterdam
Soort gebeurtenis: netwerkbijeenkomst
Georganiseerd door: Theo Eijspaart
Meest recente activiteit: 6 Apr 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Dan maar gratis? De kansen én risico’s van freemiums

Maandag 20 april laten in Bladen in de Balie zes mannen (5 sprekers plus 1 gespreksleider) hun licht schijnen op gratis mannenbladen. Freemiums zijn een nieuw fenomeen in de sector van de mannenbladen. De gratis bladen worden gedistribueerd onder specifieke groepen mannen.

Mannen vormen een lastig te bereiken doelgroep voor tijdschriftenuitgevers. Misschien lukt het als je de bladen gratis maakt? Daar zijn – o.a. in Engeland – goede ervaringen mee. Maar wat als de economie tegenzit en de advertentiemarkt krimpt? En verpesten de gratis bladen niet de markt?

Mike Soutar en Tim Ewington komen over uit Engeland om te vertellen over het succes van Shortlist. Ze claimen dat ze met hun gratis weekblad Britse mannen bereiken die voorheen geen tijdschrift lazen. Een lads’ magazine zonder blote borsten. Een succesverhaal, maar waar zitten de haken en ogen?
Norbert Mirani en Harm van Kessel van Sanoma Men's Magazines geven een presentatie over James, gratis style-blad dat gedistribueerd wordt via Sanoma’s A-merken. Is er in Nederland ook ruimte voor zelfstandig geëxploiteerde freemiums?
En Frank Kloppert van Pelican Magazines Hearst geeft een toelichting op The Big Black Book, twee keer per jaar óók bijgesloten bij andere titels van de uitgever, en daarnaast los te koop. Wat maakt het zo bijzonder? En wat nu de adverteerders de broekriem aantrekken?
Gespreksleider is Joost Driessen, directeur van iMediate (kennis- en netwerkbedrijf in de entertainmentindustrie).

Bladen is De Balie is een initiatief van de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond. Het programma is van 15:30 tot 17:30 (borrel na). Meer info en aanmelden via www.bladenindebalie.nl.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Bladen in de Balie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: Microphone Media

Microphone Media was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het podcastbedrijf? We spreken Frank Kromer

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden