Nederlands MediaNetwerk

Titel: Maria / Uitgeverij:
KRO/ Hoofdredactie:
Renate van Iperen en
Lily Martens / Art director:
Esther Snel / Verschijnt:
7 maal per jaar / Prijs:
4,95 euro / Omvang:
132 pagina's / Oplage:
120.000
'Spreek ik met Maria?' 'Ja, eh... Nou niet met Maria zelf natuurlijk.'
'Ja, ik begrijp het. Maar ik spreek met de redactie van het blad Maria. Mijn naam is Bas Vlugt, ik ben hoofdredacteur van Communicatienieuws. Ik probeer te bellen met Patricia Rijksen van Sanoma TV Magazines, die de sales doet voor Maria maar opvallend genoeg neemt zij op de dag van lancering de telefoon niet op.' 'Ja meneer het is allemaal heel nieuw voor ons, dat zult u begrijpen. Wat wilt u weten, ik denk niet dat ik uw vraag kan beantwoorden.'
'In Communicatienieuws vermeld ik in de rubriek Bladformule, waarin ik nieuwe tijdschriften recenseer, altijd hoeveel een 1/1 full colour advertentie kost. Dat is leuk voor adverteerders, dan weten ze alvast op welk bedrag ze korting moeten gaan bedingen.' 'Wilt u nog meer weten meneer?"
'Ja. Ik lees in NRC Handelsblad dat er bij het Commissariaat voor de Media een aanvraag ligt. Het is namelijk nog niet duidelijk of de KRO een tijdschrift mag uitgeven. Mijn vraag is of het bekend is of de KRO met belastinggeld een gokje mag nemen met het risico dat ze iets doet dat helemaal niet kan.' 'Ja meneer, dat zal ik allemaal voor u moeten navragen, het is allemaal nog zo nieuw. Heeft u geen makkelijke vraag?'
'Wat vindt u van Maria?' 'Ik? Ja, prachtig natuurlijk! En u dan?'
'Nou weet u, ik las gisteren dat interview in NRC Handelsblad met Koen Becking over Maria. Daar stond geen plaatje bij van de cover. Het grappige is, dat je dan zelf automatisch een beeld krijgt. Je ziet het blad voor je geestesoog ontstaan. Toen Becking werd gevraagd naar de door Maria beloofde spirituele seks, moest hij het antwoord schuldig blijven maar ik wist het wel. Ik moest meteen denken aan dat fantastische in zwart-wit geschoten filmbeeld van Maria met kind aan de borst. U weet wel, dat fenomenale beeld dat erotiek, moederschap en spiritualiteit allemaal in zich verenigde...' 'Ja meneer, ik weet waar u op doelt, gaat u verder.'
'Dat zette mij dus helemaal op het verkeerde been. Ik kocht het blad zojuist en ik raakte in een soort van shock van die cover. Alles, maar dan ook echt alles aan deze cover is lelijk. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen...' 'Nou probeer het maar gewoon.'
'Dank u. Het lelijkste is wel dat de cover mat is met daarop in glimmende letters de naam van het tijdschrift gedrukt. Daardoor valt des te meer de lelijke oranje kleur van de letters op, waardoor het nog weer eens meer opvalt hoe lelijk de typografie van de naam is. In geschreven letters met een hartje erachter. Mijn dochter van 8 vindt dat leuk maar de doelgroep is vrouwen van 30 tot 55 jaar. Verder is die foto van Anita Witzier heel raar, het lijkt wel een wassen beeld. En is het u ook opgevallen dat haar mondhoeken heel raar aan elkaar plakken? Denkt u niet dat ze met ons belastinggeld nog een paar andere foto's hebben gemaakt?' 'Sorry meneer, ik zei het al, alles is zo nieuw hier. Ik zal het moeten navragen.'
'Prima, belt u mij later vanmiddag dan terug?' 'Dat gaat niet.'
'Waarom niet?' 'We hebben zo een personeelsuitje.'

Weergaven: 155

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden