Nederlands MediaNetwerk

Ralph Mens
  • Man
  • Leiden
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Ralph Mens

  • Bas Vlugt

Groepen van Ralph Mens

 

De pagina van Ralph Mens

Recente activiteiten

Ralph Mens heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
3 Okt 2017

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Colibrí Publications
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Uitgever/auteur
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Colibrí Publications geeft boeken uit.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://stores.lulu.com/store.php?fAcctID=1087300
Twitter
http://twitter.com/mens32
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/ralphmens

De blog van Ralph Mens

Oude en nieuwe media

Op menig redactievloer wordt deze dagen driftig gediscussieerd over app's en social media, en vooral over de vraag: wat moeten we er mee? Of: Moeten we er wat mee?

Hierin schuilt meteen het grootste probleem. Terwijl in hoog tempo gebruikers zich storten op de nieuwe media, moeten redacties afwegingen maken in de trant van: Hoe verdienen we er iets aan? Plegen we geen kannibalisme op onze printuitgave? Zitten onze abonnees hier op te wachten? Et cetera.

Terwijl de NOS nog steeds… Doorgaan

Geplaatst op 27 November 2010 om 23.30

De zaak Tanja N.

Deze week werd via buitenlandse media bekend dat Farc-leider 'Mono Jojoy' bij militaire operaties door het Colombiaanse leger was gedood. Terwijl ik het bericht op Twitter las, dacht ik meteen aan Tanja Nijmeijer. Immers, Mono Jojoy was haar commandant, herinnerde ik mij van de documentaire Dichter bij Tanja.



Ik wachtte tot de Nederlandse media het bericht oppakten, maar het bleef oorverdovend stil. Alles wat er werd gemeld was een bericht op Nu.nl dat Mono Jojoy was gedood. Ik… Doorgaan

Geplaatst op 25 September 2010 om 23.15

Lang leve de vuvzela

Het WK voetbal in Zuid-Afrika is begonnen en de couleur locale is onmiskenbaar. Steeds wanneer we ons tv-toestel afstemmen op een wedstrijd, komt een soort gezoem als van duizend wespen ons tegemoet.

Tot nu toe kende ik de vuvuzela alleen van de jongetjes op straat die met een enkele oranjetoeter 's avonds de buurt onveilig maken. Dat wekte in het beste geval meewarigheid op en in het ergste irritatie. Maar dit gonzende geluid dat uit duizenden vuvuzela's tegelijk klinkt, is fantastisch.… Doorgaan

Geplaatst op 13 Juni 2010 om 0.22

Joran in Peru

De afgelopen dagen heb ik intens het nieuws rond Joran gevolgd en met name hoe er in Peru op wordt gereageerd. Ik heb zelf vier jaar in Lima gewoond en ken het land vrij goed.



Wat opvalt is de enorme aandacht die de moord krijgt, en het nationale sentiment dat een rol lijkt te spelen. In Lima worden dagelijks mensen vermoord, ook veel jonge vrouwen. Natuurlijk gaat het hier om de dochter van een vooraanstaande publieke figuur, waardoor de zaak al vrij snel grote media-aandacht… Doorgaan

Geplaatst op 5 Juni 2010 om 23.05

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument

Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden