Nederlands MediaNetwerk

Vandaag het MWG Congres! Na driekwart jaar voorbereiding geweldig om te zien hoe dat er in het echt uitziet. Jan Knaap opende als voorzitter van de MWG Congres Commissie strak en meedogenloos. Thema is Het Experiment en dat zullen de deelnemers aan het congres weten ook.
Alles is anders. Het decor is fabelachtig mooi en het podium voor het eerst in de geschiedenis van het MWG Congres overdwars in de volle breedte neergezet.

Natuurlijk ook een experimentele congresvoorzitter: in de persoon van de 18-jarige Sywert van Lienden. Al na enkele minuten kon worden vastgesteld dat dit experiment bijzonder geslaagd was.

Tex Gunning deed de aftrap als optimistische onheilsprofeet. Alles moet anders als wij onze kinderen recht in de ogen willen kunnen blijven kijken.

Olivier Nyirubugara van Africa Interactive was zelf niet zozeer een experiment maar had wel een primeur als eerste Afrikaan te spreken op het MWG Congres. All the way from Rwanda kwam hij vertellen over hoe Afrikaanse reporters in de verste uithoeken van het continent videoreports maken met mobiele telefoons.

Dan Germain van Innocent Drinks had een prachtig verhaal over hoe een groot bedrijf kan ontstaan uit een experiment. Voorwaarde: trouw blijven aan de uitgangspunten en de ziel van het bedrijf.

Vincent Bijlo tracteerde de deelnemers op een demo-uitzending voor zijn nieuwe radiostation voor blinden. Daarmee werd een eerste blok inspiratie afgesloten.

In de middag doken we het media- en communicatievak in met geweldige presentaties van Eric van Eerdenburg over Lowlands en Daniël Ropers over BOL.com, we hebben het hier over hoogeschool-experimenteren met verbluffend succes als beloning.

Later in de middag Adam Tasi van SmartNose over geurmarketing en als afsluiting Hans van Walbeek helemaal in zijn element: even chaotisch als grof. Hij legde uit waarom mensen die zeggen dat ze experimenteren, moeten worden doodgeschoten en verder vooral veel seks, poep en pies. Het had een verschillend effect op de zaal. Auke Visser naast me moest zo'n beetje worden bijgebracht, de twee jongen vrouwen aan de andere kant van me liepen nog net niet de zaal uit.

Weergaven: 43

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden