Nederlands MediaNetwerk

De blog van Ineke Wolf (5)

Wolfs Woord: Excuus*

Excuses, je kunt ze maken, aanbieden, maar ook aangeboden krijgen. Je kunt ze willen ontvangen, terwijl ze je onthouden worden. Je kunt ze aanbieden terwijl men ze niet wil horen. Er zijn zelfs mensen die menen dat je excuses kunt aanbieden namens anderen, en dat zelfs door mensen die nog niet geboren waren toen de misstanden waar het om gaat, bestonden. De excuses kunnen in dat geval zelfs bestemd zijn voor de doden.…

Doorgaan

Toegevoegd door Ineke Wolf op 9 Oktober 2012 op 13.30 — Geen reacties

Wolfs Woord: Verantwoordelijkheid*

Je kunt het hebben, krijgen, geven, dragen, overdragen, ontlopen, opeisen, nemen, afnemen, overnemen, aanvaarden of afwijzen. Ik heb het over: verantwoordelijkheid. Een woord dat met veel werkwoorden gecombineerd kan worden.

Je kunt verantwoordelijk zijn voor iets of iemand en daarover kun je ter verantwoording worden geroepen. Plicht, aansprakelijkheid, rechtvaardiging, schuld en verdediging zijn woorden die samengaan met verantwoordelijkheid en verantwoording.



Jacob riep mij…

Doorgaan

Toegevoegd door Ineke Wolf op 5 April 2011 op 11.30 — Geen reacties

Wolfs Woord: Toeval*

“Toeval bestaat niet” en “Ik geloof niet in toeval” zijn twee uitspraken die ik nogal eens hoor en lees. Net als de uitspraken: “Alles gebeurt met een reden” en “Je lot kun je niet ontlopen”. Iemand merkte op Twitter zelfs op deels in het lot te geloven. Helaas kreeg ik geen antwoord op mijn vraag hoe dat kan; deels in het lot geloven. Maar, daar is het Twitter voor; antwoorden hoeft niet. En wie weet, werd de vraag toevallig niet gezien. Wat mij betreft is het net zoiets als deels in het…

Doorgaan

Toegevoegd door Ineke Wolf op 7 Maart 2011 op 8.00 — Geen reacties

Wolfs Woord: Eenduidigheid*

Taal lijkt verre van eenduidig te zijn. Een zelfde woord kan meerdere betekenissen hebben en dan ligt het ook nog aan de context waarbinnen dat woord gebruikt wordt, wat het betekent. Maar dat niet alleen, ook de manier waarop een woord of zin wordt uitgesproken bepaalt de betekenis. En die betekenis kan voor de spreker weer anders zijn dan voor de luisteraar. Wat je bedoelt te zeggen, kan iets heel anders zijn dan wat er begrepen wordt.



Nog voordat ik naar school ging, vroeg ik me…

Doorgaan

Toegevoegd door Ineke Wolf op 1 Maart 2011 op 19.00 — Geen reacties

Wolfs Woord: Moedertaal*

Toen ik als niet-Friezin in de lente van 2005 in Friesland kwam wonen, was het Fries niet mijn grootste probleem. Zolang de Friezen Fries spraken, kon ik ze meestal goed volgen. Echter wanneer ze overgingen op het Nederlands, dan kon dat voor taalverwarring zorgen. Wanneer een Fries Nederlands spreekt, en daarbij de Friese betekenis van de woorden hanteert, dan kunnen er Babylonische taferelen ontstaan.

Heel komisch was het toen tijdens mijn verhuizing een Friese bezoekster zei dat ze niet… Doorgaan

Toegevoegd door Ineke Wolf op 21 Februari 2011 op 20.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Mikel Burger (Ve Global) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Mikel Burger en Babak Monfared van Ve Global rijden mee. Wij bellen Mikel

[Interview] Kylie Deenen (Exterion Media) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Kylie Deenen en Aimee de Vries rijden mee met het Exterion Media team. Wij bellen Kylie

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Verslag van Radiodays Europe Podcast Day

Radiodays Europe Podcast Day is een van de meest toonaangevende internationale conferenties voor de podcastindustrie. Het programma bestond uit zo’n 30 verschillende sprekers, uiteenlopend van de man achter Google Podcasts tot individuele podcastmakers die vertelden over hun soloprojecten

[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer

[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder

Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt

[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden