Nederlands MediaNetwerk

Sanoma Men’s Magazines neemt Games Guide over

Sanoma Men’s Magazines heeft vandaag het magazine Games Guide overgenomen van Red Road Media Adventures. SMM koppelt er direct een online platform aan vast en gaat van Games Guide een breed crossmediaal merk maken.

Games Guide is een gratis magazine over videogames, dat met een oplage van 150.000 verspreid wordt bij Bart Smit, Dynabyte, E-plaza, Intertoys, Music Store, Toy’s R Us en diverse gespecialiseerde gameshops. Games Guide wordt per direct geïntegreerd in de Games Unit van SMM, waar ook al de twee grootste gamesites van Nederland - Gamer.nl en InsideGamer.nl - worden geëxploiteerd. De medewerkers van Games Guide verhuizen mee naar SMM en zullen zich ook met andere activiteiten gaan bezighouden.

Eerste gamesplatform in de Benelux

De belangrijkste USP’s van het magazine Games Guide zullen naar een nog hoger niveau worden getild. Zo zal de combinatie met retailers aangescherpt worden en via een restyling een bredere groep gamers worden aangesproken. Daarnaast zal SMM’s Games Unit direct een online platform aan het blad koppelen. Een crossmediaal platform dat zich richt op alle in games geïnteresseerde consumenten. Een dergelijk breed, volwassen en toegankelijk gamesplatform is er nog niet in de Benelux.

Uitblinken in bereik en formule

“Games Guide past perfect in onze strategie om onze positie in de gamesindustrie te verstevigen,” aldus Eric Ariëns, uitgever Digital Media SMM. “De titel leent zich uitstekend om gekoppeld te worden aan één van onze nog niet gelanceerde online projecten. Zo hopen we binnen zeer korte tijd een volwaardig crossmediaal platform te hebben dat zowel in bereik als in formule uitblinkt.”

Stap naar volwassenheid

Dimitri Heikamp, oprichter van het magazine, ziet een sterke toekomst voor Games Guide bij SMM. “Games Guide heeft zich altijd onderscheiden van andere gamesgerelateerde media door toegankelijke informatie te bieden aan een brede, in games geïnteresseerde doelgroep. Onder de vleugels van Sanoma Men’s Magazines kan Games Guide de stap naar volwassenheid maken en zich van een solide toekomst verzekeren.”

Over Red Road Media Adventures
Red Road Media is naast Games Guide verantwoordelijk geweest voor diverse game-gerelateerde projecten, waaronder het tv-programma TMF Gamefacts en het evenement GamePlay. Vanaf nu zal Red Road Media haar activiteiten voortzetten onder de naam Cloud Castle. Onder leiding van Paul Hanraets zal Cloud Castle zich concentreren op de creatie van games – IP. Cloud Castle lanceert in Q3 van dit jaar haar eerste Nintendo DS titel en heeft momenteel twee game titels in pre-productie.

www.cloudcastle.nl


Over Sanoma Men’s Magazines – Games Unit
Sanoma Men’s Magazines is met de titels Gamer.nl en InsideGamer.nl marktleider binnen de gamesindustrie. Met de uitgave Games Guide erbij wordt die positie ook uitgebreid richting de printmarkt. De Games Unit van SMM richt zich niet alleen op het uitgeven van websites en tijdschriften richting gamers, maar biedt ook andere diensten zoals externe videoproductie en consultancy aan.

www.smmgames.nl


Over Sanoma Men's Magazines

Sanoma Men´s Magazines (SMM) is uitgever van AutoWeek, Belegger.Magazine, Computer Idee (50%), De Nationale Botenbank, Duck Out, Fiets, FietsActief, FORMULE 1 RaceReport, Gamer.Magazine, Golfers Magazine, GOLFjournaal, GolfNieuws, Grasduinen, GTO, hockey.nl, James, KIJK, MOTO73, MOTOR, Motorjacht, Revu, Panorama, Playboy, Procycling, Sportweek, Start met Wielrennen, Triv', Truckstar, TV Film, Zeilen, Zo Zit Dat en talloze succesvolle websites, waaronder autotrader.nl, insidegamer.nl, AutoWeek.nl, Belegger.nl, Playboy.nl en Gamer.nl. Sanoma Men's Magazines is een 100% dochter van Sanoma Uitgevers.

www.smm.nl

Weergaven: 67

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden