Nederlands MediaNetwerk

INTRODUCTIE ONLINE QR CODE SOFTWARE VOOR MOBIELE MARKETING

- Dordrecht, 5 oktober 2010 – Qtag heeft haar online marketing tool gepubliceerd om zelfstandig QR codes te maken, te organiseren en resultaten te analyseren. Qtag ontwikkelde de QR code software voor mobiele marketing doeleinden mede door de stijgende populariteit van deze zogenaamde 2D barcodes. Er is een demo versie van de software op aanvraag beschikbaar.

Wat is het QR (Quick Respons) codes zijn barcodes die ingescand kunnen worden met een mobiele smartphone. Via deze code wordt vervolgens een (bij voorkeur mobiel) internetadres aangeroepen. Iedere QR code is uniek. QR codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op elk materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, brochures, op T-shirts, entreekaartjes en zo voort.
Voor wie De doelgroepen zijn echter legio. Van reclame-, communicatie- en direct marketingbureaus, grafische ontwerpers, musea, uitgeverijen en redacties, drukkerijen, evenementenorganisaties, verzekeringmaatschappijen, universiteiten, de food sector, branding specialisten, overheidinstanties, de makelaardij, E-commerce en ICT, non-profit en alle andere bedrijven en instellingen.
Organiseren en analyseren van QR codes De online software van Qtag is bedoeld om relaties, media types en mobiele campagnes op basis van aangemaakte QR codes te organiseren en te analyseren. Qtag’s QR code software voorziet in actuele rapportages ten aanzien van de prestaties van de QR codes. Deze prestaties betreffen onder meer het aantal hits op de mobiele website via de QR code, het vergelijken van hits over periodes (week, maand en jaar), het vergelijken van ingezette (print) mediatypes waarin QR codes zijn toegepast. Ook op IP gebaseerde Geo-locatie, de gebruikte telefoontypes (o.a. iPhone & Android) en ander gegevens worden in overzichtelijke statistieken gepresenteerd.
Meerwaarde Qtag ontwikkeld daarnaast mobiele websites met de daarbij behorende beheeromgeving (mobiele content management), al dan niet gekoppeld in de QR code software. Qtag werkt facilitair en adviseert bij het opzetten van campagnes en levert support bij de inzet van de barcode manager. Qtag ontwerpt op aanvraag zogenaamde Designercodes. Dit zijn QR codes met daarin een beeld, zoals een logo of campagnebeeld, verwerkt terwijl de QR code gewoon scanbaar blijft.
Abonnement en toepassingen De online QR code manager werkt op basis van een abonnementstructuur en biedt voor ieder budget een oplossing. Van een eenmalige QR code voor het visitekaartje inclusief mobiele presentatiepagina voor de kleine beurs tot en met het personaliseren van QR codes met complete databases en ongelimiteerd maken en beheren van QR codes voor bijvoorbeeld gedrukte catalogi. Bovendien biedt Qtag op maat gemaakte oplossingen. De QR code software wordt wereldwijd ondersteund. QR code is een handelsmerk van Denso Wave industries. Bedrijf: Qtag Url:
http://www.qtag.nl Contactpersoon: Cristian Vorstius Kruijff E-mail: cris@qtag.nl Tel: 0786313205

Weergaven: 95

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden