Nederlands MediaNetwerk

Titel: Maria / Uitgeverij:
KRO/ Hoofdredactie:
Renate van Iperen en
Lily Martens / Art director:
Esther Snel / Verschijnt:
7 maal per jaar / Prijs:
4,95 euro / Omvang:
132 pagina's / Oplage:
120.000
'Spreek ik met Maria?' 'Ja, eh... Nou niet met Maria zelf natuurlijk.'
'Ja, ik begrijp het. Maar ik spreek met de redactie van het blad Maria. Mijn naam is Bas Vlugt, ik ben hoofdredacteur van Communicatienieuws. Ik probeer te bellen met Patricia Rijksen van Sanoma TV Magazines, die de sales doet voor Maria maar opvallend genoeg neemt zij op de dag van lancering de telefoon niet op.' 'Ja meneer het is allemaal heel nieuw voor ons, dat zult u begrijpen. Wat wilt u weten, ik denk niet dat ik uw vraag kan beantwoorden.'
'In Communicatienieuws vermeld ik in de rubriek Bladformule, waarin ik nieuwe tijdschriften recenseer, altijd hoeveel een 1/1 full colour advertentie kost. Dat is leuk voor adverteerders, dan weten ze alvast op welk bedrag ze korting moeten gaan bedingen.' 'Wilt u nog meer weten meneer?"
'Ja. Ik lees in NRC Handelsblad dat er bij het Commissariaat voor de Media een aanvraag ligt. Het is namelijk nog niet duidelijk of de KRO een tijdschrift mag uitgeven. Mijn vraag is of het bekend is of de KRO met belastinggeld een gokje mag nemen met het risico dat ze iets doet dat helemaal niet kan.' 'Ja meneer, dat zal ik allemaal voor u moeten navragen, het is allemaal nog zo nieuw. Heeft u geen makkelijke vraag?'
'Wat vindt u van Maria?' 'Ik? Ja, prachtig natuurlijk! En u dan?'
'Nou weet u, ik las gisteren dat interview in NRC Handelsblad met Koen Becking over Maria. Daar stond geen plaatje bij van de cover. Het grappige is, dat je dan zelf automatisch een beeld krijgt. Je ziet het blad voor je geestesoog ontstaan. Toen Becking werd gevraagd naar de door Maria beloofde spirituele seks, moest hij het antwoord schuldig blijven maar ik wist het wel. Ik moest meteen denken aan dat fantastische in zwart-wit geschoten filmbeeld van Maria met kind aan de borst. U weet wel, dat fenomenale beeld dat erotiek, moederschap en spiritualiteit allemaal in zich verenigde...' 'Ja meneer, ik weet waar u op doelt, gaat u verder.'
'Dat zette mij dus helemaal op het verkeerde been. Ik kocht het blad zojuist en ik raakte in een soort van shock van die cover. Alles, maar dan ook echt alles aan deze cover is lelijk. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen...' 'Nou probeer het maar gewoon.'
'Dank u. Het lelijkste is wel dat de cover mat is met daarop in glimmende letters de naam van het tijdschrift gedrukt. Daardoor valt des te meer de lelijke oranje kleur van de letters op, waardoor het nog weer eens meer opvalt hoe lelijk de typografie van de naam is. In geschreven letters met een hartje erachter. Mijn dochter van 8 vindt dat leuk maar de doelgroep is vrouwen van 30 tot 55 jaar. Verder is die foto van Anita Witzier heel raar, het lijkt wel een wassen beeld. En is het u ook opgevallen dat haar mondhoeken heel raar aan elkaar plakken? Denkt u niet dat ze met ons belastinggeld nog een paar andere foto's hebben gemaakt?' 'Sorry meneer, ik zei het al, alles is zo nieuw hier. Ik zal het moeten navragen.'
'Prima, belt u mij later vanmiddag dan terug?' 'Dat gaat niet.'
'Waarom niet?' 'We hebben zo een personeelsuitje.'

Weergaven: 146

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited

Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen

[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden