Nederlands MediaNetwerk

Programma: Echte meisjes in de jungle / Eerste uitzending: 24 maart / Zender RTL 5 / Tijdstip: 20.30 uur / Producent: Eyeworks / Aantal kijkers: 733.000

Het principe van mijn Kick off’s is heel eenvoudig, ik kijk naar een nieuw programma en schrijf er iets over. Tot zover een kijkje in de keuken over het ontstaan van een Kick off, hoop dat ik hiermee de vele vragen die mij bereiken afdoende heb beantwoord. Kunst is echter om mij niet te laten leiden door wat ik van een programma vind, maar zo inhoudelijk mogelijk verslag te doen van het gebodene. Volgens de oprichter van Het Nederlands Media netwerk, faal ik daarin in toenemende mate schromelijk, en voor al mijn trouwe lezers, het dient gezegd, de man heeft volkomen gelijk. Vervolgens vroeg hij me om hier vooral mee door te gaan, mij in verwarring achterlatend. 

Misschien mede door dit voorval was ik uiterst gemotiveerd en scherp en zat helemaal klaar voor Echte meisjes in de jungle. Ik heb minstens drie keer gecheckt of de titel wel klopte. Het klopte. Maar ik vond Echte meisjes zo overdreven, alsof ze bij RTL twijfelden, maar dan ook weer, Ik dacht niets zeggen over de titel, beperk je tot de inhoud. Dit sterkte mij in de overtuiging dat ik professioneel bezig was.

Het lijkt net of het niet mag. Zit ik eindelijk een uur gespannen op de inhoud te letten, kijk ik naar een zeldzaam inhoudsloos geheel. Wie zoiets verzint  en er ook nog voor betaald krijgt is een genie. Ja, als je betaald wordt, terwijl kielhalen meer voor de hand ligt, ben je slim bezig.

Mensen die het programma om wat voor reden dan ook niet gezien hebben en mij zouden vragen, heb ik iets gemist? Mijn antwoord zou tweeledig zijn, nee en verrassend genoeg ook Ja. Altijd als ik een programma minder vind, probeer ik toch, zij het soms desperaat, iets te zoeken wat ik wel leuk vind, een lichtpuntje. Ik heb hier ook enige handigheid in verworven. Bij Secret Story bv. dacht ik hoe heerlijk rustgevend het gegeven van een  guillotine eigenlijk is.

In dit onderhavige geval was mijn lichtpuntje Britt, ik zeg dit zonder enige vorm van ironie. Zij heeft me echt door het programma gesleept met haar werkelijk ongeëvenaarde talent om dingen op haar manier te zeggen. Als dit puur is, wat ik hoop dat het is, is ze ongewild geestiger dan ik ooit zou kunnen beschrijven. En dan maakt het mij niet uit of ze zaken verkeerd zegt, het gaat zo natuurlijk en ze kijkt zo onschuldig, IK geloof dat ze zichzelf is, punt.  

Om het geheel enigszins te coördineren had RTL Quintis Ristie meegestuurd. En twee kippen, die waren er ook. De meisjes moesten die kippen slachten voor een opdracht, Laat ik er dit van zeggen, ik ben geen vegetariër, maar als alle dieren zo werden mishandeld tijdens het slachten als die twee kippen, at ik nooit meer vlees. Ik ben geen familie of naaste verwant van die dieren maar ik vond het weerzinwekkend omdat het volslagen zinloos is te proberen die brave beesten uiterst langzaam dood te giechelen. RTL 5, oliedom is nog te mild.

 

Weergaven: 425

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden