Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij Jan van Lieshout, directeur van
Weijmans Media Groep in
Helmond.
Dag Jan hoe is het met je? 'Goed, dank je. We blijven met de Weijmans Media Groep in beweging in het medialandschap, zowel in de regio met onder andere onze commerciële regionale tv-zender
Brabant 10, als ook nationaal en internationaal met onze studio-activiteiten. Het blijft een boeiende wereld waar de nieuwe ontwikkelingen aan de orde van de dag zijn.'
Wat voor bureau is Weijmans Media Groep? 'Weijmans Media groep bestaat uit vier divisies;
Weijmans Studio, Weijmans Weekbladen, Weijmans RTV en
Weijmans Publishers. Deze divisies bieden een totaalpakket op het gebied van concept, creatie en communicatie. Daarbij wordt gebruikgemaakt van verschillende mediavormen, zoals weekbladen, reclamedrukwerk, regionale radio en televisie. De verschillende divisies hebben elk hun eigen specialisme op reclamegebied, maar kunnen desgewenst samen één en dezelfde opdrachtgever bedienen. Daarbij valt met name te denken aan crossmediale campagnes waarbij diverse media worden ingezet om dezelfde boodschap te brengen.'
Hoe ziet het zakelijke landschap in Helmond en omstreken eruit? 'Helmond is de afgelopen jaren door mooie woonwijken als Brandevoort en de stadsvernieuwing veel leefbaarder geworden en heeft een veel positievere uitstraling gekregen, waardoor het voor onze werknemers prettig is om er te wonen en te werken. Ook de bedrijvigheid in en rond Helmond neemt door die positieve uitstraling toe. Het grootste deel van onze omzet komt echter van buiten Helmond. We hebben aan de ene kant te maken met het MKB voor onze regionale businessbladen, radio en TV en aan de andere kant met de grotere organisaties die veelal bij Weijmans Studio klant zijn. We zijn gelukkig met de trouw van onze klanten waarvan onze Top Vijf al meer dan tien jaar klant is, ondanks dat ze geografisch vaak honderden kilometers van Helmond verwijderd zijn. Daar zijn we best trots op en we doen er alles aan om dat zo te houden. Service staat hoog in ons vaandel.'
Wat zijn de grootste adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten? 'Aangeven wat de grootste adverteerders zijn in onze eigen regionale communicatie-uitingen is moeilijk. Zoals reeds gezegd is het MKB daarvoor in zijn algemeenheid onze grootste adverteerder. Onder onze belangrijkste studioklanten behoren
Blokker, Malmberg, Weton Wesgram, Edco, Philips, Bosch, automotive-klanten en makelaars.'
Wat is het laatste nieuws? 'Voor ons belangrijk nieuws is dat de
Dirkzwagergroep waaronder
Mitra, Bottelier en
Euroslijterij, heeft aangegeven dat zij hun communicatie-uitingen vanaf 1 januari 2009 door de Weijmans Media Groep wil laten verzorgen. We hebben daar heel veel zin in en het is voor ons weer een mooie uitdaging om ook van hen een tevreden klant te maken.'
www.weijmans.com

Weergaven: 210

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden