Nederlands MediaNetwerk

Titel: Maria / Uitgeverij:
KRO/ Hoofdredactie:
Renate van Iperen en
Lily Martens / Art director:
Esther Snel / Verschijnt:
7 maal per jaar / Prijs:
4,95 euro / Omvang:
132 pagina's / Oplage:
120.000
'Spreek ik met Maria?' 'Ja, eh... Nou niet met Maria zelf natuurlijk.'
'Ja, ik begrijp het. Maar ik spreek met de redactie van het blad Maria. Mijn naam is Bas Vlugt, ik ben hoofdredacteur van Communicatienieuws. Ik probeer te bellen met Patricia Rijksen van Sanoma TV Magazines, die de sales doet voor Maria maar opvallend genoeg neemt zij op de dag van lancering de telefoon niet op.' 'Ja meneer het is allemaal heel nieuw voor ons, dat zult u begrijpen. Wat wilt u weten, ik denk niet dat ik uw vraag kan beantwoorden.'
'In Communicatienieuws vermeld ik in de rubriek Bladformule, waarin ik nieuwe tijdschriften recenseer, altijd hoeveel een 1/1 full colour advertentie kost. Dat is leuk voor adverteerders, dan weten ze alvast op welk bedrag ze korting moeten gaan bedingen.' 'Wilt u nog meer weten meneer?"
'Ja. Ik lees in NRC Handelsblad dat er bij het Commissariaat voor de Media een aanvraag ligt. Het is namelijk nog niet duidelijk of de KRO een tijdschrift mag uitgeven. Mijn vraag is of het bekend is of de KRO met belastinggeld een gokje mag nemen met het risico dat ze iets doet dat helemaal niet kan.' 'Ja meneer, dat zal ik allemaal voor u moeten navragen, het is allemaal nog zo nieuw. Heeft u geen makkelijke vraag?'
'Wat vindt u van Maria?' 'Ik? Ja, prachtig natuurlijk! En u dan?'
'Nou weet u, ik las gisteren dat interview in NRC Handelsblad met Koen Becking over Maria. Daar stond geen plaatje bij van de cover. Het grappige is, dat je dan zelf automatisch een beeld krijgt. Je ziet het blad voor je geestesoog ontstaan. Toen Becking werd gevraagd naar de door Maria beloofde spirituele seks, moest hij het antwoord schuldig blijven maar ik wist het wel. Ik moest meteen denken aan dat fantastische in zwart-wit geschoten filmbeeld van Maria met kind aan de borst. U weet wel, dat fenomenale beeld dat erotiek, moederschap en spiritualiteit allemaal in zich verenigde...' 'Ja meneer, ik weet waar u op doelt, gaat u verder.'
'Dat zette mij dus helemaal op het verkeerde been. Ik kocht het blad zojuist en ik raakte in een soort van shock van die cover. Alles, maar dan ook echt alles aan deze cover is lelijk. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen...' 'Nou probeer het maar gewoon.'
'Dank u. Het lelijkste is wel dat de cover mat is met daarop in glimmende letters de naam van het tijdschrift gedrukt. Daardoor valt des te meer de lelijke oranje kleur van de letters op, waardoor het nog weer eens meer opvalt hoe lelijk de typografie van de naam is. In geschreven letters met een hartje erachter. Mijn dochter van 8 vindt dat leuk maar de doelgroep is vrouwen van 30 tot 55 jaar. Verder is die foto van Anita Witzier heel raar, het lijkt wel een wassen beeld. En is het u ook opgevallen dat haar mondhoeken heel raar aan elkaar plakken? Denkt u niet dat ze met ons belastinggeld nog een paar andere foto's hebben gemaakt?' 'Sorry meneer, ik zei het al, alles is zo nieuw hier. Ik zal het moeten navragen.'
'Prima, belt u mij later vanmiddag dan terug?' 'Dat gaat niet.'
'Waarom niet?' 'We hebben zo een personeelsuitje.'

Weergaven: 201

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday, NYT vs. WaPo, Google AdTech, Amazon als Telco

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden