Nederlands MediaNetwerk



Dit had ik gelezen op de website van de KRO: ‘In het nieuwe programma 
Liefs Uit… volgt
Yvon Jaspers wekelijks vijf Nederlanders die er alles voor over hebben om samen met hun buitenlandse liefde in ons land een toekomst op te bouwen. Samen met hen beleeft ze hun meest romantische momenten maar is ze er ook als het niet zo goed gaat. Liefs Uit gaat over de liefde maar ook over Nederland. Het gaat ook over ons. Is de liefde van deze vijf stellen bestand tegen het Hollandse klimaat?’

 

Ik heb dit goed op me laten inwerken. Geweldig, dacht ik, mensen die alles voor elkaar over hebben, zoiets moet je koesteren. Ja, dan stoor ik me aan die vraag over dat Hollandse klimaat. Als je verliefd bent, laat je je geliefde toch niet in de kou staan? Bovendien, iedereen die hier, uit welk buitenland dan ook, zo ongeveer half juni naar toe is gekomen, onze zomer getrotseerd heeft en nog immer verliefd is, hulde. Komt bij, als je elkaar eeuwige trouw zweert, is dat in voor- en tegenspoed en niet iets als: Bij overvloedige regenval gaan we het nog eens nader bekijken.

En toen had ik nog geen seconde gezien. Eerlijk is eerlijk, 10 seconden Yvon Jaspers in beeld en je weet waarom het programma Liefs uit… heet. Ik kan dat niet precies uitleggen, het is een gevoel. Liefs van… had ook gekund maar wekt misschien verwachtingen. In deze eerste aflevering maken we, nee, ik praat niet in meervoud over mezelf maar ik keek niet alleen. Er was de hele dag getelefoneerd en het resultaat was dat de echte mannen voetbal keken en ik met een aanzienlijk aantal vrouwen Liefs uit….Ik kan dit niemand aanbevelen, tenzij je nieuwsgierig bent. Je komt tijdens zo’n avond met vrouwen meer te weten over je vrienden dan je lief is. En over jezelf, dat ook.

In de eerste aflevering dus maken wij, kijkers, kennis met Marlies en Musa en Sam en Chinchu. Sem ontpopte zich als een romanticus en vroeg ‘zijn’ Chinchu in India op z’n knieën om haar hand. Zonder overdrijven, Sem was een blij mens. Chinchu was zo mogelijk nog blijer, ze kusten elkaar innig en teder. Of andersom, dat kan ook. In mijn kamer ontstaken de vrouwen in toorn over het bedroevende gedrag van hun eigen mannen waar het liefde betrof. Ik heb zelden zoveel geklaag gehoord per vierkante centimeter als toen. Sam was the man en al mijn vrienden bleken a-romantische kevers, boeren etc. Ja, ik schrijf het zwaar gekuist op, anders zou het een bestseller zijn en wie zit daar nu op te wachten. Gelukkig ken ik mijn vrienden beter, stoer doen bij voetbal, ja, maar in de kern goedmoedige en zachtaardige wezens als die vrouwen er zich in zouden verdiepen, hoe er het best mee om te gaan.

Soms zie je iemand waar je mee wegloopt, ik had dat bij Musa, een Gambiaanse zzp’er. Op het strand in Gambia had hij Marlies ontmoet. Sindsdien zijn ze eindeloos verliefd. En het valt niet mee om iemand uit Gambia voor drie maanden naar Nederland te halen. Marlies geeft niet op. Als hij ten langen leste naar Nederland komt blaast hij het begrip optimisme nieuw leven in. Op het vliegveld weet hij al dat hij zich thuis voelt in Nederland. Kijk, zoiets vereist een scherp inzicht. Maar het was niet alleen inzicht, Musa is een opgewekt mens, blij met hutspot, met de oma van Marlies, ja eigenlijk met alles. 

De KRO zal ook blij zijn met ruim 1.2 miljoen kijkers, zeker als er gelijktijdig Barcelona – Milan is. Maar ik bleef me afvragen, voegt dit programma iets toe. Wat is het verschil met soortgelijke programma’s? Ik kan eigenlijk alleen Yvon Jaspers bedenken als grootste verschil en dat noem ik mager. Nee, begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het verschil is mager, Yvon blijft een fenomeen. Ik zeg nog een keer hardop, Liefs uit…en zie haar gezicht. Het klopt.


Programma: Liefs uit.../ Zender: Nederland 1 (KRO)/ Eerste uitzending: 13 september/ Tijdstip: 20.32 uur/ Aantal kijkers: 1.220.000 / Website: www.liefsuit.kro.nl

Kijk naar de eerste uitzending

 

www.twitter.com/tonboom

Weergaven: 246

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden