Nederlands MediaNetwerk

Blog van Bas Vlugt – Archief December 2009 (12)

10 Megatrends in Media - 2010

2010 wordt een jaar waarin de economie herstelt en de media sector ook, maar wel minder sterk. Niet voor iedereen in media wordt 2010 een fantastisch jaar want het wordt niet alleen beter maar ook anders. Het is zaak om bij dat anders te geraken want 2010 wordt voor media het jaar van de waarheid. Het adagium: Change or Die.



1. In 2010 zal zeer sterk economisch herstel optreden

Zomer 2008 waren er niet veel mensen die de economische crisis zagen aankomen. Er waren… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 29 December 2009 op 17.00 — 2 commentaren

Even bellen met... Aschwin de Bruijn



Telegraaf Media publiceert vandaag

het bericht dat premium display online advertising een goed alternatief is voor dure TV GRP. Grijpen wij de telefoon en bellen bij

Aschwin de Bruijn, sales manager digitaal bij Telegraaf Media.

Dag Aschwin,… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 22 December 2009 op 14.00 — Geen reacties

Wouter van der Meulen over de nieuwe advertentietarieven van De Persgroep Advertising

Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad om daar te spreken met

Persgroep Advertising directeur

Wouter van der Meulen over de nieuwe advertentietarieven.

Dynamische tijden! Hoe gaat het met jou? Druk? 'Zeer druk. Het eerste half jaar stond voornamelijk in het teken van herstructureren en het tweede half jaar in het teken van investeren. Het is geen moment… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 December 2009 op 9.30 — Geen reacties

Direct Force werkt voor ADNieuwsmedia

ADNieuwsmedia kiest voor een exclusieve samenwerking met Direct Force. Per 1 januari 2010 brengt AD al haar Streetmarketing activiteiten onder bij Direct Force. Hiertoe schreef AD in oktober een pitch uit aan drie bureaus.



Gezien de belangrijke rol die Streetmarketing neemt in deze markt is het van belang onze marketing strategie goed op straat door te vertalen. Om die reden heeft AD gekozen om exclusief met Direct Force een partnership aan te gaan.



Willem… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 17 December 2009 op 15.04 — Geen reacties

Campagne: Red Urban - Kruidvat op Hyves

Op

Hyves zien wij een leuk spel van

Kruidvat. Bellen wij

Jelle Kolleman, creatief directeur van

Red Urban, bedenkers van deze game.

Mooi gemaakt Jelle, wat hebben jullie precies gedaan? 'We hebben het het al oude principe van de adventkalender gebruikt en dit op een leuke manier gecombineerd met het vrienden-principe… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 15 December 2009 op 14.30 — Geen reacties

Even bellen met... Bart Brouwers



Bart Brouwers, verruilt zijn hoofdredacteurschap van

Sp!ts voor dat van Hoofdredacteur

Lokaal Online Telegraaf Media Nederland. Grijpen wij de telefoon!

Dag Bart, hoe gaat het met je? 'Never better, maar dat is geen verrassing hoop ik.'

Waar is jouw nieuwe werkplek? In de provincie neem ik aan? 'Mijn laptop is mijn… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 14 December 2009 op 10.30 — Geen reacties

Bart Brouwers Hoofdredacteur Lokaal Online Telegraaf Media Nederland

Bart Brouwers, nu hoofdredacteur van Sp!ts, is vanaf 1 januari verantwoordelijk voor de lokale online activiteiten van Telegraaf Media Nederland. Brouwers (49) is vier jaar hoofdredacteur geweest van Sp!ts. Hij wordt in die functie opgevolgd door Willem Schouten, de huidige adjunct-hoofdredacteur.



Telegraaf Media Nederland heeft op dit moment online een sterke lokale positie in de Randstad en wil die positie uitbreiden om zo héél Nederland met een netwerk… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 11 December 2009 op 15.30 — Geen reacties

Evert Jaap Lugt (Nimbuz) over mobile marketing

Het thema van komend

MWG Congres is

Geen Lef. Geen Lof. Bellen wij

Nimbuz CEO

Evert Jaap Lugt, die op het congres zal spreken over mobile marketing.

Dag Evert, hoe is het met je? 'Druk maar geweldig. Dank je.'

Geen lef. Geen lof. Wie zijn jouw mediahelden? 'Ik heb eigenlijk maar één held en dat is

Steve Jobs. Iemand die in staat is om zijn stempel te drukken op meerdere industrieën als de muziek… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 11 December 2009 op 12.30 — Geen reacties

Even bellen met... Bastiaan Krips

Wat nou pitch?

Buro Benk haalde gewoon in één keer voor het tweede jaar op rij de joint marketing activatie campagne van

John West binnen. Grijpen wij de telefoon en bellen wij Buro Benk directeur

Bastiaan Krips.

Dag Bastiaan, hoe is het met je? 'Voel me als een vis in het water.'

Heeft Bureau Benk een hekel aan pitchen?… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 9 December 2009 op 10.30 — Geen reacties

MediaWeek 49

Wat een mediaweek! De Belgen komen, of eigenlijk komt

Christian van Thillo in zijn eentje. Hete weken bij

De Persgroep. Vooral tussen Van Thillo en

Volkskrant hoofdredacteur

Pieter Broertjes lijkt het niet te boteren. Vorige week schreef

Jan Dijkgraaf daar een verwoestende column over -

De ondergang van Pieter Broertjes. Deze week… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 4 December 2009 op 14.30 — Geen reacties

Campagne: Opel Astra op Nu.nl

Sinds gisteren draait een opvallende radical van de

Opel Astra op

Nu.nl. Bellen wij het

Chantal Luitjes van het betokken mediabureau

Vizeum.

Dag Chantal, hoe is het met je? 'Het gaat goed, lekker druk met de online-campagnes van de verschillende klanten bij Vizeum.'

Een prachtige radical van de Opel Astra op Nu.nl. Hoe ging dat in zijn werk? Vertel alles! 'Op 1… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 2 December 2009 op 1.00 — 1 commentaar

Even bellen met... Mathys van Abbe



Mathys van Abbe, oprichter van

Mobypicture, heeft afgelopen jaar een bovengemiddelde bijdrage geleverd aan de professionalisering van de online media-industrie. Hij won afgelopen week dan ook de

Adwards. Dat wordt bellen!

Dag Mathys, gefeliciteerd! Wat betekent het winnen van de Adwards voor je? Word je er blij en trots van? 'Ik was verrast. Met name toen ik mijn naam hoorde en het gejuich hoorde van de aanwezigen, voornamelijk van… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 1 December 2009 op 23.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden