Nederlands MediaNetwerk


Cor Molenaar, directeur
eXQuo consultancy en bijzonder hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de
Erasmus Universiteit Rotterdam, publiceert het boek
Het Nieuwe Winkelen. Dat wordt bellen!
Dag Cor, hoe is het met je? 'Met mij gaat het goed. Was een beetje een hectische periode. Niet zo zeer vanwege het schrijven van het boek, maar ook om de laatste hand te leggen in overleg met de uitgever aan het boek zelf, de voorbereiding voor de publiciteit en de ontwikkeling van de nieuwe website
www.hetnieuwewinkelen.com'
Gefeliciteerd met jouw boek. Waar gaat het over? Vertel alles! 'Om alles te vertellen moet je gewoon het boek lezen aangevuld met de interviews op de website. Ik ben ingegaan op het nieuwe winkelen, het nieuwe koopgedrag van consumenten en wat dit zal gaan betekenen voor winkels, winkelstraten, winkelcentra en natuurlijk voor de klanten. Eigenlijk heel inspirerend, omdat ik niet alleen in het verleden ben gedoken, naar het heden heb gekeken en de rol van internet heb gedefinieerd. Maar vooral ook omdat ik nogal opzienbare ontwikkelingen voorspel voor de komende 12 jaar. Ik kom tot de conclusie dat de periode tussen 1990 en 2008 niet meer is dan een pre-internetperiode, omdat ons gedrag niet gebaseerd werd op internet, wij pasten alleen ons gedrag aan op basis van internet. Door de recessie in 2008 moeten we wel veranderen, nu begint de doorbraak van internet pas echt, de internetperiode is aangebroken en zal duren tot 2020. We zijn begonnen aan een transformatieperiode, niet alleen voor winkelen, maar ook voor organisaties en voor het gebruik van internet.'
De online presentatie van het boek op de website is nog al geweldig. Dat is nog eens boter bij de vis 2.0. Hoe steekt het in elkaar? 'Haha, de mens is helemaal niet tekstueel ingesteld maar wij communiceren met onze zintuigen, verbaal en picturaal. Tekst is alleen een verstorende factor. Internet is eigenlijk nog steeds vol met websites die eigenlijk electronische brochures zijn. Geen geur of kleur en al helemaal niet emotioneel. Gewoon ouderwetse brochures in een electronisch jasje. Dat moet anders en dat kan anders voor het zelfde geld. Dat wil ik aantonen met mijn eigen website. Ik heb bewust enkele dagen in de studio doorgebracht om alle clips op te nemen en te bewijzen date en website anders kan en dat emotie op internet ook mogelijk is.'
Sommige mensen hebben de indruk dat we de digitale revolutie wel zo'n beetje hebben gehad. Maar als ik jou zo hoor, is er nog meer op komst... 'Het begint pas, de digitale revolutie moet nog landen. Nieuwe vormen van websites zoals ik net heb genoemd, zijn daar een voorbeeld van maar de doorbaak van mobiele internet moet nog beginnen. Wij zullen altijd bereikbaar zijn en connected willen zijn. “Augmented reality” is daar een voorbeeld van, maar ook navigeren met je iPhone. Deze mobile toepassingen zullen ons fysieke gedrag gaan bepalen. Maar ook de doorbraak van RFID, in smartcards en smartphones zal het mogelijk maken om iedereen te identificeren en te localiseren. De virtuele mogelijkheden zullen dan toegepast gaan worden in de fysieke wereld. Dit zal een totale verandering laten zien van wonen, werken, winkelen en vrije tijdsbesteding. Dus de veranderingen beginnen nu pas echt vorm te krijgen. En de jeugd vindt dit geweldig, gevolgd door de dertigers.'
Wat is het laatste nieuws? 'Alles is evolutie en geen revolutie en wat de jeugd adopteert is de toekomst. Internet zal overal zijn en de basis voor ons gedrag zijn. Het wordt tijd dat de media- en communicatiespecialisten echt creatief gaan denken in de nieuwe mogelijkheden.'
Koop dit boek op Bol.com www.hetnieuwewinkelen.com www.cormolenaar.nl

Weergaven: 167

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden