Nederlands MediaNetwerk

Jac de Ruiter was creative director en partner bij
Horvath Schenk, nu lanceert hij
Made in Haarlem. Grijpen wij de telefoon!
Dag Jac, hoe is het met je? 'Slecht, ik kan bijna niet zitten van de spierpijn. Heb dit weekend weer veel te lang doorgehold in de duinen. Maar ik kan nog wel praten hoor.'
Wat is Made in Haarlem? 'Made in Haarlem is een communicatiebureau. Gevestigd, je raadt het nooit… in Haarlem. Het is deze zomer opgericht door Susanne Huibers en mijzelf. We houden ons bezig met communicatie in de breedste zin van het woord. Van stickers tot TV commercials en alles wat daar tussen valt. Verder doen we ook dingen die je niet van een communicatiebureau zou verwachten. Maar daar kan ik nog niet teveel over vertellen, het moet wel een verrassing blijven. Ook zijn we zoals de naam al suggereert makers. Bij ons geen dikke rapporten en lange praatsessies.'
Niet dat we bij Communicatienieuws Haarlem niet geweldig vinden – in tegendeel - maar het is wel een naam die vermoedt dat het een statement is… Is er een soort gedachte? 'Goed gezien van je. Naast dat de naam Made in Haarlem iets in zich heeft van niet lullen maar poetsen, is het ook een knipoog naar onze Amsterdamse vakbroeders. Helaas zoeken veel adverteerders nog steeds gewoonte getrouw hun geluk in de communicatie hoofdstad. Zelf hebben we daar jarenlang bij toonaangevende bureaus gewerkt. Met onze kennis en kunde zit het dus wel goed. Wij bieden nu een alternatief. Door onze manier van werken kunnen we dat tegen zeer concurrerende tarieven doen. Zelf zeggen we wel eens “Amsterdamse kwaliteit voor een Haarlemse prijs”.'
Heb je al klanten? 'Gelukkig wel. Er zijn er een paar meegekomen van HorvathSchenk. En de eerste nieuwe klanten hebben zich al aangediend. We hebben geen echte voorkeur voor bepaalde klanten. We vinden dat grote en kleine klanten niet bestaan. Wel leuke! We werken niet voor, maar graag met ze.'
Wat is het laatste nieuws? 'Zodra de projectontwikkelaar iemand heeft gevonden om het toilet en de voordeur te plaatsen gaan we verhuizen. Eind september zitten we dan in onze nieuwe pand aan het Spaarne. Je kunt het niet missen. Want rood zal onze gevel zijn. Stopping Rood!'
www.madeinhaarlem.nl

Weergaven: 179

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden