Nederlands MediaNetwerk

<b>Kick off: Het gevoel van de Vierdaagse</b>

Programma: Het gevoel van de Vierdaagse

Zender: Nederland 1 ( KRO)

Eerste uitzending seizoen 2008: 14 juli

Tijdstip: 19.28 uur

Aantal kijkers: 741.000

De KRO kondigt het programma aan in lijn met de verwachtingen en ontberingen die de dapperen, die de lokroep van het avontuur niet kunnen weerstaan, te wachten staat. ‘Het gevoel van de Vierdaagse gaat over lopen, liefde en lijden.’
De presentatoren Fons de Poel en Hella van der Wijst leken vastbesloten niets bij te willen dragen aan de ontrafeling van dat bijna sinistere optimistische gevoel dat de vierdaagse loper kenmerkt.
Ja, met vragen als: ‘Hebben jullie er zin in?’, dring je natuurlijk niet tot de kern van het mysterie door.

Het is maandagochtend, van heinde en niet te vergeten verre, drommen massa’s mensen naar de stad, kunnen niet wachten tot het begint, zien een televisiecamera, hopen hun verlangen naar lijden na de zoveelste uiterst pijnlijke vierdaagse liefde omstandig uit te mogen leggen en horen dan ‘Hebben jullie er zin in’.
De minder geoefende kijker zou het gejoel dat dan volgt uit kunnen leggen als ‘Ja’. Ik heb het gejoel wetenschappelijk onderzocht en het is niets meer of minder dan een kregelige uiting van: ‘Ja, wie bedenkt dergelijke stompzinnige vragen’.

Gelukkig was dit jaar Daniël Lohues aan het vierdaagse informatie team toegevoegd als vaste gast. Daniël moest voor het nodige evenwicht zorgen, opdat het programma meer diepgang zou krijgen door de filosofische inborst die tekstschrijvers als Daniël nu eenmaal kenmerkt. Ja, zo'n vaste gast kan van onschatbare waarde zijn.

Er was een mevrouw in de uitzending die de start het spannendst vond. Ze beschreef het heerlijke gevoel dat ze kreeg als ze temidden van het gedrang stond, wachtend tot ze mocht. Ik zou een gelukkig mens zijn als mijn vrouw ooit nog een dermate heerlijk gevoel zou krijgen. Misschien is mijn laatste kans hierop als we volgend jaar gewoon meelopen, misschien doet dat iets wonderlijks met een mens.

Misschien zit ik volgend jaar wel op maandagochtend in het Goffert Stadion mee te zingen met Ronnie Tober. Terwijl ik deze zin opschrijf dringt bij mij langzaam maar onstuitbaar de wetenschap door wat het gevoel van de Vierdaagse het meest kenmerkt. Op maandag voor de start meezingen met Ronnie Tober in een uitzinnige Goffert.
Het is makkelijk hieraan toe te geven, het is praktisch onmogelijk voor mij dit aan mijn vrienden uit te leggen. Ik ben toe aan een nieuwe vriendenkring, mensen die mijn toekomstige ik begrijpen.
Ronnie wees mij zingend de weg die ik moet gaan. ‘Bij de vierdaagse moet je zijn.’
Verdomd, ik voel het nu al kriebelen.

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden