Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij Jan van Lieshout, directeur van
Weijmans Media Groep in
Helmond.
Dag Jan hoe is het met je? 'Goed, dank je. We blijven met de Weijmans Media Groep in beweging in het medialandschap, zowel in de regio met onder andere onze commerciële regionale tv-zender
Brabant 10, als ook nationaal en internationaal met onze studio-activiteiten. Het blijft een boeiende wereld waar de nieuwe ontwikkelingen aan de orde van de dag zijn.'
Wat voor bureau is Weijmans Media Groep? 'Weijmans Media groep bestaat uit vier divisies;
Weijmans Studio, Weijmans Weekbladen, Weijmans RTV en
Weijmans Publishers. Deze divisies bieden een totaalpakket op het gebied van concept, creatie en communicatie. Daarbij wordt gebruikgemaakt van verschillende mediavormen, zoals weekbladen, reclamedrukwerk, regionale radio en televisie. De verschillende divisies hebben elk hun eigen specialisme op reclamegebied, maar kunnen desgewenst samen één en dezelfde opdrachtgever bedienen. Daarbij valt met name te denken aan crossmediale campagnes waarbij diverse media worden ingezet om dezelfde boodschap te brengen.'
Hoe ziet het zakelijke landschap in Helmond en omstreken eruit? 'Helmond is de afgelopen jaren door mooie woonwijken als Brandevoort en de stadsvernieuwing veel leefbaarder geworden en heeft een veel positievere uitstraling gekregen, waardoor het voor onze werknemers prettig is om er te wonen en te werken. Ook de bedrijvigheid in en rond Helmond neemt door die positieve uitstraling toe. Het grootste deel van onze omzet komt echter van buiten Helmond. We hebben aan de ene kant te maken met het MKB voor onze regionale businessbladen, radio en TV en aan de andere kant met de grotere organisaties die veelal bij Weijmans Studio klant zijn. We zijn gelukkig met de trouw van onze klanten waarvan onze Top Vijf al meer dan tien jaar klant is, ondanks dat ze geografisch vaak honderden kilometers van Helmond verwijderd zijn. Daar zijn we best trots op en we doen er alles aan om dat zo te houden. Service staat hoog in ons vaandel.'
Wat zijn de grootste adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten? 'Aangeven wat de grootste adverteerders zijn in onze eigen regionale communicatie-uitingen is moeilijk. Zoals reeds gezegd is het MKB daarvoor in zijn algemeenheid onze grootste adverteerder. Onder onze belangrijkste studioklanten behoren
Blokker, Malmberg, Weton Wesgram, Edco, Philips, Bosch, automotive-klanten en makelaars.'
Wat is het laatste nieuws? 'Voor ons belangrijk nieuws is dat de
Dirkzwagergroep waaronder
Mitra, Bottelier en
Euroslijterij, heeft aangegeven dat zij hun communicatie-uitingen vanaf 1 januari 2009 door de Weijmans Media Groep wil laten verzorgen. We hebben daar heel veel zin in en het is voor ons weer een mooie uitdaging om ook van hen een tevreden klant te maken.'
www.weijmans.com

Weergaven: 210

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden