Nederlands MediaNetwerk

INTRODUCTIE ONLINE QR CODE SOFTWARE VOOR MOBIELE MARKETING

- Dordrecht, 5 oktober 2010 – Qtag heeft haar online marketing tool gepubliceerd om zelfstandig QR codes te maken, te organiseren en resultaten te analyseren. Qtag ontwikkelde de QR code software voor mobiele marketing doeleinden mede door de stijgende populariteit van deze zogenaamde 2D barcodes. Er is een demo versie van de software op aanvraag beschikbaar.

Wat is het QR (Quick Respons) codes zijn barcodes die ingescand kunnen worden met een mobiele smartphone. Via deze code wordt vervolgens een (bij voorkeur mobiel) internetadres aangeroepen. Iedere QR code is uniek. QR codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op elk materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, brochures, op T-shirts, entreekaartjes en zo voort.
Voor wie De doelgroepen zijn echter legio. Van reclame-, communicatie- en direct marketingbureaus, grafische ontwerpers, musea, uitgeverijen en redacties, drukkerijen, evenementenorganisaties, verzekeringmaatschappijen, universiteiten, de food sector, branding specialisten, overheidinstanties, de makelaardij, E-commerce en ICT, non-profit en alle andere bedrijven en instellingen.
Organiseren en analyseren van QR codes De online software van Qtag is bedoeld om relaties, media types en mobiele campagnes op basis van aangemaakte QR codes te organiseren en te analyseren. Qtag’s QR code software voorziet in actuele rapportages ten aanzien van de prestaties van de QR codes. Deze prestaties betreffen onder meer het aantal hits op de mobiele website via de QR code, het vergelijken van hits over periodes (week, maand en jaar), het vergelijken van ingezette (print) mediatypes waarin QR codes zijn toegepast. Ook op IP gebaseerde Geo-locatie, de gebruikte telefoontypes (o.a. iPhone & Android) en ander gegevens worden in overzichtelijke statistieken gepresenteerd.
Meerwaarde Qtag ontwikkeld daarnaast mobiele websites met de daarbij behorende beheeromgeving (mobiele content management), al dan niet gekoppeld in de QR code software. Qtag werkt facilitair en adviseert bij het opzetten van campagnes en levert support bij de inzet van de barcode manager. Qtag ontwerpt op aanvraag zogenaamde Designercodes. Dit zijn QR codes met daarin een beeld, zoals een logo of campagnebeeld, verwerkt terwijl de QR code gewoon scanbaar blijft.
Abonnement en toepassingen De online QR code manager werkt op basis van een abonnementstructuur en biedt voor ieder budget een oplossing. Van een eenmalige QR code voor het visitekaartje inclusief mobiele presentatiepagina voor de kleine beurs tot en met het personaliseren van QR codes met complete databases en ongelimiteerd maken en beheren van QR codes voor bijvoorbeeld gedrukte catalogi. Bovendien biedt Qtag op maat gemaakte oplossingen. De QR code software wordt wereldwijd ondersteund. QR code is een handelsmerk van Denso Wave industries. Bedrijf: Qtag Url:
http://www.qtag.nl Contactpersoon: Cristian Vorstius Kruijff E-mail: cris@qtag.nl Tel: 0786313205

Weergaven: 88

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden