Nederlands MediaNetwerk

Richard otto
  • Man
  • Hilversum
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Richard otto

  • Bas Vlugt

Groepen van Richard otto

 

De pagina van Richard otto

Recente activiteiten

Richard otto posted a blog post

Onderzoek naar meest gemiste merk

Onderzoek onder 375 Nederlanders heeft uitgewezen dat de Negerzoen nog altijd mateloos populair is in ons land. Het merk werd veruit het vaakst genoemd in een online onderzoek naar verdwenen merken. Op de vraag welk verdwenen merk het meest wordt gemist in de supermarkt, antwoorde maar liefst de helft van alle respondenten de Negerzoen. De merknaam Negerzoen verdween in 2006 uit de…See More
23 Nov 2016
Richard otto posted a blog post

Waarom merken verdwijnen

Thuis, op het werk, in de winkelstraat en in de supermarkt zien we dagelijks honderden merken. Bijna in elke reclamefolder worden we weer getrakteerd op nieuwe producten, maar er zijn ook veel merken die het loodje leggen. Meestal vindt de aftocht van deze merken in alle stilte plaats. Wij frissen uw geheugen nog even op!We herinneren ons allemaal nog wel waarom frisdrankmerk Exota begin…See More
19 Nov 2016
Richard otto heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
19 Nov 2016
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: ‘VR en 360° breken dit jaar door’

Meer dan de helft van de Nederlandse bureaus wil nog dit jaar virtual reality gaan inzetten voor klanten. Dat blijkt uit het VR/360°-video-onderzoek van Richard Otto (Mobile Marketing NL) in opdracht van innovatiebureau CapitolaVR na onderzoek onder 200 Nederlandse reclame- en mediabureaus.Virtual reality is als…See More
31 Mrt 2016
Richard otto posted a blog post

Waarom reclame ook kunst is..

Vooral door mensen uit de kunstwereld wordt er meestal laatdunkend gedaan over reclame. Dat is op zich opmerkelijk, aangezien veel creatieven juist in deze sector actief zijn. Ook als we kijken naar de letterlijke betekenis van kunst ontloopt dit niet veel met van wat goede reclamecampagnes als doelstelling hebben. Betekenis kunst: ‘Een subjectieve expressie van een mens die ofwel de…See More
1 Feb 2016
Richard otto posted blog posts
15 Jun 2015
Richard otto posted a blog post

Is ‘Facebook Instant Articles’ de redding voor uitgevers?

Het nieuwe partnershipmodel van Facebook heeft voordelen, maar ook nadelen voor uitgevers.Met de komst van Facebook Instant Articles kun je hele artikelen van diverse nieuwstitels direct in je Facebook bekijken zonder dat je naar externe websites door wordt gelinked. Launching partners zijn de international uitgevers BuzzFeed, The Guardian, The New York Times, National Geographic, NBC…See More
27 Mei 2015
Richard otto posted a blog post

Mobile Marketing verwachtingen en trends 2013

De afgelopen dagen geven veel websites een terugblik op 2012. In dit artikel kijk ik alvast vooruit wat we op gebied van Mobile Marketing  in 2013 kunnen verwachten. Mobile Commerce gaat eindelijk losBij KLM komt al 5% van de omzet via het mobiele kanaal, Wehkamp doet 15%,  Center Parcs zo'n 10% en Bol.com reeds enkele procenten. Ook het mobiel bankieren is groeiende. Zo gebruiken 1,2 miljoen ING klanten  inmiddels de verschillende apps van ING. Dat is bijna 30 % van het totale aantal…See More
29 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

mypassbook.nl rolt Apple’s Passbook verder uit in Nederland

Vorige maand is het nieuwe Passbook initiatief mypassbook.nl gestart. In nog geen twee weken tijd werd de website 25.000 maal bezocht, zijn er meer dan 10.000 Passbook coupons gedownload en is het momenteel het snelst groeiende coupon plaform van Nederland.  Nieuwe klanten, maar ook nieuwe features volgen.Meer dan kortingenTot op heden zijn er op mypassbook.nl alle Passbook kortingcoupons…See More
20 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: ‘58% van de mobiele bureaus is zelf niet mobiel’

[PERSBERICHT] MobileMarketing.nl heeft 200 mobiele bureaus onder de loep genomen en gekeken of zij zij zelf wel een mobiele website of in ieder geval een voor mobiel geoptimaliseerde website hebben.Richard Otto (oprichter van MobileMarketing.nl) “Ik geloof in het ‘Eat your own dog food’-principe. Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en aan hun klanten aangeven hoe…See More
17 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

mypassbook.nl lanceert eerste passbook coupon platform van Nederland

Vandaag is het passbook-initiatief mypassbook.nl gelanceerd. mypassbook.nl is het eerste consumentenplatform in Nederland waar alle passbook coupons op een plek te vinden zijn.  Het biedt passbook kortingen bij oa ANWB, Kijkshop, Hunkemöller, Scheer en Foppen,  Marlies Dekkers, maar ook lokale winkels zijn op mypassbook.nl te vinden. Bestaande Passbook kortingscoupons zijn hier ook…See More
3 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

Het mobiel - en social media gebruik van Suriname

[door Richard Otto] Sinds kort geef ik met mijn bedrijfMobile Marketing Nederland advies aan het nieuwe Surinaamse mobiele kortingsplatform IDEALshoppenvan Mi2. Volgende week ga ik met Jesse Goedel van…See More
13 Nov 2012
Richard otto posted a blog post

De Mobile Presence van 50 bekende Goede Doelen

Uit recent onderzoek blijkt dat zo’n 60% van de Nederlanders over een smartphone bezit.  De mogelijkheden van deze ‘mini computers’ lijken soms onbegrensd.  Vooral het gebruik van internet groeit hard. De populairste nieuwssite van Nederland NU.nl heeft zelfs sinds november 2011 meer mobiele bezoekers, dan PC bezoekers.  Uitgeverij Sanoma heeft reeds al enkele jaren geleden reeds apps en…See More
12 Okt 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: “Nederlandse fashion retailers zijn slecht vertegenwoordigd op mobiel”

Consumenten gebruiken steeds meer hun mobile devices om informatie op te zoeken en om online aankopen te doen. Zijn Fashion Retailers in Nederland hier al op voorbereid? Niet echt goed blijkt uit onderzoek door Mobile Marketing Nederland..50 populaire modezaken zijn onder de loep genomen en slechts 24 procent heeft een…See More
17 Sept 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: Mobile Marketing inzet door top-500 adverteerders in Nederland

                                                                                                                                                                   Mobile Marketing Nederland heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van mobilemarketing bij de top 500…See More
14 Sept 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: De Mobile Presence van politieke partijen

[door Richard Otto] Woensdag 12 september zijn alweer verkiezingen. Tijd om goed te bekijken welke partij het best bij je past. Door het groeiende mobiele mediagebruik zullen steeds meer Nederlanders de partijprogramma's via hun telefoon of tablet willen bekijken. Hoe goed zijn de politieke partijen mobiel vertegenwoordigd? …See More
3 Sept 2012

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Tens
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eigen
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Tens Media geeft mediaproducten uit, zoals boeken, apps en websites.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.tensmedia.nl
LinkedIn
http://linkedin.com/in/richardotto2

De foto's van Richard otto

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Richard otto

Wolhalla gekozen tot Naam van het Jaar

Vandaag is tijdens het programma ‘Evers Staat Op’ op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt van de ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. 

De…

Doorgaan

Geplaatst op 5 Januari 2017 om 10.32

Onderzoek naar meest gemiste merk

Onderzoek onder 375 Nederlanders heeft uitgewezen dat de Negerzoen nog altijd mateloos populair is in ons land. Het merk werd veruit het vaakst genoemd in een online onderzoek naar verdwenen merken. Op de vraag welk verdwenen merk het meest wordt gemist in de supermarkt, antwoorde maar liefst de helft van alle respondenten de Negerzoen. De merknaam Negerzoen…

Doorgaan

Geplaatst op 23 November 2016 om 12.29

Waarom merken verdwijnen

Thuis, op het werk, in de winkelstraat en in de supermarkt zien we dagelijks honderden merken. Bijna in elke reclamefolder worden we weer getrakteerd op nieuwe producten, maar er zijn ook veel merken die het loodje leggen. Meestal vindt de aftocht van deze merken in alle stilte plaats. Wij frissen uw geheugen nog even op!

We herinneren ons allemaal nog…

Doorgaan

Geplaatst op 19 November 2016 om 15.02

Onderzoek: ‘VR en 360° breken dit jaar door’

Meer dan de helft van de Nederlandse bureaus wil nog dit jaar virtual reality gaan inzetten voor klanten. Dat blijkt uit het VR/360°-video-onderzoek van Richard Otto (Mobile Marketing NL) in opdracht van innovatiebureau CapitolaVR na onderzoek…

Doorgaan

Geplaatst op 31 Maart 2016 om 10.44

Waarom reclame ook kunst is..

Vooral door mensen uit de kunstwereld wordt er meestal laatdunkend gedaan over reclame. Dat is op zich opmerkelijk, aangezien veel creatieven juist in deze sector actief zijn. Ook als we kijken naar de letterlijke betekenis van kunst ontloopt dit niet veel met van wat goede reclamecampagnes als doelstelling hebben. 

Betekenis…

Doorgaan

Geplaatst op 1 Februari 2016 om 14.30

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Carla Verwijmeren en Karin Wekema, founders van Smartvoices.

[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk

Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker

[Nederlands MediaNetwerk TV] Thomas Hendriks over DFFRNT Media

Thomas Hendriks is senior creative bij DFFRNT Media. Hij werkt er sinds een klein jaar, een periode waarin het bedrijf is gegroeid met een twintigtal nieuwe medewerkers

[Startups] Amran Hardan over Dyseno Studio

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Amran Hardan, CEO van Dyseno Studio

[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Phoebe Ohayon, mede-oprichter van Voice Branding

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen

Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen

[Forum] Bart Kleijn De toekomst van de folder

Geen reden tot paniek. De folder is nog een lang leven beschoren. Ondanks de introductie van de ja/ja-sticker blijft de folder over het geheel genomen een waardevol en krachtig middel voor merk- en productcommunicatie

[Column] Bob Goulooze: Michael, Bill & OJ

Ik snap het bijltjesgedrag van de media in deze niet. Wat heeft het voor zin een dode verknipte superster opnieuw in een kwaad daglicht te stellen?

[Column] Ronja Slierendrecht: Video voor iedereen?

De tijd waarin YouTube alleen iets was voor de Enzo Knol’s en beautybloggers van deze wereld, is voorbij. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er wordt gevlogd, gefilmd of ge-unboxed. Er ontstaan ware niches en communities die anders misschien nooit waren ontstaan. Mooi. Toch denk ik dat video niet voor iedereen een geschikt (marketing)middel is

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen

Ik weet dat OPVALLEN tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan ooit, maar het is en blijft een randvoorwaarde. Een heel belangrijke randvoorwaarde, maar voor Klarna blijkbaar zó belangrijk dat ze alle andere elementen zijn vergeten

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden