Nederlands MediaNetwerk

Public Relations is een vakgebied waar de laatste jaren de dynamiek vanaf spat. Een nieuwe trend is dat PR bureaus hun klanten video aanbieden. Bellen wij
Mascha Welling van
Yellow Communications.
Dag Mascha, hoe is het met je? 'Er dienen zich weer een aantal leuke video mogelijkheden aan, dus dan gaat het altijd goed. Volgens collega’s gaan mijn ogen twinkelen als ik weer een video mag maken.'
Is het inzetten van video PR 2.0? 'Video kan op heel veel manieren ingezet worden; Als ondersteuning van een persbericht of een referentie. Bijvoorbeeld net even die persoonlijke touch eraan geven; Als visuele impressie van bijvoorbeeld een seminar of een klantenbijeenkomst; Of met de feestdagen voor de deur een kerstgroet. Alles waar je een beeld bij voor kunt stellen, daar kan een video van gemaakt worden. Video is over het algemeen een snellere manier van communicatie. Mensen kijken eerder naar een video van een paar minuten dan dat ze een verslag lezen. Inzetten van video is gewoon een logische volgende stap naar de toekomst van communicatie. Een creatieve en innovatieve manier om een boodschap naar buiten te brengen. Die inzetbaar is op bijvoorbeeld een website maar ook gebruikt kan worden tijdens een seminar. Dus ja, eigenlijk gewoon PR 2.0.'
Vanuit welke soort klant is er interesse voor video? 'Als bureau heeft Yellow Communications een uitgebreide klantenkring in de meest uiteenlopende branches. Van media tot ICT en van designverlichting tot gezondheidszorg. Voor een groot aantal klanten hebben wij al video’s vervaardigd. De reacties zijn over het algemeen positief van de klanten en van hun directe omgeving. Ons eerste persbericht met video ondersteuning werd door heel veel media positief opgepakt.'
Een filmpje is toch iets anders dan een persbericht. Wat kost het eigenlijk? 'De kosten zijn conform de tijd die erin gaat zitten en zijn de resultaten ook zeker waard. Een mooi kleurrijk en bewegend beeld spreekt mensen nog altijd aan. Als je kijkt naar het succes van een site als YouTube, dan weet je dat dit het moment is om als creatief en innovatief communicatiebureau mee te gaan in die ontwikkeling. Doordat wij de expertise en middelen binnen ons bureau hebben, kunnen we snel schakelen.'
Wat is het laatste nieuws? 'De donkere maanden zijn aangebroken en de recessie bepaalt het nieuws. Maar wij zijn bezig met veel nieuwe klanten en projecten. Wat voor mij een hele leuke tijd inluidt met veel creatieve videomomenten…'
www.yellow-communications.com

Weergaven: 138

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden