Nederlands MediaNetwerk

[Het Blok] Nederland 3 - De Wereld Draait Door (VARA) // Goeiesmorgens (VPRO) - 20:15-20:19

Na De Wereld Draait Door, waar Aad van den Heuvel en David Van Reybrouck de loftrompet steken over de Congolese band Staff Benda Bilili, die geïnspireerd raakte door James Brown die in Congo optrad in 1974 in het kielzog van het mythische boksgevecht tussen Muhammad Ali en George Forman - The Rumble of The Jungle, in 2008 verfilmd als Ali, waarin Will Smith - de acteur met de kleine oren - Mohammed Ali speelde, terwijl tafelheer Jort Kelder vooral behang is - en er een optreden is van diezelfde Staff Benda Bilili, vrij slecht moet ik zeggen; het feit dat je uit Congo komt en gehandicapt bent maakt je niet noodzakelijkerwijs bij voorbaat al briljant, is er een reclameblok, net voordat de VPRO los gaat met Goeiesmorgens, de musical.

Gaat ie! Centrum voedingssupplementen. Zo, die is kort. Krijg je een mooie huid van - dat gelooft geen mens, zelfs als het waar is. Weet je wat je wel krijgt van het slikken van vitaminepillen? Intens gele plas, bijna chemisch. Dat komt door de vitamine C die in die pillen zit. Ik heb wel eens vitaminepillen geslikt en toen ik stond te kijken naar wat ik in de pot plaste dacht ik; dit kan nooit gezond zijn. Maar goed, dat ben ik. Next!

Reclame voor Heinz - Heinz your way.  Wel betere pays offs voorbij zien komen. Dan Michelin met een boosaardige benzinepomp, die gaat ook alweer een tijdje mee. Blijft zeer vaag. Mr. Muscle  - dat gaat over een niet bestaand probleem: hoe verwijder je een leeg toiletblok zonder het aan te raken? Zoek het lekker uit.
En dan Brise! Die speelt in op een behoefte die helemaal niet bestaat en dus moet worden opgewerkt. Waar ruikt echte frisheid naar? Naar een ochtend in de bergen. Ja, daar hebben we in Nederland natuurlijk niet van terug en daarom moeten wij Brise kopen. Stuitende nasynchronisatie.

Advil is sterker dan pijn. Paturain is Franstalige reclame, dat zie je niet vaak. Wel al lang overigens. Hoe lang draait dit filmpje met die meiden in die afgeknipte strakke spijkerbroeken en die knoflook al mee? Minstens twee jaar?

De Amersfoortse, met die mensen die buiten werken, heel ontspannen. Wat moet je ermee? Wat ik wel goed vind is in een andere filmpje in deze serie waar een manager raar naar een pas bezorgde stress bal staat te kijken. "Geef maar hier", zegt zijn secretaresse, "die kan nooit voor ons zijn."

Een natgeregende mevrouw momt een winkel binnen, pakt een Kraslot, krast zichzelf eerst weg
en dan tevoorschijn op Curacao. Leuk gevonden, inspiratieloos uitgevoerd.

Een tag on van de Amersfoortse. Dat is opvallend. Ik bedoel: dat ie helemaal niet opvalt en totaal niet aansluit bij het filmpje. Nu weer een Zweedstalige reclame met ondertiteling die toch van Bed Bed blijkt te zijn. Røtteketet naar Beter Bed. Een dijk van een pay off. En dan Milk & Fruit met dat verschrikkelijke No Milk Today en mensen die achter elkaar aanrennen voor een beetje drinkyoghurt. Veel te ingewikkeld.

Mediamarkt. Ik ben toch niet gek. Gewoon goed, wel veel lawaai en drukte. Was het allerbeste toen Louis van Gaal hem deed - Is Mediamarkt nu zo goedkoop of zijn die anderen zo duur?. Nog harder schreeuwen met Carpet Right. Dan de meisje van Plus. Goed gecast, een stuk beter te pruimen dan de reclamevoorman van  Albert Heijn.

De meeste fantasie zit nog in Rexona. We zien een soort van Joeri van Gelder rennen, door een brandende hoepel springen en aan buizen hangen. Dan komt er een heel ingewikkelde grafiek en: Rexona bevat al jaren heractiverende microcapsules die een extra frisse geur vrijgeven wanneer jij dat nodig hebt. Ja hoor, en ik ben Napoleon.

Weergaven: 147

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden