Nederlands MediaNetwerk

Mels Dees
  • Man
  • Utrecht
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mels Dees

  • Kim Loohuis
  • ariadna
  • Marlien de Roo
  • Alex Beishuizen
  • Didier Chabi
  • Paul Zeebregts
  • Rob Schrama
  • Geertjan Benus
  • Marco van de Lisdonk
  • Ido Kramer
  • Charly Lammers van Toorenburg
  • Luc Van Peteghem
  • Marcel Roozeboom
  • Bert Dijkshoorn
  • Johan Peters

Groepen van Mels Dees

 

De pagina van Mels Dees

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/92...
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Publicist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Uitgeven van kranten, tijdschriften, het realiseren van sites
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.twitter.com/melsdees

De blog van Mels Dees

Sjoemelen met social media? Minder is meer!

Het zal u wellicht ontgaan zijn, maar de kinder-/jeugdkrant 7 days – voor jongeren tussen de 10 en 16 jaar, opende afgelopen week paginagroot met een artikel over twee ‘nieuwe’ social media, namelijk Pheed en Path.

Terzijde merk ik op dat er steeds een trend is in namen en logo’s. Na de drie blauwe merken Facebook, LinkedIn en Twitter, krijgen we nu drie keer een P als logo, namelijk Pinterest, Pheed en Path.

Pheed is, kort door de bocht, een soort betaald Facebook en…

Doorgaan

Geplaatst op 29 Oktober 2012 om 14.45

Het “social media landschap”: hoe vind ik de weg?

Social media houdt de gemoederen flink bezig. Niet alleen is Facebook sinds kort op Wall Street te vinden, ook werd gisteren bekend dat Microsoft werkt aan een nieuw social network én vliegen de rapporten en adviezen over zakelijk gebruik van social media je als marketeer voortdurend om de oren. Waarbij steeds wordt gesproken over “de social media”, als verzamelbegrip voor iets wat eigenlijk bijzonder ongrijpbaar is. Want heb je het met “social media” over een combinatie van Facebook,…

Doorgaan

Geplaatst op 10 Oktober 2012 om 11.03

Marketing manager vervangen door schoolverlater

In nogal wat sectoren is er een duidelijke centralisatie bezig in marketing: hoofdkwartieren trekken veel meer de beslissingsmacht naar zich toe.

Voor marketing worden de grote lijnen uitgezet door een of andere centrale dienst, en de lokale afdelingen mogen zich meestal beperken tot het vertalen van de boodschappen die HQ uitzet. Veel meer blijft er niet over.

Een ‘echte’ marketing manager die mede de strategie bepaalt, die campagnes bedenkt en organiseert is dan niet meer…

Doorgaan

Geplaatst op 5 Oktober 2012 om 13.56

Chinees verlamt de wereld

Afgelopen week was het weer uitgebreid in het nieuws: een veiligheidslek in Internet Explorer van Microsoft. De reacties in de media op een dergelijke mededeling lijken elkaar steeds sneller op te volgen en ook steeds heftiger te worden. Zelfs onze brave consumentenbond meende nu het gebruik van Internet Explorer te moeten afraden.

Toen ik nog op de redacties van IT-bladen werkte en Bill Gates nog op het toppunt van zijn macht was, volgden we in onze fantasie weleens deze…

Doorgaan

Geplaatst op 24 September 2012 om 11.13

Marketeers: vergeet je IT'er niet bij social media

Iets meer dan 25 jaar geleden werkte ik als programmeur bij een Snackfabrikant in Maastricht en had er een prachtbaan. Tussen alle typemachines en calculators stonden enkele computers en de programmeur van dienst voelde zich niet te goed om met een floppy disk tussen productiehallen te lopen.

Daar hoefde die programmeur zich ook bepaald niet te goed voor te voelen, want…

Doorgaan

Geplaatst op 12 Augustus 2012 om 14.30

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 27 Juni 2009 om 0.02 zei Geertjan Benus...
Hoi Mels,
Ik nam een kijkje op de website van Good Magazine - tenminste ik hoop dat je inderdaad de geestelijk vader bent van die website. Geweldig die video's - in het bijzonder deze: http://www.good.is/video Wat je uit schuldgevoel niet laten kunt...
Op 11 September 2008 om 16.50 zei Maurice van Uden...
Ha die Mels! Schrijver geworden? We zouden nog eens een afspraak doen, maar is er helaas nooit meer van gekomen. Nog eens proberen?
 
 
 

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden