Nederlands MediaNetwerk

Adrime, ontwikkelaar van technologie voor rich media campagnes, heeft een kantoor geopend in Groot-Brittannië. Het van oorsprong Nederlandse bureau heeft ook een vestiging in Milaan, Italië. Met het kantoor in Londen wil Adrime voet aan de grond te krijgen in de Britse markt op het gebied van interactieve online reclamecampagnes. Veel pan-Europese campagnes starten in Londen en worden vanuit daar verder uitgerold. “We willen daar zitten waar de strategie wordt bepaald,” aldus David de Jong, CEO van Adrime.

Adrime is opgericht in 2005 door David de Jong (28) en Ruben Gersons (34) en is inmiddels uitgegroeid naar 14 medewerkers. In 2009 verdrievoudigde de omzet en in februari van dit jaar is Adrime overgenomen door het Franse Weborama. “De afgelopen jaren hebben we een paar mooie stappen gemaakt met Adrime. We hebben de ambitie om nationaal en internationaal verder te groeien en daar past de opening van ons kantoor in Londen ook goed bij,” vertelt De Jong.

Door het samengaan met Weborama zit Adrime naast Nederland en Italië ook in Frankrijk en Spanje. In Groot-Brittannië gaat Adrime zich net als in Nederland voornamelijk richten op mediabureaus, adverteerders en uitgevers.

“De Britse markt is heel interessant voor ons, maar niet eenvoudig. Rich media is daar al een stuk verder dan in de Nederlandse markt en er is dus ook meer concurrentie. Maar de toegankelijkheid van onze techniek en onze intensieve ondersteuning richting bureaus maakt ons onderscheidend ten opzichte van de lokale spelers. Bovendien beschikken wij over vooruitstrevende technologieën en zijn we constant bezig met innoveren. Adrime meet bijvoorbeeld standaard in elke campagne de zichtbaarheid van alle banners. De toevoeging van deze banner visibility statistics aan rich media rapportages is uniek in de markt,” licht De Jong verder toe.

Het kantoor in Groot-Brittannië wordt gerund door Daniel Philpot (34). Hij heeft ruime ervaring met rich media campagnes en werkte zowel bij een exploitant als aan bureauzijde. De Jong: “wij zijn erg blij met Daniel als Country Manager. Met zijn contacten en ervaring weet hij precies wat er speelt in de Britse markt.”

Adrime neemt intrek in een pand in hartje Londen waar een andere van oorsprong Nederlands bedrijf, Mediamonks, ook al zit. “Zij hebben een paar maanden geleden de overstap vanuit Nederland gemaakt en maken als digitaal productiebedrijf nu al veel campagnes met onze techniek. Zo hebben we een vliegende start kunnen maken en werken we bijvoorbeeld al met, Sony, Disney en BMW. Onze certificering voor alle grote netwerken zoals Yahoo, MSN, Google en BBC helpen ons ook om een plek te veroveren in de Britse markt” aldus Philpot.

Rich Media campagnes zijn online campagnes die door middel van visuele effecten, bijzondere formaten en gebruik van video, opvallender zijn dan reguliere banners.

www.adrime.com

Weergaven: 33

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden