Nederlands MediaNetwerk

<b>Kick off: Het gevoel van de Vierdaagse</b>

Programma: Het gevoel van de Vierdaagse

Zender: Nederland 1 ( KRO)

Eerste uitzending seizoen 2008: 14 juli

Tijdstip: 19.28 uur

Aantal kijkers: 741.000

De KRO kondigt het programma aan in lijn met de verwachtingen en ontberingen die de dapperen, die de lokroep van het avontuur niet kunnen weerstaan, te wachten staat. ‘Het gevoel van de Vierdaagse gaat over lopen, liefde en lijden.’
De presentatoren Fons de Poel en Hella van der Wijst leken vastbesloten niets bij te willen dragen aan de ontrafeling van dat bijna sinistere optimistische gevoel dat de vierdaagse loper kenmerkt.
Ja, met vragen als: ‘Hebben jullie er zin in?’, dring je natuurlijk niet tot de kern van het mysterie door.

Het is maandagochtend, van heinde en niet te vergeten verre, drommen massa’s mensen naar de stad, kunnen niet wachten tot het begint, zien een televisiecamera, hopen hun verlangen naar lijden na de zoveelste uiterst pijnlijke vierdaagse liefde omstandig uit te mogen leggen en horen dan ‘Hebben jullie er zin in’.
De minder geoefende kijker zou het gejoel dat dan volgt uit kunnen leggen als ‘Ja’. Ik heb het gejoel wetenschappelijk onderzocht en het is niets meer of minder dan een kregelige uiting van: ‘Ja, wie bedenkt dergelijke stompzinnige vragen’.

Gelukkig was dit jaar Daniël Lohues aan het vierdaagse informatie team toegevoegd als vaste gast. Daniël moest voor het nodige evenwicht zorgen, opdat het programma meer diepgang zou krijgen door de filosofische inborst die tekstschrijvers als Daniël nu eenmaal kenmerkt. Ja, zo'n vaste gast kan van onschatbare waarde zijn.

Er was een mevrouw in de uitzending die de start het spannendst vond. Ze beschreef het heerlijke gevoel dat ze kreeg als ze temidden van het gedrang stond, wachtend tot ze mocht. Ik zou een gelukkig mens zijn als mijn vrouw ooit nog een dermate heerlijk gevoel zou krijgen. Misschien is mijn laatste kans hierop als we volgend jaar gewoon meelopen, misschien doet dat iets wonderlijks met een mens.

Misschien zit ik volgend jaar wel op maandagochtend in het Goffert Stadion mee te zingen met Ronnie Tober. Terwijl ik deze zin opschrijf dringt bij mij langzaam maar onstuitbaar de wetenschap door wat het gevoel van de Vierdaagse het meest kenmerkt. Op maandag voor de start meezingen met Ronnie Tober in een uitzinnige Goffert.
Het is makkelijk hieraan toe te geven, het is praktisch onmogelijk voor mij dit aan mijn vrienden uit te leggen. Ik ben toe aan een nieuwe vriendenkring, mensen die mijn toekomstige ik begrijpen.
Ronnie wees mij zingend de weg die ik moet gaan. ‘Bij de vierdaagse moet je zijn.’
Verdomd, ik voel het nu al kriebelen.

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden