Nederlands MediaNetwerk

Titel: Maria / Uitgeverij:
KRO/ Hoofdredactie:
Renate van Iperen en
Lily Martens / Art director:
Esther Snel / Verschijnt:
7 maal per jaar / Prijs:
4,95 euro / Omvang:
132 pagina's / Oplage:
120.000
'Spreek ik met Maria?' 'Ja, eh... Nou niet met Maria zelf natuurlijk.'
'Ja, ik begrijp het. Maar ik spreek met de redactie van het blad Maria. Mijn naam is Bas Vlugt, ik ben hoofdredacteur van Communicatienieuws. Ik probeer te bellen met Patricia Rijksen van Sanoma TV Magazines, die de sales doet voor Maria maar opvallend genoeg neemt zij op de dag van lancering de telefoon niet op.' 'Ja meneer het is allemaal heel nieuw voor ons, dat zult u begrijpen. Wat wilt u weten, ik denk niet dat ik uw vraag kan beantwoorden.'
'In Communicatienieuws vermeld ik in de rubriek Bladformule, waarin ik nieuwe tijdschriften recenseer, altijd hoeveel een 1/1 full colour advertentie kost. Dat is leuk voor adverteerders, dan weten ze alvast op welk bedrag ze korting moeten gaan bedingen.' 'Wilt u nog meer weten meneer?"
'Ja. Ik lees in NRC Handelsblad dat er bij het Commissariaat voor de Media een aanvraag ligt. Het is namelijk nog niet duidelijk of de KRO een tijdschrift mag uitgeven. Mijn vraag is of het bekend is of de KRO met belastinggeld een gokje mag nemen met het risico dat ze iets doet dat helemaal niet kan.' 'Ja meneer, dat zal ik allemaal voor u moeten navragen, het is allemaal nog zo nieuw. Heeft u geen makkelijke vraag?'
'Wat vindt u van Maria?' 'Ik? Ja, prachtig natuurlijk! En u dan?'
'Nou weet u, ik las gisteren dat interview in NRC Handelsblad met Koen Becking over Maria. Daar stond geen plaatje bij van de cover. Het grappige is, dat je dan zelf automatisch een beeld krijgt. Je ziet het blad voor je geestesoog ontstaan. Toen Becking werd gevraagd naar de door Maria beloofde spirituele seks, moest hij het antwoord schuldig blijven maar ik wist het wel. Ik moest meteen denken aan dat fantastische in zwart-wit geschoten filmbeeld van Maria met kind aan de borst. U weet wel, dat fenomenale beeld dat erotiek, moederschap en spiritualiteit allemaal in zich verenigde...' 'Ja meneer, ik weet waar u op doelt, gaat u verder.'
'Dat zette mij dus helemaal op het verkeerde been. Ik kocht het blad zojuist en ik raakte in een soort van shock van die cover. Alles, maar dan ook echt alles aan deze cover is lelijk. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen...' 'Nou probeer het maar gewoon.'
'Dank u. Het lelijkste is wel dat de cover mat is met daarop in glimmende letters de naam van het tijdschrift gedrukt. Daardoor valt des te meer de lelijke oranje kleur van de letters op, waardoor het nog weer eens meer opvalt hoe lelijk de typografie van de naam is. In geschreven letters met een hartje erachter. Mijn dochter van 8 vindt dat leuk maar de doelgroep is vrouwen van 30 tot 55 jaar. Verder is die foto van Anita Witzier heel raar, het lijkt wel een wassen beeld. En is het u ook opgevallen dat haar mondhoeken heel raar aan elkaar plakken? Denkt u niet dat ze met ons belastinggeld nog een paar andere foto's hebben gemaakt?' 'Sorry meneer, ik zei het al, alles is zo nieuw hier. Ik zal het moeten navragen.'
'Prima, belt u mij later vanmiddag dan terug?' 'Dat gaat niet.'
'Waarom niet?' 'We hebben zo een personeelsuitje.'

Weergaven: 186

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden