Nederlands MediaNetwerk

Mijn Top-10 live music & clubs in Istanbul

Onbetwist nummer 1 met stip staat Babylon op mijn lijstje van de tien beste live music en dance clubs in Istanbul. Babylon is al tien jaar een toonaangevende club door zijn degelijke programmering. (http://www.babylon.com.tr/en/homepage/)

Behalve in de zomer, zijn er in de rest van het jaar diverse concerten per week. Babylon presenteert een breed scala aan muziekstijlen en artiesten, van allerlei soorten wereldmuziek tot rock, jazz, electronic en meer.

Zoals laatst bleek tijdens het optreden van Baba Zula. Een kleurrijke band die neo-psychedelische folkrock maakt. In een multidisciplinaire show met buikdanseressen, saz, gitaar, percussie en een bijbehorend stripverhaal dat als commentaar op het optreden kan worden gezien en wordt getekend op een i-mac. Tickets kunnen online worden gereserveerd via http://www.biletix.com of op de avond zelf aan de kassa tegenover Babylon.

Nummer 2 is voor mij Ghetto. De crowd is cool. Meestal jonge, liberale en progressieve professionals uit het alternatieve circuit en de gay scene die vaak werken bij ngo’s. De muziek is meer lokaal Turks: pop, jazz, techno. Maar er komen ook buitenlandse dj’s en bands. http://www.ghettoist.com

Indigo op nummer 3 wegens de mooie mensen – gekleed volgens de laatste straatmode - de lekkere muziek: hip-hop en techno-rock bands, en het interieur. Een nachtclub met swingende dj’s en state-of-the-art technologie.

De 360 Club prijkt op nummer 4. In het bekende restaurant 360, dat een club wordt nadat het dineren is beëindigd. Vaak interessante vocale artiesten, ook uit het buitenland, met R&B repertoire.

Nummer 5: Dogztar. Met speciale aandacht voor percussion en blaasinstrumenten. De twee Turken die de joint runnen, woonden in Engeland. Daarom komen de meeste bands ook daar vandaan.

Araf op nummer 6. Ik hou van de jaren 70 sfeer die er hangt en van de authentieke zigeuner/Balkan muziek. En van de oriëntaalse blues. Maar er is ook salsa, folk music en punk. Daarom is de dansvloer bijna altijd afgeladen vol. Veel Erasmus studenten en buitenlandse docenten Engels.

Peyote Club in Nevizade staat op nummer 7. Om de alternatieve, underground music scene. Een kweekvijver voor indie bands met namen zoals Chopstick Suicide. Enkele van de grootste namen uit de alternatieve scene – zoals Mor ve Ötesi, Replikas en Baba Zula, begonnen ooit in de Peyote Club. http://www.last.fm/venue/8778787

Nardi's Jazz Club is mijn nummer 8. Behoort tot de beste jazz clubs in Europa. Vlakbij de Galatatoren. Vrijwel elke avond optredens. http://nardisjazz.com/

Een bezoek aan het rijk geschakeerde muzikale leven van Istanbul is niet compleet zonder een bezoek aan een van de vele Türkü bars. Die staan voor mij op nummer 9. De meeste zijn te vinden in de vele zijstraatjes van de winkelpromenade Istiklal Caddesi. Vanaf het Taksim-plein de Istiklal in, aan de linkerkant van de Istiklal. Je hoort er allerlei bandjes traditionele volksmuziek spelen in een ongedwongen cafesfeer.

Op nummer 10 staat Angelique in Ortaköy. Een sjieke club aan de Bosporus. Er zijn grotere – zoals Reina en Laila – maar dat hoeft voor mij niet. Angelique is een van de nachtclubs waar ook de soapsterretjes, voetbalsterren en anderen uit de high society komen. Allemaal glitter en glamour. Duidelijk een plek om te zien en gezien te worden. Eerst romantisch tafelen met uitzicht op de Bosporus. En na middernacht de dansvloer op. Wil je per se in het weekend dan is reserveren een paar dagen van tevoren aan te bevelen: Tel. 0212-327-2844. http://www.istanbuldoors.com/index_en.html

Weergaven: 59

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden