Nederlands MediaNetwerk

Titel: Maria / Uitgeverij:
KRO/ Hoofdredactie:
Renate van Iperen en
Lily Martens / Art director:
Esther Snel / Verschijnt:
7 maal per jaar / Prijs:
4,95 euro / Omvang:
132 pagina's / Oplage:
120.000
'Spreek ik met Maria?' 'Ja, eh... Nou niet met Maria zelf natuurlijk.'
'Ja, ik begrijp het. Maar ik spreek met de redactie van het blad Maria. Mijn naam is Bas Vlugt, ik ben hoofdredacteur van Communicatienieuws. Ik probeer te bellen met Patricia Rijksen van Sanoma TV Magazines, die de sales doet voor Maria maar opvallend genoeg neemt zij op de dag van lancering de telefoon niet op.' 'Ja meneer het is allemaal heel nieuw voor ons, dat zult u begrijpen. Wat wilt u weten, ik denk niet dat ik uw vraag kan beantwoorden.'
'In Communicatienieuws vermeld ik in de rubriek Bladformule, waarin ik nieuwe tijdschriften recenseer, altijd hoeveel een 1/1 full colour advertentie kost. Dat is leuk voor adverteerders, dan weten ze alvast op welk bedrag ze korting moeten gaan bedingen.' 'Wilt u nog meer weten meneer?"
'Ja. Ik lees in NRC Handelsblad dat er bij het Commissariaat voor de Media een aanvraag ligt. Het is namelijk nog niet duidelijk of de KRO een tijdschrift mag uitgeven. Mijn vraag is of het bekend is of de KRO met belastinggeld een gokje mag nemen met het risico dat ze iets doet dat helemaal niet kan.' 'Ja meneer, dat zal ik allemaal voor u moeten navragen, het is allemaal nog zo nieuw. Heeft u geen makkelijke vraag?'
'Wat vindt u van Maria?' 'Ik? Ja, prachtig natuurlijk! En u dan?'
'Nou weet u, ik las gisteren dat interview in NRC Handelsblad met Koen Becking over Maria. Daar stond geen plaatje bij van de cover. Het grappige is, dat je dan zelf automatisch een beeld krijgt. Je ziet het blad voor je geestesoog ontstaan. Toen Becking werd gevraagd naar de door Maria beloofde spirituele seks, moest hij het antwoord schuldig blijven maar ik wist het wel. Ik moest meteen denken aan dat fantastische in zwart-wit geschoten filmbeeld van Maria met kind aan de borst. U weet wel, dat fenomenale beeld dat erotiek, moederschap en spiritualiteit allemaal in zich verenigde...' 'Ja meneer, ik weet waar u op doelt, gaat u verder.'
'Dat zette mij dus helemaal op het verkeerde been. Ik kocht het blad zojuist en ik raakte in een soort van shock van die cover. Alles, maar dan ook echt alles aan deze cover is lelijk. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen...' 'Nou probeer het maar gewoon.'
'Dank u. Het lelijkste is wel dat de cover mat is met daarop in glimmende letters de naam van het tijdschrift gedrukt. Daardoor valt des te meer de lelijke oranje kleur van de letters op, waardoor het nog weer eens meer opvalt hoe lelijk de typografie van de naam is. In geschreven letters met een hartje erachter. Mijn dochter van 8 vindt dat leuk maar de doelgroep is vrouwen van 30 tot 55 jaar. Verder is die foto van Anita Witzier heel raar, het lijkt wel een wassen beeld. En is het u ook opgevallen dat haar mondhoeken heel raar aan elkaar plakken? Denkt u niet dat ze met ons belastinggeld nog een paar andere foto's hebben gemaakt?' 'Sorry meneer, ik zei het al, alles is zo nieuw hier. Ik zal het moeten navragen.'
'Prima, belt u mij later vanmiddag dan terug?' 'Dat gaat niet.'
'Waarom niet?' 'We hebben zo een personeelsuitje.'

Weergaven: 169

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden