Nederlands MediaNetwerk

Ralph Mens
  • Man
  • Leiden
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

Groepen van Ralph Mens

 

De pagina van Ralph Mens

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Colibrí Publications
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Uitgever/auteur
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Colibrí Publications geeft boeken uit.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://stores.lulu.com/store.php?fAcctID=1087300
Twitter
http://twitter.com/mens32
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/ralphmens

De blog van Ralph Mens

Oude en nieuwe media

Op menig redactievloer wordt deze dagen driftig gediscussieerd over app's en social media, en vooral over de vraag: wat moeten we er mee? Of: Moeten we er wat mee?

Hierin schuilt meteen het grootste probleem. Terwijl in hoog tempo gebruikers zich storten op de nieuwe media, moeten redacties afwegingen maken in de trant van: Hoe verdienen we er iets aan? Plegen we geen kannibalisme op onze printuitgave? Zitten onze abonnees hier op te wachten? Et cetera.

Terwijl de NOS nog steeds… Doorgaan

Geplaatst op 27 November 2010 om 23.30

De zaak Tanja N.

Deze week werd via buitenlandse media bekend dat Farc-leider 'Mono Jojoy' bij militaire operaties door het Colombiaanse leger was gedood. Terwijl ik het bericht op Twitter las, dacht ik meteen aan Tanja Nijmeijer. Immers, Mono Jojoy was haar commandant, herinnerde ik mij van de documentaire Dichter bij Tanja.



Ik wachtte tot de Nederlandse media het bericht oppakten, maar het bleef oorverdovend stil. Alles wat er werd gemeld was een bericht op Nu.nl dat Mono Jojoy was gedood. Ik… Doorgaan

Geplaatst op 25 September 2010 om 23.15

Lang leve de vuvzela

Het WK voetbal in Zuid-Afrika is begonnen en de couleur locale is onmiskenbaar. Steeds wanneer we ons tv-toestel afstemmen op een wedstrijd, komt een soort gezoem als van duizend wespen ons tegemoet.

Tot nu toe kende ik de vuvuzela alleen van de jongetjes op straat die met een enkele oranjetoeter 's avonds de buurt onveilig maken. Dat wekte in het beste geval meewarigheid op en in het ergste irritatie. Maar dit gonzende geluid dat uit duizenden vuvuzela's tegelijk klinkt, is fantastisch.… Doorgaan

Geplaatst op 13 Juni 2010 om 0.22

Joran in Peru

De afgelopen dagen heb ik intens het nieuws rond Joran gevolgd en met name hoe er in Peru op wordt gereageerd. Ik heb zelf vier jaar in Lima gewoond en ken het land vrij goed.



Wat opvalt is de enorme aandacht die de moord krijgt, en het nationale sentiment dat een rol lijkt te spelen. In Lima worden dagelijks mensen vermoord, ook veel jonge vrouwen. Natuurlijk gaat het hier om de dochter van een vooraanstaande publieke figuur, waardoor de zaak al vrij snel grote media-aandacht… Doorgaan

Geplaatst op 5 Juni 2010 om 23.05

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden