Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Café Behind the Filter bubble

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café Behind the Filter bubble

Tijd: Januari 31 2017 vanaf 14.00 to 17.00
Locatie: Beeld en Geluid
Straat: Media Parkboulevard 1
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.immovator.nl/agend…
Soort gebeurtenis: cross, media, café
Georganiseerd door: iMMovator
Meest recente activiteit: 16 Jan 2017

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

IMMovator organiseert samen met het Nederlands instituut voor Beeld en Geluid op dinsdag 31 januari het Cross Media Café: Behind the Filter Bubble. Als internetter raak je steeds meer opgesloten in een filter bubble. Bepalen algoritmes wat we kijken? En hoe werken die mechanismen dan? En wat betekent dit voor journalisten en campagnemakers? Tijdens dit Cross Media Café worden media professionals bijgepraat over wat deze filter bubble betekent voor de mediawereld. Onder andere NRC, BuzzCapture en Nu.nl presenteren hoe zij omgaan met de filter bubble. Deze bijeenkomst vindt plaats in het Nederlands instituut voor Beeld en Geluid op het Hilversum Media Park.

 

Door filtering en personalisering op het internet raakt wat we zien op internet (bijv. in zoekresultaten) steeds minder divers. De stroom van berichten die we de hele dag tot ons nemen, wordt meer en meer bepaald door ons sociale online netwerk. Als internetter kun je opgesloten raken in een 'filter bubbel' waardoor je steeds minder van de werkelijkheid ziet. Wat betekent dit voor journalisten, consumenten en makers van campagnes? Hoe organiseren media bedrijven zich op dit gebied? Deze vragen staan centraal tijdens het Cross Media Café Behind The Filter Bubble.

                                                                 

Programma           

 

In het programma van het Cross Media Café presenteren mediabedrijven en start-ups hoe zij omgaan met mechanismen achter de filter bubble. Hoe wordt social media gebruikt door politieke partijen? Hoe worden digitale uitingsvormen van nieuwsberichten ontworpen? En van welke nieuwe plannen gaan we later dit jaar meer horen? Met bijdragen van:

 

  • Kevin Lamers, Head of Content - Buzzcapture
  • Edwin Kuipers, CTO en mede-oprichter Crowdynews 
  • Gert-Jaap Hoekman, Hoofdredacteur NU.nl 
  • Rob Zomerdijk, VP International Business Development Klangoo
  • Peter Smet | Innovatie- en procescoördinator, Stimuleringsfonds voor de Journalistiek
  • Wieland van Dijk, Chef online NRC Media, verantwoordelijk voor de website NRC.nl en medebedenker van NRC's zakelijke nieuwssite NRC Q.
  • Rico Brouwer, Campagne coordinator en kandidaat op plek 3 van de Piratenpartij kieslijst voor de Tweede Kamer verkiezingen van 2017
  • Pieter Haasnoot, co-founder of Publicism - blockchain for good - accelerator social enterprises

Francisco van Jole, journalist en hoofdredacteur van de Vara website Joop.nl 

 

Het complete programma van het Cross Media Café The Filter Bubble is te vinden op de iMMovator website. Deelname aan het event is gratis na inschrijving. Het event begint om 14.00 uur in Beeld en Geluid op het Media Park, en sluit om 17.00 uur af met een netwerkborrel. 

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café Behind the Filter bubble om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden