Nederlands MediaNetwerk

Michel Mees
  • Den Haag
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

Groepen van Michel Mees

 

De pagina van Michel Mees

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Michel Mees Fotografie
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
eigenaar, fotograaf
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Fotografie in opdracht van ontwerpbureau's magazines, platenmaatschappijen ed
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://michelmees.nl
Twitter
http://twitter.com/michelmees
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/michelmees

Michel Mees

Michel Mees (Drunen, 1969) sleept z’n cameratassen al tien jaar langs poppodia, hotels en paleizen. Daar fotografeerde de Haagse fotograaf ooit Prins Bernhard. Waarbij hij z’n afgeragde Peugeot 205 pardoes voor de trappen van het koninklijk paleis parkeerde. “Je komt als fotograaf op plekken die voor anderen gesloten blijven”, lacht Mees bij die anekdote.

Met muziek als zijn grote liefde was het niet meer dan logisch dat Mees zijn carrière ooit begon met z’n buik tegen de podiumrand, beginnende bandjes fotograferend. Nog tijdens zijn opleiding op de Haagse fotoacademie meldden de eerste bladen zich voor zijn opmerkelijke foto’s. Inmiddels heeft hij honderden muzikanten en dj’s voor z’n lens gehad, waaronder Armin van Buuren, Alice Cooper en Tiësto en reist hij voor een goed portret tot in Uzbekistan.

Maar Mees’ werk beperkt zich allang niet meer tot popfotografie. Ook reportages en eigenzinnig commercieel werk zitten in zijn portfolio.

Wel werd zijn intuïtieve en reportage-achtige stijl grotendeels gevormd door de popfotografie en de daarbij gepaard gaande tijdsdruk. “Vaak is er maar een paar minuten voor een portret. Dan is de uitdaging om toch met iets origineels te komen in die twintig meter rond het hotel.”
Het knappe aan zijn foto’s is dat je altijd het gevoel hebt ‘toevallig’ hét moment mee te maken. Alsof je samen met de fotograaf net de goede kant op kijkt als er iets spannends gebeurt. Toch gaat daar soms uren werk aan vooraf. Mees: “Ik probeer dat bijzondere moment af te dwingen. Als een soort still van een film of documentaire.”

Tekst: Rene Passet

De foto's van Michel Mees

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Michel Mees

Meeting Mees

His photographs appear on numerous album and magazine covers. He’s a self-

confessed music fanatic who, over the course of a career spanning almost twenty

years, has amassed an incredible portfolio in which he captures the essence of

countless illustrious and iconic names. Michel Mees (1969) is undoubtedly one of

Holland’s more prolific music and portrait photographers.

He shoots in a distinct, documentary style. ‘I like the idea of falling into a story’,…

Doorgaan

Geplaatst op 17 September 2012 om 16.35

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland

Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

[Column] Erwin Fisser: Ik heb er genoeg van

Spullen dus. Daar heb ik er genoeg van. En niet alleen ik, wij allemaal in het welvarende Noordwest-Europa. Tot aan de nok toe vol zitten onze woonruimtes. Met allerhande zooi. Voor een grijpstuiver bij elkaar gegrist bij de één of andere dumpwinkel

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden