Nederlands MediaNetwerk

Informatie

Groep Tijdschriften

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor Tijdschrift Professionals

Leden: 108
Meest recente activiteit: 9 Sept

Discussieforum

Geen discussie

Begonnen door Americo Tomas da Silva 18 Apr 2012.

Nieuw Erotic art and fashion magazine

Begonnen door Jenny Boot 7 Sept 2010.

Mag een journalist zijn onpartijdigheid verliezen?

Begonnen door Maria Genova 4 Feb 2010.

Prikbord

Opmerking

Je moet lid zijn van Groep Tijdschriften om reacties te kunnen toevoegen!

Reactie van Marina Veenis op 15 Maart 2011 op 23.17

Van 20 t/m 23 maart 2011 vindt in Utrecht het internationale dans- en zangfestival De Nederlandse Klomp plaats.

 

Dit bijzondere festival voor getalenteerde kinderen, jongeren en volwassenen verenigt verschillende culturen en tradities. Vanuit hun eigen culturen zullen dansgroepen, choreografen, zangers, musici prachtige optredens verzorgen. Het biedt een unieke kans om ervaring in de kunst uit te wisselen. Dit jaar kunt u onder andere genieten van exotische muziek uit Kazachstan, Oekraïense liedjes en dansen, wervelende Russische dansen en natuurlijk wordt ook de rijke Nederlandse modern en volksdanstraditie getoond.

  

              

 

23 maart galaconcert

 

Locatie: Theater Het Vorstelijk Complex, Prinses Christinalaan 1, Utrecht

Aanvang: 18.30 uur

Toegangsprijs: volwassenen 7,50 euro, kinderen 5 euro

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marion Haverkamp (06-54774441) of met Christina Prins email: f.prins@rus-ned.nl

 

 

Reactie van Ernst Daniel Nijboer op 18 December 2010 op 17.31

Een groet vanuit uit Rio de Janeiro aan deze Groep.

Als freelance journalist/correspondent lever ik redactionele bijdragen in verschillende categorieën (Lifestyle, Achtergrond, Nieuws, Economie, Kunst, Webcontent, video & footage) specials, hoofdartikelen over Rio, Brazilie en Latijns-Amerika.

www.youtube.com/danielnijboer

of een van mijn blogs over Brazilie.

Reactie van Kees Slagter op 27 September 2010 op 17.34
Veeal wordt distributie en abonneeservice bij één bedrijf uitbesteed.
Splising hiervan zou u best eens veel kosten kunnen besparen.
Reactie van Anita Hondong op 6 September 2010 op 1.54
Als fotograaf sluit ik me graag aan bij deze groep.
Reactie van Kees Slagter op 2 September 2010 op 20.59
Uw abonneeservice goed verzorgd tegen een zeer scherpe prijs? Enthousiast en flexibel: FBW Woerden doet het graag! Wilt u de kosten voor abonneeservice tot de helft terugbrengen? Met plezier licht ik een en ander toe.
Reactie van Evert J. Bruinekool op 10 Februari 2010 op 17.05
Kom hier ook even kijken :-)
www.ejbruinekoolfotografie.com
Reactie van Peter Luit op 1 Januari 2010 op 12.30
Ik sluit me graag aan bij deze groep. Uitgeven heeft al jaren mijn interesse. Voor zowel kranten- als tijdschriftenuitgevers ben ik vaak een klankbord op het gebied van het optimaliseren van crossmediale operationele processen.
Reactie van Jacqueline Louter op 31 December 2009 op 0.38
Ik lever graag beelden! Of ze nou al bestaan of nog in opdracht gemaakt gaan worden!
Reactie van Sandra Zuiderduin op 30 Juni 2009 op 13.54
Onze ervaring is ook anders ja. Regiostock is opgezet door een professioneel fotograaf, Michel ter Wolbeek, in samenwerking met zo'n 10 collegafotografen en mijn persoontje (tekstschrijver en bladenmaker)dus. Inmiddels werken er zo'n 40 fotografen aan het initiatief mee en nog niet één keer is er iets over de lage vergoeding of prijzen gezegd, terwijl er toch veelvuldig persoonlijk contact is. Onze ervaring is dat de fotografen zich niet expliciet toeleggen op het schieten van stockmateriaal maar het wel degelijk in een verloren uurtje doen of dit als mogelijkheid zien om eerder geschoten foto's (waar ze dus al voor betaald hebben gekregen) erop te plaatsen. Bovendien gebruiken we het materiaal ook om de fotograaf verder te presenteren, iedere fotograaf krijgt namelijk een persoonlijke pagina op Regiostock waarop hij of zij zich kan voorstellen. Daarnaast werkt Regiostock voor de schermen inderdaad als stockfotobureau maar achter de schermen als regionaal samenwerkingsverband. Als mijn partner een opdracht krijgt die hij niet kan doen of waar hij de expertise niet voor heeft, dan schakelt hij iemand anders van Regiostock in. Daarnaast denk ik niet dat stockfoto's de opdrachtfoto's zullen vervangen, daarvoor is Regiostock ook niet opgezet. Maar ik vind het zeker de moeite waard om Ronalds commentaar eens te bespreken binnen 'onze' groep. Ik ben benieuwd hoe de andere fotografen hierop reageren. Ik zal de discussie eens op ons forum zetten. Zijn jullie tzt geinterresseerd in de uitkomsten?
Reactie van Jannemieke van Dieren op 30 Juni 2009 op 8.38
He Ronald, ik begrijp je argumenten, maar onze ervaring is toch echt anders. Wij maken voor verschillende opdrachtgevers tijdschriften, nieuwsbrieven en folders en mijn ervaring tot nu toe is dat men wél bereid is voor een foto in opdracht een reëel bedrag te betalen. In bijna al onze uitgaven combineren we stock- met opdrachtfoto's. En nee, ik zit nog geen 40 jaar in het vak zoals jij, maar wel al 12 jaar in de tijdschriftenbranche als bladmanager en redacteur, voor zowel publieks- als bedrijfsbladen. Je kunt op verschillende manieren naar stockbeeld kijken. Ik zou een opdrachtgever ook nooit aanraden om en stockfoto op de cover of als dragend beeld bij het hoofdartikel te zetten. Met het gevaar dat een ander hetzelfde beeld ook gebruikt. Maar als inzetjes of aanvulling bij een artikel of bijvoorbeeld bij een nieuwsrubriek vind ik het een prima aanvulling op de fotografie in opdracht.
De tijden veranderen, dat houd je gewoon niet tegen. Wat is volgens jou dan de beste manier om hier mee om te gaan?
Ik zou hier overigens wel eens een fotograaf uitspraken over willen horen doen.
 

Leden (108)

 
 
 

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden