Nederlands MediaNetwerk

Mobiel afrekenen in bioscoop

Rotterdam, 23 oktober 2008 – Vanaf vandaag kunnen Payter-deelnemers met hun telefoon een filmkaartje bij de bioscoop afrekenen. Payter is hiervoor een samenwerking aangegaan met Nederlands grootste bioscoopketen Pathé. De eerste bioscoop die deze mogelijkheid biedt, is Pathé Schouwburgplein in Rotterdam. Naast mobiel betalen in winkels en parkeergarages, kan de gebruiker nu ook met zijn Payter-portemonnee naar de film.

“We zijn trots om samen met Pathé weer een nieuwe mogelijkheid aan de Payter-portemonnee toe te voegen en hiermee het gebruik voor de consument nog leuker en gemakkelijk te maken”, aldus Elaine Carpenter, directeur van Payter. “Bijkomend voordeel is dat de wachtrijen bij de kassa korter worden omdat mobiel betalen heel snel is.”


Via internet je kaartje kopen en direct mobiel afrekenen
De volgende stap waar Payter en Pathé op dit moment samen aan werken is de mogelijkheid om via de website van Pathé een bioscoopkaartje af te rekenen met Payter. Het virtuele bioscoopkaartje ontvangt de besteller op de telefoon en hij krijgt hiermee toegang tot de film. Dit heeft als voordeel dat Payter-bezoekers niet meer een half uur van te voren het kaartje hoeven op te halen en hiervoor in de rij bij de kassa of automaat te staan. Ook kunnen Payter-bezoekers in de toekomst, voor de aanschaf van een kaartje, een filmtrailer bekijken op hun telefoon door hun telefoon bij een SmartPoster (slimme poster) te houden.

Hoofd Marketing van Pathé, Youry Bredewold, zegt: “Met deze samenwerking maken we het bioscoopbezoekers gemakkelijker om naar de film te gaan. Ook sluit het perfect aan bij Pathé Mobiel, waarmee gebruikers gratis op hun mobiele telefoon informatie krijgen over welke films waar en wanneer draaien. Waarschijnlijk bieden we in de toekomst dan ook de mogelijkheid om via mobiel internet een film uit te zoeken, te betalen en gelijk een kaartje te ontvangen. Daar gaan we uiteindelijk naartoe.”

- EINDE BERICHT -

Over Payter
In 2006 is Payter gestart met het ontwikkelen van een betaalsysteem via de mobiele telefoon, waarmee consumenten onder meer in winkels, parkeergarages en horeca kunnen betalen. Naast betalen kunnen consumenten kortingcoupons downloaden, acties ontvangen en sparen via hun mobiele telefoon. In augustus 2007 startte Payter als eerste bedrijf in Nederland met een grootschalige test in Rotterdam. De deelnemers aan deze proef kunnen in meer dan vijftig winkels ook echt met hun mobiele telefoon betalen. Payter BV, gevestigd in Rotterdam, is een jong, innovatief en zelfstandig bedrijf dat met de introductie van mobiel betalen nieuwe communicatietechnologieën en marketingconcepten verkent. Meer informatie en een demo op: www.payter.nl.
Beeldmateriaal kan worden gedownload via: http://www.edelmanpr.nl

Weergaven: 83

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?

The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf

[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies

Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend

[Column] Michiel Rotteveel: Breaking news - Unilevers crossmedia meetmodel

Vorige week was het zover. Unilever maakt bekend dat het haar eigen crossmedia meetmodel aan het testen is en dat de eerste resultaten hoopvol zijn. Behalve een bericht op de gebruikelijke kanalen, heb ik er niet veel over gelezen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden