Nederlands MediaNetwerk

Bert van der Veer publiceert met
Moordcijfers een boek dat speelt in de televisiewereld. Grijpen wij onmiddellijk naar de telefoon.
Dag Bert, hoe is het met je? 'Het gaat goed. Nieuwe liefde, nieuw boek, net lekker optreden gehad in
De Wereld Draait Door. Ik heb warempel zin in kerst!'
Een nieuw boek, fantastisch. Vertel alles! 'Ik noem het: een satirische thriller over de tv-wereld. Ik kon er aardig wat van mijn gedachten over de (commerciele) tv-wereld in kwijt, vrolijk mopperend. En het heeft ook nog een alleraardigste plot, al zeg ik het zelf!'
Gisteravond een flammend optreden in De Wereld Draait Door. Er zijn schrijvers die Hemel & Aarde moeten bewegen om daar een teen tussen de deur te krijgen. Hoe is jouw relatie met Matthijs van Nieuwkerk? 'Nou, kennelijk goed. Ik word gezien als een goede gast, geloof ik. Ik geniet ook erg van die 7, 8 minuten in de snelkookpan van Matthijs.'
Televisieformats spelen een belangrijke rol in jouw boek. Je hebt er honderden verzonnen en nog veel meer langs zien komen. Op jouw website doe je aan de bezoekers een warme oproep om jou vooral geen formats toe te sturen. Desalniettemin: als je drie mensen zou mogen uitdagen om een televisieformat in te sturen, wie zouden dat zijn? 'Alsjeblieft! Spaar me! Ik zou schrijvers kiezen:
Nelleke Noordervliet, Ronald Giphart en
Adriaan van Dis.'
Elders in deze nieuwsbrief bespreekt Remon Buter het fenomeen retro TV. Wat vind je daarvan? 'Tja, na het sukses van
Wie ben ik en
In de hoofdrol zal het niet snel ophouden. Het is natuurlijk een beetje laffe tv, het blokkeert nieuwe ideeën. Maar hoe zou ik handelen aan het andere kant van de lijn? Ik pleit zelfs voor de terugkeer van de
Miniplaybackshow!'
Wat is het laatste nieuws? 'Dat ik een leuk programma met
Jeroen Pauw ga regisseren,
5 jaar Later. En me heb laten strikken als jurylid voor
Korenslag!'
Bestel Moordcijfers!
www.bertvanderveer.nl

Weergaven: 59

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden