Nederlands MediaNetwerk

[Het Blok] Nederland 3 - De Wereld Draait Door (VARA) // Goeiesmorgens (VPRO) - 20:15-20:19

Na De Wereld Draait Door, waar Aad van den Heuvel en David Van Reybrouck de loftrompet steken over de Congolese band Staff Benda Bilili, die geïnspireerd raakte door James Brown die in Congo optrad in 1974 in het kielzog van het mythische boksgevecht tussen Muhammad Ali en George Forman - The Rumble of The Jungle, in 2008 verfilmd als Ali, waarin Will Smith - de acteur met de kleine oren - Mohammed Ali speelde, terwijl tafelheer Jort Kelder vooral behang is - en er een optreden is van diezelfde Staff Benda Bilili, vrij slecht moet ik zeggen; het feit dat je uit Congo komt en gehandicapt bent maakt je niet noodzakelijkerwijs bij voorbaat al briljant, is er een reclameblok, net voordat de VPRO los gaat met Goeiesmorgens, de musical.

Gaat ie! Centrum voedingssupplementen. Zo, die is kort. Krijg je een mooie huid van - dat gelooft geen mens, zelfs als het waar is. Weet je wat je wel krijgt van het slikken van vitaminepillen? Intens gele plas, bijna chemisch. Dat komt door de vitamine C die in die pillen zit. Ik heb wel eens vitaminepillen geslikt en toen ik stond te kijken naar wat ik in de pot plaste dacht ik; dit kan nooit gezond zijn. Maar goed, dat ben ik. Next!

Reclame voor Heinz - Heinz your way.  Wel betere pays offs voorbij zien komen. Dan Michelin met een boosaardige benzinepomp, die gaat ook alweer een tijdje mee. Blijft zeer vaag. Mr. Muscle  - dat gaat over een niet bestaand probleem: hoe verwijder je een leeg toiletblok zonder het aan te raken? Zoek het lekker uit.
En dan Brise! Die speelt in op een behoefte die helemaal niet bestaat en dus moet worden opgewerkt. Waar ruikt echte frisheid naar? Naar een ochtend in de bergen. Ja, daar hebben we in Nederland natuurlijk niet van terug en daarom moeten wij Brise kopen. Stuitende nasynchronisatie.

Advil is sterker dan pijn. Paturain is Franstalige reclame, dat zie je niet vaak. Wel al lang overigens. Hoe lang draait dit filmpje met die meiden in die afgeknipte strakke spijkerbroeken en die knoflook al mee? Minstens twee jaar?

De Amersfoortse, met die mensen die buiten werken, heel ontspannen. Wat moet je ermee? Wat ik wel goed vind is in een andere filmpje in deze serie waar een manager raar naar een pas bezorgde stress bal staat te kijken. "Geef maar hier", zegt zijn secretaresse, "die kan nooit voor ons zijn."

Een natgeregende mevrouw momt een winkel binnen, pakt een Kraslot, krast zichzelf eerst weg
en dan tevoorschijn op Curacao. Leuk gevonden, inspiratieloos uitgevoerd.

Een tag on van de Amersfoortse. Dat is opvallend. Ik bedoel: dat ie helemaal niet opvalt en totaal niet aansluit bij het filmpje. Nu weer een Zweedstalige reclame met ondertiteling die toch van Bed Bed blijkt te zijn. Røtteketet naar Beter Bed. Een dijk van een pay off. En dan Milk & Fruit met dat verschrikkelijke No Milk Today en mensen die achter elkaar aanrennen voor een beetje drinkyoghurt. Veel te ingewikkeld.

Mediamarkt. Ik ben toch niet gek. Gewoon goed, wel veel lawaai en drukte. Was het allerbeste toen Louis van Gaal hem deed - Is Mediamarkt nu zo goedkoop of zijn die anderen zo duur?. Nog harder schreeuwen met Carpet Right. Dan de meisje van Plus. Goed gecast, een stuk beter te pruimen dan de reclamevoorman van  Albert Heijn.

De meeste fantasie zit nog in Rexona. We zien een soort van Joeri van Gelder rennen, door een brandende hoepel springen en aan buizen hangen. Dan komt er een heel ingewikkelde grafiek en: Rexona bevat al jaren heractiverende microcapsules die een extra frisse geur vrijgeven wanneer jij dat nodig hebt. Ja hoor, en ik ben Napoleon.

Weergaven: 158

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden