Nederlands MediaNetwerk

Even bellen met... Jan Knaap en Kees Sterrenburg


Dit jaar zijn voor het eerst in de historie van de 38-jarige MWG twee reclamemakers gevraagd om het voorzitterschap van de
MWG Congres Commissie op zich te nemen. Dat resulteerde in een ijzersterk thema -
Het Experiment, een ijzersterk programma en een ijzersterke vormgeving. Bellen wij onmiddellijk
Jan Knaap en
Kees Sterrenburg.
Dag heren, hoe gaat het? Kees Sterrenburg: 'Met Kees gaat het goed, dank je Bas.' Jan Knaap: 'Als het met Kees goed gaat, gaat het met mij ook goed.'
Wat kan een reclameman wat een mediaman niet kan? Kees Sterrenburg: 'Ik vind dat een lastige vraag Bas – je valt trouwens steeds weg - wij zijn niet gevraagd omdat we iets kunnen wat media mensen niet kunnen.' Jan Knaap: 'Een goede reclameman is ook een goede mediaman en andersom. Ik heb het altijd een fantastische duo-baan gevonden.'
Hoe eervol is het om als reclamemannen gevraagd te worden als voorzitters voor het belangrijkste mediacongres van het jaar? Jan Knaap: 'Net zo eervol als
Jan Peter Balkenende het gevonden moet hebben om een keer te mogen optreden als gasthoofdredacteur van
RTL Boulevard. Maar misschien voel ik me wel meer een
Albert Verlinde die een dagje premier mag spelen.' Kees Sterrenburg: 'Het is zeer eervol om een congres te mogen organiseren. Ik had het nog niet eerder gedaan, maar zou het zo weer een keer doen.'
Het thema is Het Experiment. Waarom en wat heeft het in het programma opgeleverd? Kees Sterrenburg: 'Het heet zo omdat we er tot onze grote schrik achterkwamen dat het communicatievak stilstaand water is. Dat zie je overigens pas als je er van een flinke afstand naar kijkt. Middenin het stilstaande water is het net of er van alles gebeurt.' Jan Knaap: 'De AMMA voor media-innovatie is bijvoorbeeld de afgelopen jaren meer niet, dan wel uitgereikt. Het thema is een pleidooi voor innovatie, vernieuwing en jezelf opnieuw uitvinden. Dat geldt ook voor het
MWG Congres zelf. We gaan onder andere experimenteren met geur, muziek, buikgevoel, porno, niet bestaande media, productietechniek, business modellen en bloggers. En schrijven komende week een prijsvraag uit om een TV-format te ontwikkelen, waarvan het beste idee kans maakt om daadwerkelijk uitgezonden te worden.'
Er wordt nu al gefluisterd dat het komend MWG Congres het beste in jaren zal worden. Hoe gaan jullie met de druk van de verwachting om? Jan Knaap: 'Ik kan alleen maar uitkijken naar het moment dat het zover is - 12 en 13 februari - en
DJ Maestro de eerste spreker muzikaal introduceert. Kees Sterrenburg: 'Ik hou van dit soort druk.'
Wat is het laatste nieuws? Jan Knaap: 'Als reclameman zeg ik natuurlijk dat je moet komen en als mediaman dat je het congres absoluut niet mag missen.' Kees Sterrenburg: 'Dat
Pamela Anderson het congres feestelijk komt openen.' Iedereen die zichzelf en z'n vakgebied serieus neemt, kan zich tot 6 februari aanmelden via
www.mwgcongres.nl. Op deze site staan ook alle ins & outs over het programma.
www.mwgcongres.nl

Weergaven: 155

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden