Nederlands MediaNetwerk

Facilitator van creatieve processen

Gegevens gebeurtenis

Facilitator van creatieve processen

Tijd: Mei 29 2012 tot Juli 13 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De opleiding is bestemd voor hen die creativiteitssessies met collega's of andere organisaties willen gaan begeleiden.

'Verlies nooit je heilige nieuwsgierigheid uit je kindertijd. Stop nooit met vragen stellen. Er zijn zoveel mysteries rondom ons. Elke dag eentje bevragen, heel even aandacht voor dat ene stukje geheim.' (naar Albert Einstein)
Creatieve denktechnieken zijn niet alleen de basis voor het stimuleren van originele ideeën met betrekking tot programmaconcepten. Ze leren ons ook op een andere manier naar dagelijkse situaties te kijken. Bij het oplossen van knelpunten en bij het zoeken naar kansen kan een creatieve manier van denken juist voor doorbraken zorgen, die met rationeel denken onbereikbaar zijn.
Tijdens deze training leer je om zelf creativiteitssessies te ontwikkelen. Er wordt gewerkt aan de volgende vragen:
• Hoe creatieve sessies te begeleiden
• Hoe creatieve sessies managen in je eigen organisatie
• Oefenen in het begeleiden van creatieve sessies

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Een zevendaagse training, verspreid over drie maanden; drie blokken van twee aaneengesloten dagen en een terugkomdag.
De training is een mogelijk vervolg op de training Creativiteitstechnieken.

De opleiding gaat uit van ervaringsgericht leren. Dit betekent dat we zoveel mogelijk met praktijkcases aan de slag gaan. Persoonlijke feedback vormt hierin een belangrijk onderdeel: zowel gericht op de inhoud als op de vaardigheden van de facilitator.
De basistechnieken van creativiteitsontwikkeling en het toepassen van creativiteitstechnieken:

• Introductie en theoretisch kader, algemene creativiteitstechnieken
• Probleemanalyse
• De rol van facilitator
• Concretiseren van idee tot resultaat
• Divergerende en convergerende technieken
• Eindopdracht

Na afloop van de training is de deelnemer in staat creatieve denkprocessen te faciliteren en te begeleiden. Dit kan bij vraagstukken op het gebied van redactie, productie en management of bij zaken waarin het lastig is om tot oplossingen te komen, waar de klant vastgelopen is.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Facilitator van creatieve processen om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden