Nederlands MediaNetwerk

Vandaag het MWG Congres! Na driekwart jaar voorbereiding geweldig om te zien hoe dat er in het echt uitziet. Jan Knaap opende als voorzitter van de MWG Congres Commissie strak en meedogenloos. Thema is Het Experiment en dat zullen de deelnemers aan het congres weten ook.
Alles is anders. Het decor is fabelachtig mooi en het podium voor het eerst in de geschiedenis van het MWG Congres overdwars in de volle breedte neergezet.

Natuurlijk ook een experimentele congresvoorzitter: in de persoon van de 18-jarige Sywert van Lienden. Al na enkele minuten kon worden vastgesteld dat dit experiment bijzonder geslaagd was.

Tex Gunning deed de aftrap als optimistische onheilsprofeet. Alles moet anders als wij onze kinderen recht in de ogen willen kunnen blijven kijken.

Olivier Nyirubugara van Africa Interactive was zelf niet zozeer een experiment maar had wel een primeur als eerste Afrikaan te spreken op het MWG Congres. All the way from Rwanda kwam hij vertellen over hoe Afrikaanse reporters in de verste uithoeken van het continent videoreports maken met mobiele telefoons.

Dan Germain van Innocent Drinks had een prachtig verhaal over hoe een groot bedrijf kan ontstaan uit een experiment. Voorwaarde: trouw blijven aan de uitgangspunten en de ziel van het bedrijf.

Vincent Bijlo tracteerde de deelnemers op een demo-uitzending voor zijn nieuwe radiostation voor blinden. Daarmee werd een eerste blok inspiratie afgesloten.

In de middag doken we het media- en communicatievak in met geweldige presentaties van Eric van Eerdenburg over Lowlands en Daniël Ropers over BOL.com, we hebben het hier over hoogeschool-experimenteren met verbluffend succes als beloning.

Later in de middag Adam Tasi van SmartNose over geurmarketing en als afsluiting Hans van Walbeek helemaal in zijn element: even chaotisch als grof. Hij legde uit waarom mensen die zeggen dat ze experimenteren, moeten worden doodgeschoten en verder vooral veel seks, poep en pies. Het had een verschillend effect op de zaal. Auke Visser naast me moest zo'n beetje worden bijgebracht, de twee jongen vrouwen aan de andere kant van me liepen nog net niet de zaal uit.

Weergaven: 38

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden