Nederlands MediaNetwerk


Cor Molenaar, directeur
eXQuo consultancy en bijzonder hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de
Erasmus Universiteit Rotterdam, publiceert het boek
Het Nieuwe Winkelen. Dat wordt bellen!
Dag Cor, hoe is het met je? 'Met mij gaat het goed. Was een beetje een hectische periode. Niet zo zeer vanwege het schrijven van het boek, maar ook om de laatste hand te leggen in overleg met de uitgever aan het boek zelf, de voorbereiding voor de publiciteit en de ontwikkeling van de nieuwe website
www.hetnieuwewinkelen.com'
Gefeliciteerd met jouw boek. Waar gaat het over? Vertel alles! 'Om alles te vertellen moet je gewoon het boek lezen aangevuld met de interviews op de website. Ik ben ingegaan op het nieuwe winkelen, het nieuwe koopgedrag van consumenten en wat dit zal gaan betekenen voor winkels, winkelstraten, winkelcentra en natuurlijk voor de klanten. Eigenlijk heel inspirerend, omdat ik niet alleen in het verleden ben gedoken, naar het heden heb gekeken en de rol van internet heb gedefinieerd. Maar vooral ook omdat ik nogal opzienbare ontwikkelingen voorspel voor de komende 12 jaar. Ik kom tot de conclusie dat de periode tussen 1990 en 2008 niet meer is dan een pre-internetperiode, omdat ons gedrag niet gebaseerd werd op internet, wij pasten alleen ons gedrag aan op basis van internet. Door de recessie in 2008 moeten we wel veranderen, nu begint de doorbraak van internet pas echt, de internetperiode is aangebroken en zal duren tot 2020. We zijn begonnen aan een transformatieperiode, niet alleen voor winkelen, maar ook voor organisaties en voor het gebruik van internet.'
De online presentatie van het boek op de website is nog al geweldig. Dat is nog eens boter bij de vis 2.0. Hoe steekt het in elkaar? 'Haha, de mens is helemaal niet tekstueel ingesteld maar wij communiceren met onze zintuigen, verbaal en picturaal. Tekst is alleen een verstorende factor. Internet is eigenlijk nog steeds vol met websites die eigenlijk electronische brochures zijn. Geen geur of kleur en al helemaal niet emotioneel. Gewoon ouderwetse brochures in een electronisch jasje. Dat moet anders en dat kan anders voor het zelfde geld. Dat wil ik aantonen met mijn eigen website. Ik heb bewust enkele dagen in de studio doorgebracht om alle clips op te nemen en te bewijzen date en website anders kan en dat emotie op internet ook mogelijk is.'
Sommige mensen hebben de indruk dat we de digitale revolutie wel zo'n beetje hebben gehad. Maar als ik jou zo hoor, is er nog meer op komst... 'Het begint pas, de digitale revolutie moet nog landen. Nieuwe vormen van websites zoals ik net heb genoemd, zijn daar een voorbeeld van maar de doorbaak van mobiele internet moet nog beginnen. Wij zullen altijd bereikbaar zijn en connected willen zijn. “Augmented reality” is daar een voorbeeld van, maar ook navigeren met je iPhone. Deze mobile toepassingen zullen ons fysieke gedrag gaan bepalen. Maar ook de doorbraak van RFID, in smartcards en smartphones zal het mogelijk maken om iedereen te identificeren en te localiseren. De virtuele mogelijkheden zullen dan toegepast gaan worden in de fysieke wereld. Dit zal een totale verandering laten zien van wonen, werken, winkelen en vrije tijdsbesteding. Dus de veranderingen beginnen nu pas echt vorm te krijgen. En de jeugd vindt dit geweldig, gevolgd door de dertigers.'
Wat is het laatste nieuws? 'Alles is evolutie en geen revolutie en wat de jeugd adopteert is de toekomst. Internet zal overal zijn en de basis voor ons gedrag zijn. Het wordt tijd dat de media- en communicatiespecialisten echt creatief gaan denken in de nieuwe mogelijkheden.'
Koop dit boek op Bol.com www.hetnieuwewinkelen.com www.cormolenaar.nl

Weergaven: 165

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden