Nederlands MediaNetwerk

Try out: het recht in de mediapraktijk

Gegevens gebeurtenis

Try out: het recht in de mediapraktijk

Tijd: December 6 2011 vanaf 12.45 to 13.45
Locatie: Villa Heideheuvel, Media Park
Straat: sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Soort gebeurtenis: try-out
Georganiseerd door: Media Academie en iMMovator
Meest recente activiteit: 18 Nov 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Verslaggevers die ‘undercover’gaan. Criminelen noemen met naam en toenaam. Irritante reaguurders verwijderen van uw site. Wat mag wel en wat mag niet? Journalisten, programmamakers en nieuwe-mediaredacteuren moeten zich houden aan regels. Voorschriften die soms in juridisch beton zijn gegoten, maar soms ook zijn gebaseerd op niet-formele afspraken (zoals de Leidraad van de Raad voor de Journalistiek) en ‘gentlemen’s agreements’ (zoals de embargo-regels). Deze try-out geeft een inkijkje in het woud van regels, voetangels en valkuilen. Trainer, journalist en auteur Jan van Vegchel neemt u mee op het spannende pad van het recht in de mediapraktijk.

Inschrijven
Voor wie: voor journalisten en programmamakers en andere media professionals die te maken hebben met de problematiek hierboven beschreven.
Waar: Villa Heideheuvel, Media Academie, Media Park Hilversum.
Tijden: 12u45-13u45
Kosten: € 10,00 (inclusief eenvoudige lunch, ter plekke te voldoen)

Meer informatie via de iMMovator website

Achtergrondinformatie try outs
Doel van de try-outs is te beoordelen of een onderwerp voldoende leeft en inhoudelijke discussies oproept. Als dit het geval is, kan het onderwerp worden opgenomen als training in het opleidingsaanbod van de Media Academie. Voor iMMovator leden een mogelijkheid om kennis te maken met het onderwerp, uw eigen kennis te toetsen, uw mening te geven over de try-out en natuurlijk te netwerken. Voor de Media Academie een mooie manier om direct feedback van de markt te krijgen op nieuwe trainingsonderwerpen.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Try out: het recht in de mediapraktijk om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden