Nederlands MediaNetwerk

Facilitator van creatieve processen

Gegevens gebeurtenis

Facilitator van creatieve processen

Tijd: Mei 29 2012 tot Juli 13 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De opleiding is bestemd voor hen die creativiteitssessies met collega's of andere organisaties willen gaan begeleiden.

'Verlies nooit je heilige nieuwsgierigheid uit je kindertijd. Stop nooit met vragen stellen. Er zijn zoveel mysteries rondom ons. Elke dag eentje bevragen, heel even aandacht voor dat ene stukje geheim.' (naar Albert Einstein)
Creatieve denktechnieken zijn niet alleen de basis voor het stimuleren van originele ideeën met betrekking tot programmaconcepten. Ze leren ons ook op een andere manier naar dagelijkse situaties te kijken. Bij het oplossen van knelpunten en bij het zoeken naar kansen kan een creatieve manier van denken juist voor doorbraken zorgen, die met rationeel denken onbereikbaar zijn.
Tijdens deze training leer je om zelf creativiteitssessies te ontwikkelen. Er wordt gewerkt aan de volgende vragen:
• Hoe creatieve sessies te begeleiden
• Hoe creatieve sessies managen in je eigen organisatie
• Oefenen in het begeleiden van creatieve sessies

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Een zevendaagse training, verspreid over drie maanden; drie blokken van twee aaneengesloten dagen en een terugkomdag.
De training is een mogelijk vervolg op de training Creativiteitstechnieken.

De opleiding gaat uit van ervaringsgericht leren. Dit betekent dat we zoveel mogelijk met praktijkcases aan de slag gaan. Persoonlijke feedback vormt hierin een belangrijk onderdeel: zowel gericht op de inhoud als op de vaardigheden van de facilitator.
De basistechnieken van creativiteitsontwikkeling en het toepassen van creativiteitstechnieken:

• Introductie en theoretisch kader, algemene creativiteitstechnieken
• Probleemanalyse
• De rol van facilitator
• Concretiseren van idee tot resultaat
• Divergerende en convergerende technieken
• Eindopdracht

Na afloop van de training is de deelnemer in staat creatieve denkprocessen te faciliteren en te begeleiden. Dit kan bij vraagstukken op het gebied van redactie, productie en management of bij zaken waarin het lastig is om tot oplossingen te komen, waar de klant vastgelopen is.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Facilitator van creatieve processen om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"

Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.

[Interview] Lars Schotanus en Jaco Bal: "Wij denken dat internet straks de standaard wordt voor radioluisteren"

De Radiofabriek maakt online radio. Hiermee spelen ze in op de versnippering van het medialandschap en de exponentiële stijging van luisteren via internet. We spreken met Lars Schotanus en Jaco Bal

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: De Onbetrouwbare Overheid

Het moet maar eens worden gezegd: De overheid is onbetrouwbaarder dan wij allen denken. In Engeland heet een ambtenaar een civil servant. Het is met name het tweede deel van deze omschrijving, dat hier in Nederland niet bestaat

[Column] Erwin Fisser: Een jongerencampagne als oplossing voor alles

Weinig dingen worden in de moderne maatschappij tegelijkertijd zo enorm onderschat als overschat als de campagne. Zodra alles goed gaat, is de campagne eigenlijk volledig weggegooid geld

[Column] Bas Vlugt: Media Transfer naar Bestemming Onbekend

Vandaag heeft het Nederlands MediaNetwerk een artikel gepubliceerd dat flink in de belangstelling staat van onze lezers, getuige de snelheid waarmee dit artikel in de lijst van meest gelezen artikelen is gekatapulteerd

[Column] Jacqueline Smit: Beware of your shadow

Het is tijd voor het omarmen van het oncomfortabele, het fluïde maken van modellen en het ontwikkelen van nieuw gedrag

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden