Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Bladen in de Balie

Tijd: April 20 2009 vanaf 15.30 to 17.30
Locatie: De Balie Amsterdam
Soort gebeurtenis: netwerkbijeenkomst
Georganiseerd door: Theo Eijspaart
Meest recente activiteit: 6 Apr 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Dan maar gratis? De kansen én risico’s van freemiums

Maandag 20 april laten in Bladen in de Balie zes mannen (5 sprekers plus 1 gespreksleider) hun licht schijnen op gratis mannenbladen. Freemiums zijn een nieuw fenomeen in de sector van de mannenbladen. De gratis bladen worden gedistribueerd onder specifieke groepen mannen.

Mannen vormen een lastig te bereiken doelgroep voor tijdschriftenuitgevers. Misschien lukt het als je de bladen gratis maakt? Daar zijn – o.a. in Engeland – goede ervaringen mee. Maar wat als de economie tegenzit en de advertentiemarkt krimpt? En verpesten de gratis bladen niet de markt?

Mike Soutar en Tim Ewington komen over uit Engeland om te vertellen over het succes van Shortlist. Ze claimen dat ze met hun gratis weekblad Britse mannen bereiken die voorheen geen tijdschrift lazen. Een lads’ magazine zonder blote borsten. Een succesverhaal, maar waar zitten de haken en ogen?
Norbert Mirani en Harm van Kessel van Sanoma Men's Magazines geven een presentatie over James, gratis style-blad dat gedistribueerd wordt via Sanoma’s A-merken. Is er in Nederland ook ruimte voor zelfstandig geëxploiteerde freemiums?
En Frank Kloppert van Pelican Magazines Hearst geeft een toelichting op The Big Black Book, twee keer per jaar óók bijgesloten bij andere titels van de uitgever, en daarnaast los te koop. Wat maakt het zo bijzonder? En wat nu de adverteerders de broekriem aantrekken?
Gespreksleider is Joost Driessen, directeur van iMediate (kennis- en netwerkbedrijf in de entertainmentindustrie).

Bladen is De Balie is een initiatief van de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond. Het programma is van 15:30 tot 17:30 (borrel na). Meer info en aanmelden via www.bladenindebalie.nl.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Bladen in de Balie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"

Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.

[Interview] Lars Schotanus en Jaco Bal: "Wij denken dat internet straks de standaard wordt voor radioluisteren"

De Radiofabriek maakt online radio. Hiermee spelen ze in op de versnippering van het medialandschap en de exponentiële stijging van luisteren via internet. We spreken met Lars Schotanus en Jaco Bal

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: De Onbetrouwbare Overheid

Het moet maar eens worden gezegd: De overheid is onbetrouwbaarder dan wij allen denken. In Engeland heet een ambtenaar een civil servant. Het is met name het tweede deel van deze omschrijving, dat hier in Nederland niet bestaat

[Column] Erwin Fisser: Een jongerencampagne als oplossing voor alles

Weinig dingen worden in de moderne maatschappij tegelijkertijd zo enorm onderschat als overschat als de campagne. Zodra alles goed gaat, is de campagne eigenlijk volledig weggegooid geld

[Column] Bas Vlugt: Media Transfer naar Bestemming Onbekend

Vandaag heeft het Nederlands MediaNetwerk een artikel gepubliceerd dat flink in de belangstelling staat van onze lezers, getuige de snelheid waarmee dit artikel in de lijst van meest gelezen artikelen is gekatapulteerd

[Column] Jacqueline Smit: Beware of your shadow

Het is tijd voor het omarmen van het oncomfortabele, het fluïde maken van modellen en het ontwikkelen van nieuw gedrag

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden