Nederlands MediaNetwerk

Sanoma Men’s Magazines neemt Games Guide over

Sanoma Men’s Magazines heeft vandaag het magazine Games Guide overgenomen van Red Road Media Adventures. SMM koppelt er direct een online platform aan vast en gaat van Games Guide een breed crossmediaal merk maken.

Games Guide is een gratis magazine over videogames, dat met een oplage van 150.000 verspreid wordt bij Bart Smit, Dynabyte, E-plaza, Intertoys, Music Store, Toy’s R Us en diverse gespecialiseerde gameshops. Games Guide wordt per direct geïntegreerd in de Games Unit van SMM, waar ook al de twee grootste gamesites van Nederland - Gamer.nl en InsideGamer.nl - worden geëxploiteerd. De medewerkers van Games Guide verhuizen mee naar SMM en zullen zich ook met andere activiteiten gaan bezighouden.

Eerste gamesplatform in de Benelux

De belangrijkste USP’s van het magazine Games Guide zullen naar een nog hoger niveau worden getild. Zo zal de combinatie met retailers aangescherpt worden en via een restyling een bredere groep gamers worden aangesproken. Daarnaast zal SMM’s Games Unit direct een online platform aan het blad koppelen. Een crossmediaal platform dat zich richt op alle in games geïnteresseerde consumenten. Een dergelijk breed, volwassen en toegankelijk gamesplatform is er nog niet in de Benelux.

Uitblinken in bereik en formule

“Games Guide past perfect in onze strategie om onze positie in de gamesindustrie te verstevigen,” aldus Eric Ariëns, uitgever Digital Media SMM. “De titel leent zich uitstekend om gekoppeld te worden aan één van onze nog niet gelanceerde online projecten. Zo hopen we binnen zeer korte tijd een volwaardig crossmediaal platform te hebben dat zowel in bereik als in formule uitblinkt.”

Stap naar volwassenheid

Dimitri Heikamp, oprichter van het magazine, ziet een sterke toekomst voor Games Guide bij SMM. “Games Guide heeft zich altijd onderscheiden van andere gamesgerelateerde media door toegankelijke informatie te bieden aan een brede, in games geïnteresseerde doelgroep. Onder de vleugels van Sanoma Men’s Magazines kan Games Guide de stap naar volwassenheid maken en zich van een solide toekomst verzekeren.”

Over Red Road Media Adventures
Red Road Media is naast Games Guide verantwoordelijk geweest voor diverse game-gerelateerde projecten, waaronder het tv-programma TMF Gamefacts en het evenement GamePlay. Vanaf nu zal Red Road Media haar activiteiten voortzetten onder de naam Cloud Castle. Onder leiding van Paul Hanraets zal Cloud Castle zich concentreren op de creatie van games – IP. Cloud Castle lanceert in Q3 van dit jaar haar eerste Nintendo DS titel en heeft momenteel twee game titels in pre-productie.

www.cloudcastle.nl


Over Sanoma Men’s Magazines – Games Unit
Sanoma Men’s Magazines is met de titels Gamer.nl en InsideGamer.nl marktleider binnen de gamesindustrie. Met de uitgave Games Guide erbij wordt die positie ook uitgebreid richting de printmarkt. De Games Unit van SMM richt zich niet alleen op het uitgeven van websites en tijdschriften richting gamers, maar biedt ook andere diensten zoals externe videoproductie en consultancy aan.

www.smmgames.nl


Over Sanoma Men's Magazines

Sanoma Men´s Magazines (SMM) is uitgever van AutoWeek, Belegger.Magazine, Computer Idee (50%), De Nationale Botenbank, Duck Out, Fiets, FietsActief, FORMULE 1 RaceReport, Gamer.Magazine, Golfers Magazine, GOLFjournaal, GolfNieuws, Grasduinen, GTO, hockey.nl, James, KIJK, MOTO73, MOTOR, Motorjacht, Revu, Panorama, Playboy, Procycling, Sportweek, Start met Wielrennen, Triv', Truckstar, TV Film, Zeilen, Zo Zit Dat en talloze succesvolle websites, waaronder autotrader.nl, insidegamer.nl, AutoWeek.nl, Belegger.nl, Playboy.nl en Gamer.nl. Sanoma Men's Magazines is een 100% dochter van Sanoma Uitgevers.

www.smm.nl

Weergaven: 65

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden