Nederlands MediaNetwerk

Facilitator van creatieve processen

Gegevens gebeurtenis

Facilitator van creatieve processen

Tijd: Mei 29 2012 tot Juli 13 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De opleiding is bestemd voor hen die creativiteitssessies met collega's of andere organisaties willen gaan begeleiden.

'Verlies nooit je heilige nieuwsgierigheid uit je kindertijd. Stop nooit met vragen stellen. Er zijn zoveel mysteries rondom ons. Elke dag eentje bevragen, heel even aandacht voor dat ene stukje geheim.' (naar Albert Einstein)
Creatieve denktechnieken zijn niet alleen de basis voor het stimuleren van originele ideeën met betrekking tot programmaconcepten. Ze leren ons ook op een andere manier naar dagelijkse situaties te kijken. Bij het oplossen van knelpunten en bij het zoeken naar kansen kan een creatieve manier van denken juist voor doorbraken zorgen, die met rationeel denken onbereikbaar zijn.
Tijdens deze training leer je om zelf creativiteitssessies te ontwikkelen. Er wordt gewerkt aan de volgende vragen:
• Hoe creatieve sessies te begeleiden
• Hoe creatieve sessies managen in je eigen organisatie
• Oefenen in het begeleiden van creatieve sessies

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Een zevendaagse training, verspreid over drie maanden; drie blokken van twee aaneengesloten dagen en een terugkomdag.
De training is een mogelijk vervolg op de training Creativiteitstechnieken.

De opleiding gaat uit van ervaringsgericht leren. Dit betekent dat we zoveel mogelijk met praktijkcases aan de slag gaan. Persoonlijke feedback vormt hierin een belangrijk onderdeel: zowel gericht op de inhoud als op de vaardigheden van de facilitator.
De basistechnieken van creativiteitsontwikkeling en het toepassen van creativiteitstechnieken:

• Introductie en theoretisch kader, algemene creativiteitstechnieken
• Probleemanalyse
• De rol van facilitator
• Concretiseren van idee tot resultaat
• Divergerende en convergerende technieken
• Eindopdracht

Na afloop van de training is de deelnemer in staat creatieve denkprocessen te faciliteren en te begeleiden. Dit kan bij vraagstukken op het gebied van redactie, productie en management of bij zaken waarin het lastig is om tot oplossingen te komen, waar de klant vastgelopen is.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Facilitator van creatieve processen om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden