Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief Mei 2011 (68)

Sanoma Media introduceert OOGGetuige: Geen woorden maar foto's

Sanoma Media introduceert OOGGetuige: een maandblad en app voor zowel de iPhone als iPad. Het maandblad is Nederlands eerste tijdschrift voor de kijkers onder de lezers waarin foto’s de hoofdrol spelen. Het honderd…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2011 op 23.36 — Geen reacties

WebAds en Blogmij gaan samenwerken

WebAds Interactive Advertising en Blogmij gaan een exclusieve samenwerking aan voor de creatie en exploitatie van social advertsingcampagnes via social media, zoals blogsites en bloggersnetwerken. Door de samenwerking krijgen adverteerders de mogelijkheid om campagnes te voeren en productplacement te doen binnen een groot netwerk van social mediasites.



Door de inzet van blogsites en netwerken van bloggers wordt heel snel een gericht bereik binnen…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2011 op 19.06 — Geen reacties

Sp!ts favoriete krant studenten

Sp!ts is door de Nederlandse studenten verkozen tot favoriete krant. Uit het studentenonderzoek dat Studenten.net ieder jaar uitvoert onder haar leden blijkt dat Sp!ts nummer één staat. Sp!ts scoort onder andere beter dan Metro, De Pers en de Volkskrant.



Het onderzoek is gedaan onder studenten in de leeftijd van 17 tot 26 jaar. Ruim duizend studenten hebben hun mening gegeven, waarvan ongeveer 39% WO’ers en 58% HBO’ers. Naast hun…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2011 op 18.46 — Geen reacties

Telegraaf Media Nederland: Landelijke dekking voor internetplatform Dichtbij

Op 1 juni krijgt het lokale nieuws- en informatieplatform van Telegraaf Media Nederland, genaamd dichtbij, landelijke dekking. Dichtbij helpt particulieren en lokale ondernemers om hun lokale doelen te bereiken. Dichtbij faciliteert gesprekken met lokale relevantie. Op de site vinden bezoekers lokaal en regionaal nieuws en kunnen zij in gesprek gaan met mensen en instellingen uit hun omgeving.



Na een testfase in Eindhoven, Zwolle, Heino en Woerden…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2011 op 17.30 — Geen reacties

Première dansfilm Pina 3D van Wim Wenders 7 juli in Pathé Tuschinski

Pathé presenteert samen met

Julidans en distributeur

Cinéart de Nederlandse première van Pina. Deze eerste moderne dansfilm in 3D is een hommage van regisseur Wim Wenders (Buena Vista Social Club, Paris Texas, Der Himmel über Berlin) aan choreografe Pina Bausch. Wenders en Bausch waren in 2008 begonnen aan de…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2011 op 15.00 — Geen reacties

Kijkers Discovery Channel maken kans op een gratis Mazda2 BiFuel

Discovery Channel heeft samen met Mazda een actie opgezet om de milieuvriendelijke Mazda2 BiFuel extra onder de aandacht te brengen. Wie op www.discoverychannel.nl/mazda de vragen…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2011 op 14.30 — Geen reacties

SPOT introducteert luidheidnorm TV commercials en TV promo's

De SPOT-zenders introduceren per 1 september aanstaande in samenwerking met BVA en VEA de oplossing voor het reeds jarenlang bestaande probleem van te luide reclameblokken.  De oplossing hiervoor is de invoering van luidheidnormalisatie. De methodiek is gebaseerd op aanbevelingen van de EBU, in vaktermen bekend als richtlijn R128.



Met de introductie van de nieuwe norm komt er een eind aan een…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Mei 2011 op 22.00 — Geen reacties

Veronica Drive-In Première met The Hangover Part II

Op 1 juni sluit Veronica haar traditionele Meimaand Filmmaand af met de grootste Drive-In Première van Europa in de Amsterdam ArenA. Het stadion opent haar poorten voor ruim 350 auto’s, waarin bezoekers kunnen genieten van de langverwachte comedy The Hangover Part II. Na het enorme succes van het eerste deel, kon een tweede film niet uitblijven.



Phil, Stu, Alan en Doug reizen in deel twee af naar…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Mei 2011 op 17.36 — Geen reacties

Veronica Magazine op zoek naar de grootste

Veronica Magazine bestaat 35 jaar en viert dat jubileum onder meer met een feestnummer.  Voor dat speciale nummer is de redactie van ’s lands grootste weekblad een zoektocht gestart onder de prikkelende titel Heb jij ook de grootste?



Iedereen die ook maar denkt ergens de grootste van te hebben, kan zich opgeven. De redactie van Veronica Magazine legt…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Mei 2011 op 17.19 — Geen reacties

Sanoma Media: Ellen de Jong nieuwe hoofdredacteur esta

Met ingang van 1 juni is Ellen de Jong benoemd tot hoofdredacteur van esta. Zij volgt oud hoofdredacteur Marije de Jong op.



Ellen heeft al eerder een aantal jaren bij esta gewerkt en kent dus het reilen en zeilen op de redactie. Daarnaast heeft zij de afgelopen drie jaar gewerkt als hoofdredacteur van…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Mei 2011 op 16.39 — Geen reacties

Sanoma Media: NUsport wint SAN Accent

De reclamecampagne van NUsport van Sanoma Media is bekroond met een SAN Accent. De communicatievakprijs werd uitgereikt tijdens het SAN feest in Hilversum.



De campagne van NUsport - IK MOET NUSPORT, gemaakt door…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Mei 2011 op 14.01 — Geen reacties

[Forum] Wat betekent van de overname van SBS voor adverteerders, tarieven, bureaus en andere media?



Fitz Floor, Webvids iMedia: 'Er zal niet veel veranderen denk ik. Sanoma / Talpa zullen er keihard aan moeten gaan trekken om hun investering terug te verdienen en op te boksen tegen RTL en overigen.





Kortom dus met zeer goede programma's moeten gaan komen… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Mei 2011 op 12.00 — Geen reacties

Consumenten zijn meer dan oren en ogen alleen!



Door Ruud van der Zee. Elke dag doen meer dan 3.000 marketingboodschappen een beroep op onze ogen en oren via  print, tv, radio en digitale kanalen. Maar onze smaak-, reuk- en tastzintuigen komen er in de meeste marketingplannen maar bekaaid af, terwijl multi-sensory branding een effectieve en… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Mei 2011 op 10.30 — Geen reacties

Radio 538 3,7 miljoen luisteraars

Radio 538 heeft wederom een mijlpaal behaald. Met ruim 3,7 miljoen (3.744.000) luisteraars bereikt het radiostation de meeste luisteraars ooit! Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van de maanden maart en april, die CLO RAB/Intomart GfK vanmorgen publiceerde. Het station is ook de grootste stijger en mag zich met een marktaandeel van 12% wederom de absolute nummer 1 noemen. Met onder andere de 538 voor War Child actie en het 538 Koninginnedagfeest in de telling,… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Mei 2011 op 9.38 — Geen reacties

Rinnooy Kan luidt noodklok over kenniseconomie in Maarten!

SER-voorzitter Alexander Rinnooy Kan vindt dat het kabinet Rutte veel te weinig investeert om de Nederlandse kenniseconomie uit het slop te halen. In een interview met historicus Maarten van Rossem in het blad Maarten!  zegt Rinnooy Kan dat er binnen tien jaar 6 miljard euro extra nodig is om de achterstand op innovatiekoplopers als Zweden en Finland in te lopen. Rinnooy Kan hekelt het…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Mei 2011 op 21.00 — Geen reacties

Yoomy lanceert MijnYoomy op Sollicitatie.nl

Yoomy lanceert vandaag MijnYoomy op Sollicitatie.nl, een volledig online sollicitatiesysteem dat de digitale arbeidsmarkt van werkzoekenden en werkgevers met elkaar verbindt. Met MijnYoomy is Yoomy is een nieuwe speler op de markt die als eerste inspeelt op de vraag naar meer gebruikersgemak en inzicht in het sollicitatieproces waarbij de werkzoekende centraal staat. Door alle online vacatures in Nederland en sollicitaties binnen één systeem te kunnen…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Mei 2011 op 20.44 — Geen reacties

Sanoma Media: Winnie de Poeh is terug

Drommels! Winnie de Poeh is terug! De klassieker wordt weer maandelijks uitgebracht. De lieve knuffelbeer heeft een lange winterslaap gehouden en verschijnt na vijf jaar weer in het Nederlandse schap, helemaal vernieuwd.



De heruitgave van het maandblad is in lijn met de strategie van Disney wereldwijd om Winnie de Poeh in 2011 nieuw…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Mei 2011 op 17.26 — Geen reacties

Disney XD komt met The Suite Life on Deck

Op 1 juni is de nieuwe serie The Suite Life on Deck te zien om 14.00 uur op Disney XD. Tijdens deze première worden er vier afleveringen van de serie uitgezonden. In The Suite Life on Deck zijn Zack en Cody een semester op zee op het luxe cruiseschip, de SS Tipton. Hier beleven ze natuurlijk weer allemaal avonturen die ervoor zorgen dat Mr.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Mei 2011 op 16.51 — Geen reacties

Telegraaf Media Nederland en Intelligence Group lanceren Responsgenerator 2.0 vacatures

Telegraaf Media Nederland heeft in samenwerking met Intelligence Group een update gedaan van het onderzoek naar responsfactoren voor vacatures. Op basis van de onderzoeksresultaten is de Responsgenerator, een tool waarmee een vacature aan de hand van verschillende criteria wordt getest op responskracht, vernieuwd. In deze versie van de Responsgenerator zijn ook online vacatures opgenomen.



In 2007 ontwikkelden beide partijen als eerste in Nederland de…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Mei 2011 op 14.30 — Geen reacties

JAAP.NL lanceert iPad HD app

Huizensite JAAP.NL is sinds vandaag niet alleen met een iPhone app terug te vinden in de App Store van iTunes, maar ook met een iPad HD app. 



JAAP.NL is het eerste huizenplatform in Nederland dat een dergelijke app aanbiedt. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid om als het ware over de kaart te lopen. De app bepaalt automatisch waar de iPad zich bevindt en geeft vervolgens alle te koop staande woningen in de omgeving weer. Huizen zoeken kan uiteraard ook via de…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 23 Mei 2011 op 19.12 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden