Nederlands MediaNetwerk

Programma: Hawaii Five-0/ Zender: Veronica/ Eerste uitzending: 17 januari/ Tijdstip: 20.30 uur/ Aantal kijkers: 460.000

Ik wil niemand teleurstellen maar wie bij Hawaï alleen denkt aan zon, strand, en een overweldigend blauwe oceaan met die fantastische branding, komt bedrogen uit. Zelfs in zo’n paradijselijke omgeving vind je de meest ongure types. Jammer voor zo’n eiland, maar een feest voor mensen die niet genoeg kunnen krijgen van spannende misdaadseries. Nu ik er over nadenk, Hawaï , dat zou nou eens een aangenaam oord voor een trainingsmissie van onze militairen. Ja, ook de mooiste vrouwen in  bikini’s hebben recht op protectie, die branding blijft gevaarlijk.

Voor wie  geen beeld heeft van de kleur van de oceaan daar, denk aan het azuurblauw waarin Italië speelt,  vooral Cannavaro lijkt met dat shirt geboren, zet dat af tegen de gure grauwheid van de dagelijkse sleur en het weer bij ons de laatste weken en probeer niet in huilen uit te barsten. Mensen die dit van harte lukt, zijn Hawaii Five-0 bestendig, voor anderen is er altijd nog Radar, ruim 2.2 miljoen kijkers. Voor mensen die zich geen eigen mening over voetbal kunnen vormen is Johan Derksen cs. weer begonnen, waarbij gezegd dient te worden dat ‘Gijp’ met grote regelmaat laat zien dat hij een feilloos oog voor detail heeft, waarvoor hulde. Voor lieden die gedijen bij wanhoop kan ik het actualiteitenprogramma van de VARA, ‘Uitgesproken’ van harte aan bevelen, zelden paste een naam zo goed bij een programma. 242.000 zielen ondergingen dit gewillig.

Zo, nu zijn we de ballast kwijt, als het goed is zijn we nu onder elkaar. Welkom aan alle 460.000 kijkers die net als ik nieuwsgierig waren naar een weer nieuwe serie. Natuurlijk zal er een wijsneus opstaan die mij wil corrigeren door er op te wijzen dat Hawaii Five-0 eigenlijk al in 1968 met groot succes op de buis is geweest. Tegen deze voorbarige zou ik willen zeggen, is mij bekend, maar dat waren andere tijden. Toen kon je nog fatsoenlijk tegen een boef zeggen, ‘Hands up’ en de betreffende boef reikte onmiddellijk naar de sterren. De bandieten van toen zijn te vergelijken met de ‘Klup van Booswigten’ van Midas Wolf en Mijnheer Beer. Maar…Nieuwe tijden, nieuwe misdadigers, nieuwe serie, oude naam.

De nieuwe Hawaii Five-0 begint als detective Steve McGarrett (Alex O'Loughlin) naar het eiland Oahu afreist om de moord op zijn vader te onderzoeken. Daar krijgt hij de taak om samen met een nieuw eliteteam de georganiseerde misdaad op Hawaï aan te pakken. Zijn team bestaat uit Detective Danny Danno William,  (Scott Caan), Chin Ho Kelly (Daniel Dae Kim), een voormalig protegé van McGarretts vader. Tenslotte is er de bloedmooie Hawaïaanse Kono,(Grace Park) die net klaar is met de politieschool. Je snapt het niet, ga nou eens naar de markt, kijk goed rond naar het vrouwelijk schoon aldaar, sla dat beeld op en kijk dan maandag naar Hawaii Five-0. Iets moeten wij misdaan hebben, anders is het niet te verklaren. 

Voor ik het vergeet, wat ik vooral leuk vond waren de dialogen tussen Steve en Danny. Ik verwacht niet dat Hawaii Five-0 al te veel stof doet opwaaien, daarvoor leent zich het eiland niet. Natuurlijk draait het altijd om die o zo belangrijke kijkcijfers, ik heb goed nieuws voor Veronica, die gaan stijgen. Hoe ik dat weet, dat is mijn taak, dingen weten. Wie maandag weer of voor het eerst kijkt, in beide gevallen, goede keus. Ga niet eerst naar de markt! 

 

 

 

 

 

 

Weergaven: 125

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Janine Versteeg op 20 Januari 2011 op 17.40

Je hebt wederom een hartstikke leuke column geschreven, waarvoor hulde!

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden