Nederlands MediaNetwerk

Kepler 22B: start sollicitatieprocedure voor onze nieuwe Adam en Eva

http://www.depers.nl/wetenschap/615088/Bewoonbare-planeet-ontdekt.html

De wetenschap zit niet stil. Hoewel misschien toch wel een beetje: achter een ruimtetelescoop kijken ze naar planeten. Inmiddels ontdekten ze er drie waar de omstandigheid voor menselijk leven het meest gunstig is. De meest recent ontdekte plek in de ruimte ligt buiten ons zonnestelsel. De planeet heet Kepler 22B. Er zal dus nog wel enige tijd overheen gaan voordat de nieuwe Adam en Eva gelanceerd kunnen worden. Maar gezien de snelheid waarmee onze oerwouden worden gekapt, is het toch maar beter de sollicitatieprocedure nu alvast te starten.

De profielschets

Voor zowel Adam als Eva gelden dezelfde profielschetsen:

Fysiek krachtig. Doortastend. Ruimdenkend. Zelfstandig. Oriëntatievermogen hebbend. Schaamteloos zijn. Gevoel voor het in stand houden van de natuurlijke verhoudingen. Avontuurlijk ingesteld, goed kunnen omgaan met onzekerheden (veel is nog niet bekend – zo is nog niet bekend of de planeet voorna­melijk bestaat uit gas, steen of vloeistof). Bestand tegen verleidingen. Liefde voor dieren en planten. Gevoel voor bomen met vruchten waar ze beter van af kunnen blijven. Enige voortplan­tingsdrift. Aanpassingsvermogen – het is ook nog niet bekend of ander leven aanwezig is dat lijkt op het menselijke. Agogisch ingesteld met het oog op het risico twee zonen te moeten opvoeden waarvan de één het licht niet kan verdragen in het oog van de ander. Ook blijkt nu achteraf na de schepping op aarde dat het goed is wanneer de kandidaten zicht hebben op het verschil tussen de begrippen assimilatie, segregatie en integratie. Voorkomt uiteindelijk een hele hoop gedoe.

De reis naar Kepler 22

De geselecteerden moeten rekenen op enige reistijd. Onderweg naar Kepler 22B zullen ze elkaar alvast beter leren kennen en zich kunnen voorbereiden op hun taken op de nieuw ontdekte planeet. De schatting is dat Kepler 22B 600 lichtjaren van de aarde verwijderd is. Eén lichtminuut is gelijk aan 18 miljoen kilometer. Voor je oriëntatie: de maan staat 405.500 km verwijderd van de aarde. De nieuwe Adam en Eva krijgen dus ruim de gelegenheid zich op hun landing op Kepler 22B voor te bereiden.

Het adres op Kepler 22B

Uiteraard zal een locatie gezocht moeten worden voor de landing. Die moet natuurlijk overeenkomen met het paradijs van vroeger op aarde. Wetenschappers zijn momenteel daarom druk bezig met het analyseren van de beelden. Hun eerste indruk is dat de planeet behoorlijk groen is en dat scheelt stukken als het gaat om de nauwkeurigheid waarmee de coördinaten voor de vlucht geprogrammeerd moeten worden.   

Eén probleem zie ik nog wel. De naam van de planeet bekt niet. Vraag een maanman zijn adres en hij zegt: ‘Ik woon op de maan’. Klinkt, en overtuigt. Vraag een aardman zijn adres en hij zegt ‘ik woon op de aarde’. Dat gáát, is iets minder overtuigend. Maar dan de Kepler 22B-bewoner. Wanneer die zijn woonplaneet noemt, is toch de eerste reactie ongeloof! ‘Kepler?! En waar zit je nummer dan…?’  Gaat volgens mij niet werken.

Van belang is dus dat de wetenschappers van NASA eerst een beetje onder de mensen komen. Nu bestaat het gevaar dat de sollicitanten, als ze een beetje mens zijn, hun nieuwe bestemming afwijzen…

 

Weergaven: 228

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden