Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen week verzilverde
Studio Room beide nominaties bij de
Customer Media Awards, voor inzendingen met
Centraal Beheer en
Rabobank. Volgende week kan er worden doorgeoogst bij de
Mercurs, er zijn vier nominaties voor de Studio Room producies
La Vie en Rose, LINDA. en Oog. Bellen wij onmiddellijk Studio Room directeur
Matthias Boswinkel.
Dag Matthias, waanzinnig gefeliciteerd! Hoe is het met je? 'Met mij en met de studio is het buitengewoon, dank je.'
De tijdschriften van Studio Room hebben zo'n beetje alle mogelijke prijzen al gewonnen. Hoe belangrijk is het om ook volgende week weer te winnen? 'Prijzen zijn altijd mooi. Als je erin gelooft, natuurlijk. Maar op de studio geloven we in mooi, en dus ook in prijzen. Met mate, weliswaar, maar toch. Het mooie van deze nominaties is, dat ze zowel ons werk voor publiekstijdschriften als dat voor sponsored magazines bekronen. Wij zijn daar redelijk uniek in, dat we allebei goed kunnen. En dat komt, denk ik, omdat we eigenlijk geen wezenlijk onderscheid tussen beide maken. Een tijdschrift moet gewoon hartstikke goed en aantrekkelijk zijn. Maakt niet uit of het voor de losse verkoop of voor een vaste klantengroep is bedoeld.'
Hoe werkt dat: je wint een belangrijke prijs, word je dan de dag erna gebeld met de vraag: doe mij ook maar zo'n blaadje? 'We worden altijd wel gebeld. Maar we zeggen alleen ja als we zelf in het idee geloven. We zijn niet zo goed in het maken van tijdschriften die we zelf niet zien zitten.'
Elders in deze nieuwsbrief staat een verhandeling over de de relatie tussen creativiteit en omgeving. Maakt het voor jou uit of je je werk moet doen op een industrieterrein of waar je nu zit: in een historisch pand in Naarden Vesting? 'Een bruisend industrieterrein met veel dampende rook, grote vrachtwagens en een mooie ouwe loods zou ook wel wat zijn. Een saai kantorenpark ligt wat moeilijker. Die zijn juist ontworpen om alle creativiteit in te kapselen en zo te doden. Er is dus wel een verband. Het komt maar heel zelden voor dat creativiteit geheel geisoleerd van haar omgeving kan bestaan.'
Wat is het laatste nieuws? 'Zoals? We gaan in ieder geval niet verhuizen.'
www.studioroom.nl

Weergaven: 740

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden