Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief Juni 2011 (71)

LOUDER #2: Vakantienummer met Edwin Evers

Vanaf 7 juli ligt het tweede nummer van LOUDER, het nieuwe mannenmagazine van Radio 538 en HUB Uitgevers, in de winkels. LOUDER staat vol met leuke onderwerpen die de man inspireert, zoals sport, geld, mode, gadgets, muziek, culinair, auto’s en uiteraard seks!



Voor het tweede nummer van LOUDER is niemand minder dan…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Juni 2011 op 22.30 — Geen reacties

Musicvideozender Xite start met wekelijkse chart: Hi5

Vanaf 1juli heeft Nederland er een nieuwe chart bij: de Hi5. Het is de top van de vijf meest aangevraagde musicvideos van de week op Xite die iedere vrijdagmiddag om 16.00 uur wordt gepresenteerd door de nieuwe VJ van de on demand muziek-zender: VJ Lara.



Xite, het on demand muziek tv-station, start morgen met een…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Juni 2011 op 22.00 — Geen reacties

Specific Media Acquires Myspace

Specific Media, a digital media company, today announced its acquisition of Myspace, a leading social networking destination for consumers, celebrities and artists. As part of the deal, Emmy and Grammy winning artist Justin Timberlake will also take an ownership stake and play a major role in developing the creative direction and strategy for the company moving…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Juni 2011 op 21.30 — Geen reacties

KRO Magazine groeit in dalende markt voor tv-gidsen

In de dalende markt voor tv-gidsen laat KRO Magazine een opvallende groei zien. In de jongste HOI-oplagecijfers springt KRO Magazine eruit met een stijging in de betaalde oplage van 128.027 naar 132.546 gidsen, een stijging van 4%. In het voorjaar van 2010 onderging de gids een ingrijpende restyling, die nu wordt beloond met een groei in de…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Juni 2011 op 20.30 — 2 commentaren

Kieskeurig.nl lanceert vergelijkingssite: Kiesmobiel.nl

Kieskeurig.nl lanceert de nieuwe mobiele telecomvergelijkingssite Kiesmobiel.nl. De onafhankelijke site zet de producten, prijzen en contractvoorwaarden van mobiele telecomproviders op een heldere en overzichtelijke wijze naast elkaar en faciliteert de aankoop of verlenging van abonnementen. Kiesmobiel.nl biedt de unieke combinatie van de beste online prijsvergelijking met de reviews van consumenten van Kieskeurig.nl.



Door de opkomst van…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Juni 2011 op 20.00 — Geen reacties

HUB Uitgevers neemt Minoc Business Press over

HUB Uitgevers maakt bekend dat zij met Corelio, de huidige aandeelhouder van Minoc Business Press, een akkoord heeft bereikt omtrent de volledige overname van  Minoc Business Press door HUB Uitgevers per 1 juli. 



In  de afgelopen twaalf jaar heeft Minoc Business Press bewezen dat zij de sterkste groeier in het segment van ICT uitgevers is geweest in België. Minoc is verantwoordelijk voor de volgende merken &…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juni 2011 op 18.00 — Geen reacties

SBS 6: Nieuwe afleveringen House vanaf eind juli

SBS 6 bedient haar trouwe seriekijkers ook gedurende de zomer. De zender brengt vanaf eind juli het nieuwste seizoen van House en komt elke week met maar liefst twee gloednieuwe afleveringen achter elkaar. House is wereldwijd zeer succesvol en SBS 6 heeft als enige Nederlandse televisiezender de rechten om het nieuwste seizoen uit te…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juni 2011 op 15.30 — Geen reacties

TalkTommy voor de iPad: Een stem voor een kind met spraakbeperkingen

Talktommy is een in eigen beheer ontwikkelde iPad App in het genre sprekend beeld en verkrijgbaar in de iTunes store. TalkTommy is bedacht als hulpmiddel voor kinderen met spraakbeperkingen. Ouders kunnen zelf plaatjes en geluid op de iPad zetten. Dit stelt ouders in staat een op maat gemaakt spraakhulpmidddel samen te stellen.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juni 2011 op 17.30 — Geen reacties

Mediastaffing: nieuwe dienstverlener voor payrolling in de media

Mediastaffing is een nieuwe en professionele dienstverlener voor payrolling in de media. Voortgekomen uit Mediastages, beschikt Mediastaffing over een breed netwerk van mediabedrijven, mediaopleiders en (oud)stagiairs.



“Vanuit onze professionele achtergrond en de jarenlange ervaring van Mediastages spelen we in op de behoefte aan flexibel personeel binnen de media”, aldus hoofd Mediastaffing, Jannerieke Hommenga. De nieuwe…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juni 2011 op 16.00 — Geen reacties

De Telegraaf lanceert Tour app

De Telegraaf lanceert vandaag haar app waarmee wielerliefhebbers het grootste wielerevenement ter wereld live op de mobiele telefoon kunnen volgen. De redactie van Telesport (de sportredactie van De Telegraaf) wil met deze speciale…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juni 2011 op 15.30 — Geen reacties

De Telegraaf: Bereik blijft stijgen

De Telegraaf ziet haar bereik nog steeds stijgen. De Telegraaf en Telegraaf.nl bereiken samen 4,9 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder (=35,4%). Telegraaf.nl voegt ruim 2,8 miljoen mensen toe aan het bereik van het dagblad. 720.000 mensen volgen het nieuws zowel via het dagblad als de website. Een stijging in bereik is te zien in het mobiele en tablet-platform waar De Telegraaf 1,4 miljoen unieke bezoekers bereikt.



De verspreide oplage van…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juni 2011 op 14.30 — Geen reacties

Clansman meer en meer actief in buitenland

Na de sterke groei van de afgelopen jaren heeft online mediabedrijf Clansman in het tweede kwartaal van dit jaar de stap gezet naar het buitenland. Over de eerste resultaten in België en Duitsland is Clansman tevreden. Daarom zal binnen korte tijd de uitstap gemaakt worden naar andere Europese landen, zoals Engeland en Spanje.



De responscampagnes – waarmee Clansman in Nederland al…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Juni 2011 op 17.00 — Geen reacties

Monsterboard lanceert netwerkapplicatie voor Facebook: BeKnown

Monster Worldwide heeft BeKnown gelanceerd, een professionele netwerkapplicatie die speciaal door Monsterboard is ontwikkeld om Facebook-gebruikers de mogelijkheid te bieden een professioneel netwerk op te bouwen op ‘s werelds populairste en grootste sociale platform. Met BeKnown kunnen gebruikers zich moeiteloos verbinden met geselecteerde vrienden en professionele contacten uit meerdere bronnen, om hun professionele netwerk uit te breiden,…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Juni 2011 op 17.00 — Geen reacties

Nieuwe IAB taskforce biedt inzicht in Automated Trading

Dankzij de introductie van nieuwe technologieën is het online advertising landschap de afgelopen jaren enorm veranderd. Waren er vroeger alleen uitgevers, adverteerders, mediabureaus en ad networks actief binnen online advertising; het huidige landschap is vele malen complexer.



Niet alleen zijn er nieuwe partijen toegetreden, ook wordt media op nieuwe…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Juni 2011 op 16.00 — Geen reacties

Veronica: Storycatcher heeft 100 filmverhalen binnen

Sinds de start op 22 maart heeft het nieuwste filmfonds van Nederland, storycatcher, al honderd verhalen ontvangen van jongeren die een korte film willen maken. Jongeren tussen de 13 en 23 jaar uit heel Nederland, geven massaal gehoor aan de oproep van storycatcher om de verhalen die zij zouden willen verfilmen op te sturen naar het filmfonds. Bij de eerste honderd ideeën zitten er filmverhalen uit allerhande genres als western, actie, avontuur en romantiek.



Gezien…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Juni 2011 op 15.00 — Geen reacties

SBS 6: Miljoenenvraag in Lotto Weekend Miljonairs

Op 2 juli speelt de 22-jarige student Richard de Bree voor de absolute hoofdprijs in de laatste seizoensaflevering van Lotto Weekend Miljonairs: een miljoen euro. In de Nederlandse historie van het populaire programma lukte het slechts twee kandidaten om tot de miljoenenvraag te komen. Richard de Bree uit Heemskerk wist in de aflevering van afgelopen zaterdag al 100.000 euro binnen te slepen. Op 2 juli is om 22.10 uur bij SBS 6 te zien hoe…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Juni 2011 op 14.00 — Geen reacties

Radio 538 wint rechtszaak Turn Up The Beach

De rechter in Amsterdam heeft beslist dat Radio 538 de naam Turn Up The Beach gewoon mag gebruiken. Eerder werd Radio 538 door onder andere platenmaatschappij CNR in kort geding gedagvaard. De naam van het strandfestival van Radio 538 op 9 juli aanstaande op IJmuiden aan Zee, zou teveel lijken op een ouder…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Juni 2011 op 23.30 — Geen reacties

Betaalbare luxe met Trips & Travel van Elegance, En France en Residence

Uitgeverij Pelican Magazines Hearst is met haar publieksbladen Elegance, En France en Residence gestart met een nieuwe reisportal.  Uitgangspunt  is betaalbare luxe. Onder de naam Trips & Travel bieden de drie bladen, waarvan reizen een belangrijke pijler is, iedere maand nieuwe, luxe en vooral…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Juni 2011 op 15.30 — Geen reacties

Boeddhistische Omroep vraagt budgethalvering in te trekken

De uitwerking van de mediaparagraaf uit het regeerakkoord zoals beschreven in de recente brief van minister Van Bijsterveld van OCW, leidt tot een halvering van het budget van de Boeddhistische Omroep Stichting (BOS) - om oneigenlijke redenen. De BOS vraagt de minister dan ook de budgethalvering in te trekken en de BOS op…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Juni 2011 op 14.30 — Geen reacties

PGGM&CO best beoordeelde Nederlandse magazine app

PGGM&CO is volgens het gezaghebbende Amerikaanse iMonitor de beste Nederlandse iPad app in de categorie klant-, consument- en vakpublicaties. Met een score van 14 op een schaal van 15 is de magazine app van PGGM&CO internationaal een van de hoogst gewaardeerde apps.



iMonitor doet wereldwijd onderzoek naar de kwaliteit en prestaties van uitgeef(tablet)apps. De onderzoeksmethode beoordeelt meer dan 2.100 apps in meer dan 50 landen op…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 23 Juni 2011 op 20.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden