Nederlands MediaNetwerk

Mels Dees
  • Man
  • Utrecht
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mels Dees

  • Kim Loohuis
  • ariadna
  • Marlien de Roo
  • Alex Beishuizen
  • Didier Chabi
  • Paul Zeebregts
  • Rob Schrama
  • Geertjan Benus
  • Marco van de Lisdonk
  • Ido Kramer
  • Charly Lammers van Toorenburg
  • Luc Van Peteghem
  • Marcel Roozeboom
  • Bert Dijkshoorn
  • Johan Peters

Groepen van Mels Dees

 

De pagina van Mels Dees

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/92...
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Publicist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Uitgeven van kranten, tijdschriften, het realiseren van sites
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.twitter.com/melsdees

De blog van Mels Dees

Sjoemelen met social media? Minder is meer!

Het zal u wellicht ontgaan zijn, maar de kinder-/jeugdkrant 7 days – voor jongeren tussen de 10 en 16 jaar, opende afgelopen week paginagroot met een artikel over twee ‘nieuwe’ social media, namelijk Pheed en Path.

Terzijde merk ik op dat er steeds een trend is in namen en logo’s. Na de drie blauwe merken Facebook, LinkedIn en Twitter, krijgen we nu drie keer een P als logo, namelijk Pinterest, Pheed en Path.

Pheed is, kort door de bocht, een soort betaald Facebook en…

Doorgaan

Geplaatst op 29 Oktober 2012 om 14.45

Het “social media landschap”: hoe vind ik de weg?

Social media houdt de gemoederen flink bezig. Niet alleen is Facebook sinds kort op Wall Street te vinden, ook werd gisteren bekend dat Microsoft werkt aan een nieuw social network én vliegen de rapporten en adviezen over zakelijk gebruik van social media je als marketeer voortdurend om de oren. Waarbij steeds wordt gesproken over “de social media”, als verzamelbegrip voor iets wat eigenlijk bijzonder ongrijpbaar is. Want heb je het met “social media” over een combinatie van Facebook,…

Doorgaan

Geplaatst op 10 Oktober 2012 om 11.03

Marketing manager vervangen door schoolverlater

In nogal wat sectoren is er een duidelijke centralisatie bezig in marketing: hoofdkwartieren trekken veel meer de beslissingsmacht naar zich toe.

Voor marketing worden de grote lijnen uitgezet door een of andere centrale dienst, en de lokale afdelingen mogen zich meestal beperken tot het vertalen van de boodschappen die HQ uitzet. Veel meer blijft er niet over.

Een ‘echte’ marketing manager die mede de strategie bepaalt, die campagnes bedenkt en organiseert is dan niet meer…

Doorgaan

Geplaatst op 5 Oktober 2012 om 13.56

Chinees verlamt de wereld

Afgelopen week was het weer uitgebreid in het nieuws: een veiligheidslek in Internet Explorer van Microsoft. De reacties in de media op een dergelijke mededeling lijken elkaar steeds sneller op te volgen en ook steeds heftiger te worden. Zelfs onze brave consumentenbond meende nu het gebruik van Internet Explorer te moeten afraden.

Toen ik nog op de redacties van IT-bladen werkte en Bill Gates nog op het toppunt van zijn macht was, volgden we in onze fantasie weleens deze…

Doorgaan

Geplaatst op 24 September 2012 om 11.13

Marketeers: vergeet je IT'er niet bij social media

Iets meer dan 25 jaar geleden werkte ik als programmeur bij een Snackfabrikant in Maastricht en had er een prachtbaan. Tussen alle typemachines en calculators stonden enkele computers en de programmeur van dienst voelde zich niet te goed om met een floppy disk tussen productiehallen te lopen.

Daar hoefde die programmeur zich ook bepaald niet te goed voor te voelen, want…

Doorgaan

Geplaatst op 12 Augustus 2012 om 14.30

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 27 Juni 2009 om 0.02 zei Geertjan Benus...
Hoi Mels,
Ik nam een kijkje op de website van Good Magazine - tenminste ik hoop dat je inderdaad de geestelijk vader bent van die website. Geweldig die video's - in het bijzonder deze: http://www.good.is/video Wat je uit schuldgevoel niet laten kunt...
Op 11 September 2008 om 16.50 zei Maurice van Uden...
Ha die Mels! Schrijver geworden? We zouden nog eens een afspraak doen, maar is er helaas nooit meer van gekomen. Nog eens proberen?
 
 
 

Interviews

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

[Startup Competition] Penny Whitelaw talks about Scircula

Nederlands MediaNetwerk publishes a series of interviews with start-ups in the context of our Startup Competition. Penny Whitelaw tells all about her startup Scircula

Startup Competitie 1 jaar later: Moodus

Moodus was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf van Ahmed Ali en Tim Smit? We vragen het ze

[Interview] Yvonne Prins en Carolien van ’t Hek: We laten ons niet leiden door conventies

De dagelijkse leiding van UM Nederland is per 1 oktober 2019 in handen van Yvonne Prins als Managing Partner en Carolien van ’t Hek als CEO. Wij spreken hen over UM

[Startup Competitie] Esther Leloux over We Are Eves

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres. We spreken met Esther Leloux van We Are Eves

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Jeroen Verkroost: Hoe geeft Trump een miljard uit aan misinformatie? Hoe zet je Netflix autopreview uit?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden